Toon posts:

2 gamepads

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Mensen,

Hier even een n00b-vraagje van mij:

Ik heb 1 geluidskaart dus ook maar een poort voor één joystick/gamepad (wat jij wil), maar kan ik op één of andere manier er ook 2 joysticks aanhangen?

En dan nog zo'n vraag, bestaan er ook draadloze gamepads?

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 21:33

Elroy

Zelda!!!

Wat dacht je van een USB aansluiting

Specs Computer

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 10:13 schreef elroy het volgende:
Wat dacht je van een USB aansluiting
Hmm, dus gewoon een usb gamepad kopen. Is op zich wel logisch ja...

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Idd
1 op je soundcard en 1 op je USB :)

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
mijn gravis gamepad pro heeft een soort verloop stekker waarop je nog een gamepad kunt aansluiten.
Op zicht wel fijne gamepad en niet zo heel duur (dacht iets van 25,-)

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
Ja, van de USB heb ik eigenlijk niet zo heel veel verstand, maar het principe daarachter is dat je er een stuk of heelveel appartaten op aan kan sluiten toch? Ik wil dus sowieso 2 nieuwe gamepads kopen en dan kan ik denk ik beter 2 USB gamepads kopen, maar dan kan ik die USB splitsen toch ofzo?
En mijn vraag van daarnet, bestaan er ook draadloze gamepads? En zo niet, hele lange verlengsnoeren?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 10:35 schreef RadioHoofd het volgende:
En mijn vraag van daarnet, bestaan er ook draadloze gamepads?
Ja.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

In jouw geval zijn USB-gamepads ideaal.
USB kun je inderdaad "splitsen" met een USB-hub. Ook zijn voor USB verlengkabels van 10 en 20 meter verkrijgbaar, ik neem aan dat dat lang genoeg is? :).
Draadloze gamepads heb ik niet vaak gezien, en de weinige die ik zag waren infrarood (=recht op 't sensortje richten anders werkt 't niet), niet zo prettig dus.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 10:37 schreef Tony Vroon het volgende:
In jouw geval zijn USB-gamepads ideaal.
USB kun je inderdaad "splitsen" met een USB-hub. Ook zijn voor USB verlengkabels van 10 en 20 meter verkrijgbaar, ik neem aan dat dat lang genoeg is? :).
Draadloze gamepads heb ik niet vaak gezien, en de weinige die ik zag waren infrarood (=recht op 't sensortje richten anders werkt 't niet), niet zo prettig dus.
Cool, thanks, maar dan is een verlengsnoer dus makkelijker? Maar draadloze gamepads bestaan dus wel, alleen met heel slecht bereik. Weet jij of iemand anders een site waar ik die kan kopen/bekijken of dus een fabrikantnaam?

• Jake
  • Niet online
O.a. www.trust.nl die is volgens mij radiosignalen (is RF toch?).
Trust is misschien niet een merk met veel aanzien en ik denk ook dat er veel betere pads zijn (al is dat vooral voorkeur), andere merken hebben (natuurlijk) ook wireless pads.

Het is idd erg makkelijk om snoeren lang te maken met USB, bijvoorbeeld al door een hubje te plaatsen op een plek waar je er makkelijk bij kan (je snoer wordt dat effectief de afstand van de hub tot de achterkant van je PC langer). Als je toch twee gamepads plaatst, moet je toch al gauw aan de hub.

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

ik heb 2 gamepads op usb van guillemot...

er zat in de doos ook nog een USB 4 poorts ACTIEVE hub bij ...

en voor een kleine € 40 is dat echt geen geld!

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Topicstarter
Maarehh, als ik TRUST moet geloven dan roelt RF nogal...
Ergonomisch ontworpen digitaal gamepad, met de allernieuwste RF-communicatie-technologie
Draadloos voor totale bewegingsvrijheid en meer spelplezier
Kan ik nu geloven dat je met radiofequentie je alle kanten op kan mikken zonder dat het contact wegvalt???

• Jake
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 11:20 schreef RadioHoofd het volgende:
Kan ik nu geloven dat je met radiofequentie je alle kanten op kan mikken zonder dat het contact wegvalt???
Dat kan je wel geloven ja, enige nadeel van radiofrequentie is volgens mij het berijk (maar dat ligt 9 van de 10 keer aan het ontvangststation).

En elk draadloos apparaat heeft natuurlijk het nadeel van batterijen waardoor het onnodig zwaar kan (!) worden.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 11:41 schreef Jake het volgende:

[..]

Dat kan je wel geloven ja, enige nadeel van radiofrequentie is volgens mij het berijk (maar dat ligt 9 van de 10 keer aan het ontvangststation).

En elk draadloos apparaat heeft natuurlijk het nadeel van batterijen waardoor het onnodig zwaar kan (!) worden.
Ik las net in een review van zo'n trust ding (Sight Fighter Wireless) dat het bereik 5 meter is en langer is mijn kamer toch niet, dus dat is geen probleem. Verder was die review heel positief en dat ding kost een gulden of 80. Hebben al die dingen een andere frequentie of krijg je problemen als je met 2 tegelijk speelt?

• Jake
  • Niet online
Dunno.

Persoonlijk zou ik voor een USB oplossing gaan (hoewel ik er nog gewoon 2 op de gamepoort heb en het daar bij houd).

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 11:56 schreef Jake het volgende:
Dunno.

Persoonlijk zou ik voor een USB oplossing gaan (hoewel ik er nog gewoon 2 op de gamepoort heb en het daar bij houd).
Ja, USB doe ik zeker, maar wat bedoel je met Dunno :?

• Jake
  • Niet online
Dunno => I do not know (over die storing tussen 2 apparaten dus)

Met USB oplossing bedoelde ik gewoon niet-wireless, bijvoorbeeld zoiets als bogy zei.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 12:23 schreef Jake het volgende:
Dunno => I do not know (over die storing tussen 2 apparaten dus)

Met USB oplossing bedoelde ik gewoon niet-wireless, bijvoorbeeld zoiets als bogy zei.
Ahhh, nou in ieder geval bedankt voor jullie info.
Pagina: 1