Nieuwe Athlon XP 1700 D.O.A.?

Pagina: 1
Acties:

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 15:45

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Hoi,

Ik heb gisteren een Athlon XP 1700+ gehaald, en nou heb ik een probleem: hij doet het niet. Ik wilde hem gisteravond op mijn moederbord (MSI K7T Turbo, BIOS versie 3.2) prikken, maar als ik dan de stroom erop zet, blijven alle 4 de lampjes rood. Als ik mijn Duron 700 weer terugplaats werkt het systeem gewoon. Voor het plaatsen van XP hoeven er toch geen speciale settings verricht te worden toch? (Tenzij dan de bussnelheid op 133 zetten, maar op 100 werkt ie ook niet)

Om de processor werkend te krijgen wil ik niet aan de BIOS zitten, want dan zou ik die nooit meer kunnen resetten zonder dat er weer een andere proc in moet. Verder had ik voor het plaatsen van de XP een clear CMOS gedaan, maar dat schijnt dus ook niet te helpen. Iemand anders nog ideeen om deze processor aan de praat te krijgen?

Zo nee, dan zal ik er (weer) mee terug moeten... (ze hadden me eerst een 1600 gegeven, die heb ik echter nooit geprobeerd)

---------- Extra HW Info ----------
MSI K7T Turbo
512Mb PC133 SDRAM
Asus V6600 DeLuxe (GF1SDR)
SoundBlaster Live! Value
10/100 Mbit Realtek NIC
Promise FastTrak 66 (met 2x 20Gb)
17,2Gb Maxtor HD
DVD 12x40
Plextor 12x10x32x CDRW
ZIP100 IDE
300Watt voeding

PS: Testen zonder insteekkaarten (dus alleen geheugen en videokaart) hielp ook niet, en met het zoeken op GoT kon ik ook niks vinden dat hielp

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
De cooler gaat wel aan ?

Verwijderd

Ik weet het niet, maar misschien stomme vraag; is de Bios-versie geschikt voor Athlon Xp????

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 10:58 schreef Termin8or het volgende:
De cooler gaat wel aan ?
Ja, alle ventilatoren gaan netjes draaien, de HD gaat opspinnen, maar de diagnostische LEDjes blijven rood :(
Op vrijdag 21 december 2001 11:01 schreef Jambek het volgende:
Ik weet het niet, maar misschien stomme vraag; is de Bios-versie geschikt voor Athlon Xp????
Volgens MSI wel, de XP werd vanaf BIOS versie 3.0 ondersteund (en de 3.2 die er nu opzit is gisteren gedownload en geinstalleerd)

Verwijderd

die XP is dood..
hier werkt het namelijk wel prima met bios 3.2 en een MSI K7Tturbo..

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 11:25 schreef NoStra het volgende:
die XP is dood..
hier werkt het namelijk wel prima met bios 3.2 en een MSI K7Tturbo..
Crap... dat wordt dus vanavond weer naar de winkel toe :(

Verwijderd

miss krijg je die kapotte nog mee terug, heb je eem mooie sleutelhanger ;)
:(

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 21 december 2001 15:52 schreef LAuWe het volgende:
miss krijg je die kapotte nog mee terug, heb je eem mooie sleutelhanger ;)
:(
Hoezo, hij krijgt toch (weer) een nieuwe? Dit is (komt niet vaak voor) geen geval van user abuse. Meestal zijn dit soort threads in de stijl van "ik heb m'n athlon even zonder koeler getest..." maar dat is hier niet. Dus hij krijgt gewoon een nieuwe (proc zal er ook nog "gaaf" uitzien als het goed is) dus...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 18:56 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Hoezo, hij krijgt toch (weer) een nieuwe? Dit is (komt niet vaak voor) geen geval van user abuse. Meestal zijn dit soort threads in de stijl van "ik heb m'n athlon even zonder koeler getest..." maar dat is hier niet. Dus hij krijgt gewoon een nieuwe (proc zal er ook nog "gaaf" uitzien als het goed is) dus...
tuurlijk.. je krijgt met een beetje mazzel nieuw en oud terug... dan is het dus niet vervelend nog eens naar de winkel te moeten... leuke sleutelhanger dus *D

Verwijderd

Mijn ervaring is dat als je een CPU vervangt het beste de instelling voor je oude CPU op default kan zetten in de BIOS.
Als je daarna de nieuwe CPU plaatst vindt je BIOS je nieuwe CPU met bijbehorende default instellingen. Daarna kan je de gewenste instellingen doen in de BIOS.

Edit: De BIOS verwacht als je geen default instellingen doet de oude CPU. En pikt de nieuwe CPU niet.
Pagina: 1