[ADSL] Een usb router of nieuwe modem?

Pagina: 1
Acties:

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 14:54
Ik heb destijds voor mijn mxstream gekozen voor de usb versie van de modem. Maar aangezien ik nu een netwerk thuis heb liggen wil ik wel een constante verbinding met internet. Maar zonder dat ik de hele tijd 1 pc moet aan laten staan.

Nu is er natuurlijk de nieuwe Draytek Vigor USB router. Deze kost iets van 500 piek. Voor dit geld kan ik ook een nieuwe mxstream ethernet modem kopen. Wat kan ik nou het beste doen. Een switch heb ik ondertussen ook al, dus daar hoef ik de vigor niet voor te nemen.

Als nou misschien een mede-tweaker nog ergens een analoge ethernet modem overheeft ( ;? ) dan zou ik die wel graag willen overnemen. Ik kan van iemand wel een isdn modem overnemen, maar die zijn anders toch? Die werken niet met een analoge lijn. Hmm, dat zou ik dan ook nog kunnen doen, een isdn lijn nemen thuis, maar dat is eigenlijk behoorlijk omslachtig.

Het is natuurlijk ook handig dat als ik 500 piek uitgeeft ik er ook nog wat aan heb als ik bij bijv een andere provider ga, of misschien een kabelverbinding neem. (wanneer dat hier in voorburg een serieus alternatief wordt.)

Wie helpt mij beslissen?

In the beginning there was nothing,and even that exploded!