Toon posts:

TB1400 70 graden? help?

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wou even vragen of iemand weet waarom mijn cpu 70 graden word als ik een spel aan het spelen ben (al na 1 min) ik heb nu zo'n huis/tuin/keuken ventilator naast me kast staan... maar das niet echt de bedoelding dacht ik zo...

ojah mischien handig om te weten... heb net een Live 1024 erin gezet en windows 2000 erop gezet.

wie weet een oplossing... :?

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Modden >:)

\0/

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
betere koeler kopen

sim-pel

Verwijderd

Topicstarter
beter koeler kopen? eerst werd tie niet warmer dan begin 60 graden en nu... http://www.angelfire.com/trek/visje/test/cpu.jpg

das nie echt normaal toch... heb zelfs 2 systeem fans erin... |:(

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst naar ->> PMG.

Verwijderd

edit: sorry ik had je specs niet gezien

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:22

The_Duke

ho gek!

Maxtor 8.4 ghz 5400, Maxtor 40.9 ghz 7200

:? :? is dat als grapje bedoelt???

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 10:43 schreef Doek het volgende:

nee hoezo?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 10:43 schreef Doek het volgende:

oww kut jah :P haha dankje :)

• PASware
  • Laatst online: 20:52
zo te zien moet je een andere cooler kopen. Als je niet wilt gaan OCen is een coolermaster wel een goeie koop

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
deze koeler deet het goed en nu niet? draait netzoveel toeren als eerst... echt raar... maarja zie wel ff zal een keer ff een andere windows erop pleure :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Heb je 'm niet per ongeluk overgeclockt? En trouwens, als je er een socket 370 cooler op hebt zitten kan het ook mis zijn, want die raken de core van de cpu niet en kunnen dus niet goed koelen op een socket a...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hij wordt inderdaad wel heel erg warm. Heb m'n fsb twee tandjes omhoog geschroefd(bijna geen snelheidswinst maarach) en m'n cpu blijft ongeveer 50 graden unstressed en 56-57 graden stressed

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
jeeez, amateur "image hosted by angelfire"

anywayz, tijd voor een nieuwe cooler!

• VeldKoe
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 14:06 schreef -OverSoft- het volgende:
jeeez, amateur "image hosted by angelfire"

anywayz, tijd voor een nieuwe cooler!
wie is hier de amateur.. :z angelfire doet niet aan direct linken dus link ff in je browser plakken en klaar..

Verwijderd

Een copper orb is niet voldoende voor een Athlon 1400.

De ASUS-temp sensor geeft meestal erg hoog aan, maar toch raad ik je sterk aan een betere koeler te kopen

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

als ik me goed herriner is een coper oorb gemaakt voor pentiumIII en niet voor athlon
dus het kan je cpu nog schaden ook!!!
een thermaltake vulcano 7 is een aanrader en niet al te duur ook
:)

maar neem snel maatregelen anders is je athlon naar de klote

ps de chrome oorb is voor athlons

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Op vrijdag 21 december 2001 11:35 schreef erikv1983 het volgende:
deze koeler deet het goed en nu niet? draait netzoveel toeren als eerst... echt raar... maarja zie wel ff zal een keer ff een andere windows erop pleure :)
uuhm van een andere windowsversie gaat je temp echt niet omlaag hoor :?

Zorg gewoon voor een goeie koeler en gebruik goeie koelpasta.

• AMDFreak
  • Laatst online: 21-08 15:50

AMDFreak

Intel is zo..

nu naar de pc boer gaan en een goeie cooler aan schaffen!! want als je zo door gaat ben ik bang dat ie snel gaat overlijden!!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Bij der ook gelijk een extra ventilatortje bij in je kast. Scheelt ook weer een paar graden.:P

• Loki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 23:18

Loki

Jááátôch...

waar kan ik een programma vinden die mijn CPUtemp meet op een EPoX 8k7a+ ... kan er geen vinden die werkt. heb t wel in m'n bios zien staan dus moet te meten zijn ergens.

er stond 50 graden in bios, dus ben benieuwd of dit waar is, want dat kan lager.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 17:49 schreef Loki het volgende:
waar kan ik een programma vinden die mijn CPUtemp meet op een EPoX 8k7a+ ... kan er geen vinden die werkt. heb t wel in m'n bios zien staan dus moet te meten zijn ergens.

er stond 50 graden in bios, dus ben benieuwd of dit waar is, want dat kan lager.
MBM 5

En die werkt zeker

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Ik heb wel eens gelezen dat het asus progje wel eens 10 graden teveel zou aangeven...

Misschien toch maar eens een ander progje proberen en daarmee temp. bekijken?

En als dat hetzelfde geeft, andere cooler erop! En nooit een socket 370 cooler erop. Amd's hebben van die plastic voetjes om te zorgen dat de cooler niet volledig op de core rust, socket 370 cpu's hebben dit niet maar daar heeft de cooler meestal een verdieping in het midden (of een verhoging aan de rand, hoe je het bekijkt) en dus maakt een socket 370 cooler op socket a geen/geen goed contact met de core. (met een giga dot koelpasta ja, maar dat koelt niet echt geweldig ;))

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 15:11 schreef Jeff_P het volgende:
als ik me goed herriner is een coper oorb gemaakt voor pentiumIII en niet voor athlon
dus het kan je cpu nog schaden ook!!!
een thermaltake vulcano 7 is een aanrader en niet al te duur ook
:)

maar neem snel maatregelen anders is je athlon naar de klote

ps de chrome oorb is voor athlons
die mini copper orb van me is WEL voor athlon.. :)

Verwijderd

koop gewoon een alhpa pal 8045t best wel veel geld maar je kan hem ook oc-en en moet een 80x80 fan op dus nog stil ook maar als je goed wil koeln moet je veel geld uitgeven kijk ook op http://www.oc-shop.nl/ daar heb ik hem ook weg zonder fan dan want die zijn erg duur kijk wel weer eens op een beurs

Verwijderd

Is er sinds die tijd al verbetering? Of wordt 'ie nog steeds 70 graden?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 01:20 schreef --viper-- het volgende:
Is er sinds die tijd al verbetering? Of wordt 'ie nog steeds 70 graden?
jaja :) heb nu wat koelpasta ertussen gedaan (Fanner420 ofzoiets) en nog een case fannetje :) word nie warmer dan 62 graden welk spel ik ook speel >:)

• Scyth
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Das nog steeds 'n beetje hoog... Daarentegen vind ik mijn 54 graden al veel te hoog... >:) Heb ook zo'n gevoel dak iets nie goed doe.. Maar ik weet ook eigenlijk niet wat nou echt de gemiddelde Athlon 1400 temp is.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Als je geen Super Koeler als b.v. een Alpha 8045 of Swift MC462 hebt ? Alles stressed onder de 60 is OK dan.. ;)

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Op zondag 10 februari 2002 20:11 schreef Scyth het volgende:
Das nog steeds 'n beetje hoog... Daarentegen vind ik mijn 54 graden al veel te hoog... >:) Heb ook zo'n gevoel dak iets nie goed doe.. Maar ik weet ook eigenlijk niet wat nou echt de gemiddelde Athlon 1400 temp is.
54 graden is echt niet veel te hoog voor een Thunderbird, die dingen worden gewoon heel warm. Toen ik nog een normale Cooler Master koeler op mijn cpu had, werd hij ook stressed 64 graden niet overgeklokt.

Trouwens je moet ff kijken hoe hoog je Vcore staat. Ik heb hem nu op 1.70 ipv op 1.81 en dat scheelde 8 graden. Terwijl hij wel stabiel is, 1.60 kan zelfs als ik mijn cpu niet heb overgeklokt

iRacing Profiel

Verwijderd

hey startac heb je ook een 1333@1496 je kan hem hoger klokken dan dat hoor!!

heb zelf ook een amdtbird 1333@1507

• Ornathon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07-2023

Ornathon

PSN: igorvertus

Die temperatuur klopt wel van 70 graden. (Bij mij ging de pc piepen en liep ie vast, beveiliging?) Ik heb ook een TBird 1400 + a7a266 mobootje. Bij mij zat er toen een SuperOrb in en was zo kut. Na wat extra 80x80 fans en een Zalman waaier werd het 62/64 graden.

Nu heb ik een Zen Radiator erin zitten (via de zaak gefixt :9~ )

http://www.tsheatronics.co.jp/zen/

Heb em geklokt naar 1500Mhz. Temperatuur is 39/42 graden :)

Een normale temperatuur is overigens 56/62 graden

PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R

Verwijderd

Het valt me zoizo al op dat de Asus mobo's een veel hogere temp geven, dus kan heel goed aan je sensor liggen.
ik zelf had een Asus A7V266 en mijn XP1600 zat tussen de 45C en 50C
Nu heb ik een MSI en met PRECIES dezelfde conf. zit hij tussen de 33C en 39C (die sensors verschillen nogal, maar dat was al laaaaaaaaaaaaaaaaaang bekent)

ik gebruik deze cooler can "Computerland" hij werkt echt perfect (je moet wel ff van die zilver cool rotzooi van coolermaster kopen):
http://www.justcooler.com.tw/english/eindex.htm

(ga naar producten -> P-8000 )

• StarTAC
Op zondag 10 februari 2002 21:56 schreef THESWITCHER het volgende:
hey startac heb je ook een 1333@1496 je kan hem hoger klokken dan dat hoor!!

heb zelf ook een amdtbird 1333@1507
offtopic:
Ik krijg hem niet hoger dan 1533 (11.5*133), dan reboot mijn pc na het eerste postscherm van Win ME (Meer Ellende:() En met hogere FSB lukt het ook niet echt. maar wat maken die paar megahertzjes nou uit? 13 3dmarks meer ofzo?

iRacing Profiel

Verwijderd

Dat hij zegt dat hij zijn AMD zo hoog krijgt, wil niks zeggen over hoe hoog jij hem krijgt. Er is geen core hetzelfde, dus ook geen performance.

Verder is 60 stress echt niet slecht voor een Athlon 1,4. In principe is iedere temp onder de 70 graden ok, zolang je systeem maar stabiel is. Van 70 graden gaat ie echt niet dood. hooguit van een slechte koeler/slecht gemonteerde koeler. Zorg wel dat er koelpasta onder zit. Arctic Silver II is verreweg de beste, en kan echt 5-10 graden schelen!
Over het voltage van de core: Hou hem naturlijk zo laag mogelijk. Begin bij het begin, en kijk of het systeem stabiel is. Voer daarna het voltage met kleine stapjes (0,05V) op, totdat je systeem stabiel is. Een hoger Voltage dan nodig is niet beter voor je systeem/proc. Een van de beste koelers op dit moment is de Alpha 8045T icm met een goede/stille 80 mm fan. Ik heb hem zelf ook. Maar let met de montage alsjeblieft op dat je de goede ringetjes gebruikt, ik heb hierdoor een begrafenis voor mn Athlon 1,4 Ghz moeten regelen ;( :'(

Zo, hoop dat alle vragen/onduidelijkheden conform dit de wereld uit zijn :)

Verwijderd

Helemaal mee eens Tweak-Metallica ;)
Op zondag 10 februari 2002 23:22 schreef Tweak-Metallica het volgende:*KNIP*
In principe is iedere temp onder de 70 graden ok, zolang je systeem maar stabiel is. Van 70 graden gaat ie echt niet dood.
*KNIP*
Echter wat een stukje terug is opgemerkt, klopt wel : Verschillen bestaan er wel degelijk in de temp aanduiding tussen de mobo merken.

Bij de Abit KT7 serie, loopt een TBird meestal vast bij temperaturen boven de 70. Doordat Asus mobo's vaak bijna 10 graden hoger aangeven, ligt daar de grens bij 80 graden.

• Koffievlek.nl
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 10:39
oplossing: kachel uitzetten... ;)

Verwijderd

Ik ken het probleem ik heb een tbird 1400 met ook een gewone cooler en hij is bij mij 79 graden celsius :(

Verwijderd

Is er misschien te weinig contact tussen de proc en de core? Koelpasta?

• StarTAC
Op dinsdag 12 februari 2002 18:16 schreef GuusD het volgende:
Ik ken het probleem ik heb een tbird 1400 met ook een gewone cooler en hij is bij mij 79 graden celsius :(
Dan is waarschijnlijk je tempsensor niet helemaal ok. TB's worden warm maar als hij zo warm wordt wil je systeem niet echt meer lijkt mij.

iRacing Profiel

Pagina: 1