Cross cable werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:37
Ik probeer 2 computers met elkaar te verbinden met een cross cable, maar helaas lukt dit niet.
Als ik beide computers via een hub aan elkaar verbind werkt het wel.
Op Het ene systeem staat winxp en de ander win2k. De win2k machine zegt de de kabel niet aangesloten is. Ik weet 100% zeker dat de cross cable wel goed is, (heb hem namelijk getest op mijn werk met 2 win2k systemen)

Kan iemand mij helpen?

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 11:54
beide pc's uit zetten, kabel ertussen en dan beide systemen aanzetten, werkt dat?

Onder linux werk ik namelijk ook wel eens met crosscables en daar wordt gesignaleerd wanneer ik de kabel er uit of in stop. Misschien dat dat bij andere OS'en niet werkt?

staat je routes wel goed?

• mennoo
De instellingen staan goed lijkt mij, omdat ze het met een hub wel doen, neem aan dat je de instellingen niet moet wijzigen als je een cross cable gebruikt.
Heb nu geen tijd om het nog een keer te testen, maar ik zal vanavond het nog een keer testen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ene pc 100mbit andere 10mbit?
Ene pc full-duplex andere half-duplex?

Ey!! Macarena \o/

• cjdijk
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Als je via die hub werkt krijg je misschien van die hub een ip adres toegewezen. (smart hub)
Dat gaat niet automatisch via een cross cable.
Je kan beide pc's een vast ip adres geven, subnetmasker instellen, enz...
Of nog simpeler, voeg op beide pc's het netbui protocol toe, hoef je verder niets te doen, werkt altijd.
Wat uiteraard ook nog zou kunnen, is dat je cross-cable niet goed is, is het toevallig toch geen straight-cable?

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• mennoo
Beide netwerk kaarten zijn 10/100mbit heb hem op autodetect speed staan. (heb ook geprobeert handmatig een snelheid aan te geven).
Heb beide computers een IP adres gegeven.

Nog meer suggesties?

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:09
Op vrijdag 21 december 2001 11:42 schreef mennoo het volgende:
Beide netwerk kaarten zijn 10/100mbit heb hem op autodetect speed staan. (heb ook geprobeert handmatig een snelheid aan te geven).
Heb beide computers een IP adres gegeven.

Nog meer suggesties?
Dat is waarschijnlijk het probleem, probeer allebei je netcards op dezelfde speed te zetten, er zijn problemen met het detecteren van het soort connectie.

Hoe heb je eigenlijk je crosskabel getwist ?

voor 100mbit kan je beter:
1-3
2-6
3-1
4-7
5-8
6-2
7-4
8-5

verbinden

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:15

Predator

Suffers from split brain

Ben je zeker dat die crosscable wel goed is ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Hmm, lijkt me ook dat de kabel gewoon gaar is, probeer de crosskabel anders in het uplink poortje van je switch/hub, kijken wat ie dan doet!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 23:57

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://www.xbmcfreak.nl/

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Doe de crosslink kabel eens in de uplink poort van je hub, zo kun je testen of de kabel nog werkt

(de uplink poort crossed de draden ook nog een keer, twee keer gecrossed is weer straight)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• mennoo
Helaas heb ik geen uplink poortje op m'n hub zitten. Ik ga hem vanavond nog wel effe testen
Pagina: 1