[Waterkooling] maar dan net even anders

Pagina: 1
Acties:

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Mischien al eens gepasseerd,

Je hebt van dat niet geleidede waterachtig goedje.
Als we daar nu gewoon heel de pc indoppelen, of een gedeelte. Floppy en cd natuurlijk naar buiten brengen.

Zorg dragen dat er een aardige stroming in je auqarium zit.

en klaar is kees, zal dit werken ?

"Is your mother proud of you ?"

• xillius
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2022
d'r is hier inderdaad al eens een topic over geweest. Moet je even de search gebruiken.

Maar volgens mij kwam daar uit dat het niet echt goed zou werken, omdat als het water vies zou worden dan zou het geleidend worden. Maar ik weet het niet meer zeker!!!

Iemand anders hier nog een beetje nuttige info over?

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Er zijn jongens bezig geweest met een mobo in olie...
Het grootste probleem was dat de olie vies werd, en er stoffen in oplosten. Op dat moment werd de zaak geleidend, en hadden ze geen mobo meer.

Er is gezocht naar filters enzovoort, maar ik geloof dat er niet echt een mooie en betaalbare oplossing naar voren kwam.
Er bestaat een goedje wat vrijwel nooit geleidend zal worden, maar de kost geloof ik zo'n f 2000,-- per liter.. veel plezier dus...
Het kan dus wel, maar handig is anders..

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• ikmattie
  • Laatst online: 15-05 17:57
(jarig!)
laatst hier ergens iets gelezen over fluorinert, gekoeld met droogijs (of was het vloeibare stikstof).
Zag er leuk uit, maar is volgens mij niet echt praktisch.
(zoek eens op fluorinert, dan kom je dat topic wel tegen)

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 20:39

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op vrijdag 21 december 2001 11:22 schreef ikmattie het volgende:
laatst hier ergens iets gelezen over fluorinert, gekoeld met droogijs (of was het vloeibare stikstof).
Zag er leuk uit, maar is volgens mij niet echt praktisch.
(zoek eens op fluorinert, dan kom je dat topic wel tegen)
fluorinert kost 3000 gulden per liter, (of iets in die richting) dus veel succes >:)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-05 18:47

drice

Loading...

Ik heb er wel eens een filmpje van gezien ja..
maar ik zou me er toch niet aan wagen denk ik

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Jep, dat was inderdaad fluorinert van 3M.. Maar da's inderdaad een zeer prijzig goedje..
Leuk om een keer mee te spelen, maar niet voor continu gebruik!

Wat dat betreft ben je toch beter af met een gewone traditionele waterkoeling!

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 11:14

boner

misantropisch altruïst

'gewoon' je PC in een koelbox inbouwen, Silicagel erbij, of rijst kan ook, simpel.

• ikmattie
  • Laatst online: 15-05 17:57
(jarig!)
en hoe koel je dat?
Een koelbox is leuk als je er iets koels in zet (dan blijft het koel) maar als je er iets inzet wat warmte genereert kantie die warmte niet kwijt en wordt het dus alleen maar warmer.
Volgens mij niet echt wat je wilt in dit geval,

Mijn Flickr; Sony A7iii

Verwijderd

Wat je ook kan doen: 120mm gat in de deur van de koelkast boren en in de zijkant van je kast ook, aan allebei de kanten een fan, slang/buis ertussen en je pc'tje blijft lekker koel (en je kan er ook een biertje in koelen)

Als je meer van flugel ijs houd: koelkast vervangen door vrieskist.

Verwijderd

Ja, als er stofjes inkomen is het zo geleidend en ben je je hardware kwijt.

Met koelboxen kun je best wat bereiken, maar dan moet je wel ff slim nadenken voordat je het uitvoert

Verwijderd

allemaal leuk gedacht maar is natuurlijk niet echt uit te voeren. kan je beeter gewoon een kleine airco kopen van 300@400 piek en die op je kamer plaatsen. maar voor dat geld heb je al een watercool setje
Pagina: 1