Toon posts:

drivers update lukt niet ATI RadeOn VE 64mb :-)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb zojuist zo'n plank gekocht, en wil de nieuwste drivers updaten maar als ik dat doe dan krijgt de volgende foutmelding:
this display driver is not compatible with the display adapter installed in your system

nou, als ik de drivers op de cdrom installeer , dan gaat het wel goed.

iemand idee ;-(

Verwijderd

Zijn het wel de goede drivers?

Een versienummer erbij wil ook wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 11:52 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Zijn het wel de goede drivers?

Een versienummer erbij wil ook wel eens helpen.
ja, het zijn wel de goed drivers
want als ik naar www.ati.com ->technical support ->find a driver en tja, ik kan die voor 64mb niet vinden.

de plank die ik heb is dus RadeOn VE 64mb SDR met tvout.

ik selecteer windows 2000
en daarna product Radeon VE

3276
of 3102

dus, bij deze....

Verwijderd

Topicstarter
Niemand,,, is iedereen feesten of zo....

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 15:39

TdV

probeer eens handmatig de driver te installeren, dus na de installatiemislukking kies je gewoon voor update driver bij de eigenschappen van de videokaart in mijn computer en dan geef je de lokatie waar de installatiebestanden zijn uitgepakt, c:\ati\support of zo

dit komt vaak voor bij kaarten die onder een ander merk verkocht worden dan ati en het bovenstaande werkt dan prima

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 14:13 schreef SD2002 het volgende:
probeer deze eens:
http://www.club-3d.nl/files/w2k_radeon_5_13_01_3276.exe
werkt niet!

op de CDrom die erbij heb gekregen staat:

RADEON family
XpertVision

ik kom nog steeds niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
hallo,,,

het wil dus nog steeds niet...

ik heb zelfs windows xp special erop gezet, en de laatste drivers gedownload ... ik krijg nog steeds de melding this drivers is not compatible with your blablablaaa...

is het mogelijk om achter te komen wat voor kaart precies het is.

op de kaart staat ATI VE.
op de cdrom staat XpertVision en als ik die drivers gebruik, dan lukt het wel.

de kaart heeft 64mbSDRam, tv-out en nog eens een extra aansluiting ( wat dat is weet ik niet ).

alvast bedankt.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
ìk heb die kaart van iemand een keer geleend en kreeg em niet aan de praat waarom weet ik niet (ik had de cd er niet bij) ik denk dta je gewoon met de cd drivers moet blijven spelen :( BTw ik moest dus het hele weekend gamen met een ge OC de ati rage pro 8 mb :r 120 mhz core 100 mhz ram speed ;)

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
De drivers werken wel, alleen het setup programma niet. Die detecteerd je kaart gewoon niet goed. Je moet de driver (de inf) handmatig aanwijzen zonder het setup programma.

Mijn huisgenoot heeft dat ook met zijn Expertvision Radeon VE. Zie ook: [topic=321503]
Lees de post van gehabe (huisgenoot).

Verwijderd

Het probleem is dat je geen door ATI geproduceert produkt hebt. Er zal op de doos Powered by ATI staan niet MADE by ATI. Je hebt een zogenaamd partnerprodukt. Je moet de drivers zoeken op de volgende link. Dan zal het wel werken.

http://www.ati.com/na/pages/partnerproducts/index.html?parent=0&folder=16&doc=20

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:25
Heb hier ook een XpertVision, ook Powered by ATi...
Toen ik eergisteren die doos zag dacht ik dat het een echte ATi was :)

Nou ja, echte ATi of niet, die beeldkwaliteit is beter dan een Geforce2MX400 en een Diamond Viper2 bij elkaar (of heft die eerste de tweede op ;) )

Verwijderd

Had ook dit vervelende probleem het setup prog bleef crashen in Win2K heb daarna handmatig proberen installeren met de INF aanwijzen met lijst van drivers en dat gaf een leeg vakje :( daarna hetzelfde gedaan maar windows laten zoeken naar een driver in die \ati\support\driver dir en toen vond ie hier "ATI Radeon 7000 / Radeon VE" en nu werkt het al vallen de prestaties zwaar tegen... maximum 70FPS met Q3 timedemo (demo1) op 640x480 16 bits alles op budget-modus gezet van gameopties... met standaardopties was dit 55FPS ;( Ik kom van een TNT2/Pro en dit lijkt mij dus een miskoop... nogthans dacht ik dat ik een Radeon 64MB SDR (type 7200) kocht maar het bleek een simepele Radeon 7000 VE met SDRAM... zeer sluuw van die verkopers om zo met dat SDR in de beschrijving te goochelen. Dan dacht ik eens een GF1DDR-killer in huis te halen voor 50 euro's |:( Oh ja m'n PC is Athlon 800 met 2x128 PC133...

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:34

inXs

known as inXs

Ermm dit topic is een maand uit, ik denk dat ie al wel een oplossing heeft.. |:(

superB

Verwijderd

Ik weet dat topic al een maand oud is. Was alleen zelf erg tevreden dat ik mijn (niet) ATI onder XP had draaien met TV-out. Dit heeft me erg veel tijd gekost omdat je niet in de gaten hebt dat je geen echt ATI produkt hebt. Ik weet zeker dat veel mensen hier last van hebben.

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 00:41 schreef Plant het volgende:
Ik weet dat topic al een maand oud is. Was alleen zelf erg tevreden dat ik mijn (niet) ATI onder XP had draaien met TV-out. Dit heeft me erg veel tijd gekost omdat je niet in de gaten hebt dat je geen echt ATI produkt hebt. Ik weet zeker dat veel mensen hier last van hebben.
Ik heb hetzelfde probleem,maar hoe los ik het op?????
Pagina: 1