Toon posts:

Athlon 700, classic... hoe overklokken??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gehoord dat als je zoeen wrede processor wil overklokken dat je dan eerst een goldfingerdevice moetkopen.

Klopt dit of is er stiekem toch een andere manier.

OOH ja kan je een Nvidia TNT2 ULTRA ook overklokken.

MSSH

Verwijderd

[ergeraann00bmode]

je caps zit vast

[/ergeraann00bmode]

en ja dat klopt, de bus speed op die dingen gaat amper werken, max 115 ofzo , dan kom je op 7,5 x 115 = 862mhz.

lees trouwens de faq eeffe dooor

Verwijderd

Een TNT2 is zeker over te klokken, gebruik de search van dit forum even, daar is zeker wat het overklokken van een TNT2 te vinden :).
En voor het overklokken van de Athlon Classic geldt hetzelfde, ff de search gebruiken.
Succes ermee ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja je hebt gelijk ik vergeet altijd die faq eerst te bekijken (Ik ben namelijk nogal nieuw hiero)

Maar ja 862 is al weer veel meer als 700.
Zal die dan ook veel warmer worden?
ik heb er nu een dubbele coolermaster op.
DWZ 2 coolers langers elkaar blazen op de cassete.

MSSH

Verwijderd

Enne, zet je naam niet steeds onder je eigen berichten, iedereen kan zien dat jij het hebt gepost, en zo worden de berichten alleen maar nutteloos lang :).

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry dat is zoeen vervelende eigenschap die ik heb opgdaan op andere forums.
SORRY

Maar zal mijn cpu het houden als ik hem op 862 zet??

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

Demo

Probleemschietende Tovenaar

TNT 2 Ultra... die moet je toch wel op 175/200 kunnen krijgen... Mijn TNT2 non-ultra deed al 160/192 mbv actieve koeling en geheugen heatsinks...

Trouwens, zo'n wrede processor is een 700 Classic niet, maar om die echt te kunnen OC'en moet je er idd een GFD op zetten. Dit houdt trouwens ook in dat je de behuizing van je proc moet open breken en dus dat je je garantie vernaggelt...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• VKC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-04 10:55

VKC

gebruik eens de search functie er zijn tig topics over AMD Classic OC'en, en geloof me die geven genoeg info (mijn AMD haalt 40% 500@700)

B4K4^NI...

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op vrijdag 21 december 2001 09:46 schreef mssh het volgende:
Ja sorry dat is zoeen vervelende eigenschap die ik heb opgdaan op andere forums.
SORRY

Maar zal mijn cpu het houden als ik hem op 862 zet??
Waarschijnlijk niet. Ik had eerst een athlon classic 700 op een Asus K7V mobo. Die draaide zonder GFD op 7x110=770 als ik hoger ging met de fsb ging het fout. Later met GFD kon ik op 9x107=963 Dit was echt het maximum wat ik kon halen met 2.05 Vcore en een golden orb erop met AS2.

Suc6 met je AMD'tjuh..

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees hier nou net dat ik mijn Proc. moet openbreken.
nou laat ik eerlijk zijn proc. zegt me niks dus wat bedoel je en euuuh kunnen mijn ouders dit makkelijk zien ik denk namelijk dat ze niet echt vrolijk worden van iets wat stuk is of er zo uit ziet

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 09:36 schreef mssh het volgende:
Ik heb gehoord dat als je zoeen wrede processor wil overklokken dat je dan eerst een goldfingerdevice moetkopen.

MSSH
ja dat klopt en ja dat kan met nvmax ofzo

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 09:55 schreef mssh het volgende:
Ik lees hier nou net dat ik mijn Proc. moet openbreken.
nou laat ik eerlijk zijn proc. zegt me niks dus wat bedoel je en euuuh kunnen mijn ouders dit makkelijk zien ik denk namelijk dat ze niet echt vrolijk worden van iets wat stuk is of er zo uit ziet
yep je moet de behuizing van je proc eraf slopen op die goldfinger device er op te kunnen zetten

Verwijderd

Topicstarter
wtf is proc

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-05 07:08
Ik denk dat het verstandig is om eerst nog maar even wat achtergrond info te lezen.. als je niet eens weet waar de processor zit of hoe hij eruit ziet, is het niet verstandig om dat ding te modden >:)

ennu gebruik de search voortaan, dit forum staat bol van zulke topics

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

Dope-E

The one and only Dope

Op vrijdag 21 december 2001 10:05 schreef mssh het volgende:
wtf is proc
[erger-mode]
proc == processor |:(
[/erger-mode]

twitter.com/curly_sanders

Verwijderd

Topicstarter
Nou sorry hoor ik zit pas een week bij tweakers en probeer me zo goed mogelijk te gedragen.
Als niemand dat kan begrijpen vind k het jammer.

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 10:11 schreef mssh het volgende:
Nou sorry hoor ik zit pas een week bij tweakers en probeer me zo goed mogelijk te gedragen.
Als niemand dat kan begrijpen vind k het jammer.
een beetje research ligt voor de hand hier ik raad aan eerst maar eens by ome tom te gaan kijken
te kijken hoe het er allemaal uitziet
http://www6.tomshardware.com/cpu/99q3/990826/athlon_overclock-01.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nou al geen zin meer om een GFD te kopen je gaat toch werklelijk niet in je proc. lopen breken

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 10:17 schreef mssh het volgende:
Ik heb nou al geen zin meer om een GFD te kopen je gaat toch werklelijk niet in je proc. lopen breken
nou is een eitje voor de gemiddelde tweaker maar als je denkt dat het niet gaat lukken moet je er gewoon niet aan beginne

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed lees moet ik gaan lopen solderen op mijn processor. Volgens mijn ben je compleet van de ratten besnuffeld als je dat doet.
Kan iemand me gewoon ff duidelijk uitleggen hoe dat nou moet met een GFD want k heb geen zin om gevaarlijke stunts uit te voeren met mijn Proc. Leg gewoon aub ff uit hoe het moet.

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 10:21 schreef mssh het volgende:
Dus als ik het goed lees moet ik gaan lopen solderen op mijn processor. Volgens mijn ben je compleet van de ratten besnuffeld als je dat doet.
Kan iemand me gewoon ff duidelijk uitleggen hoe dat nou moet met een GFD want k heb geen zin om gevaarlijke stunts uit te voeren met mijn Proc. Leg gewoon aub ff uit hoe het moet.
nee dat was nog in de tijd voor de goldfinger device want die komt gewoon op dat poortje van je proc te zitten dus hoef je niks te solderen alleen moet je wel de behuizing eraf slopen altans de achterkant de voorkant mag blijven zitten

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik het goed begrijp kan ik op die plaatsen van al die stommen transistoren en zo mijn gfd duwen en dan kan ik via een prog de GFD besturen

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:40

Freak187

geen

Ik heb ook een Classic Athlon, m'n proc is nog helemaal intact. Dat wil zeggen, ik heb het omhulsel er nog niet afgehaald. Als ik dit wel doe, scheelt het dan veel warmte?

Kia Niro-EV 2024

Verwijderd

ik heb er wel een te koop en ik wil je wel uitleggen hoe het moet. is echt heel simpel en je hoeft echt niet te solderen mailto:nick@internetprojects.nl

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 10:23 schreef mssh het volgende:
dus als ik het goed begrijp kan ik op die plaatsen van al die stommen transistoren en zo mijn gfd duwen en dan kan ik via een prog de GFD besturen
nee de gfd moet boven op de connector van je proc komen te zitten en daarmee kan je de instellingen van de proc zelf verranderen

Verwijderd

Topicstarter
Met de GFD dus ik moet iedere mijn kast losstampen en dan kan ik erbij???

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:28
Op vrijdag 21 december 2001 09:36 schreef mssh het volgende:

MSSH
Misschien een beetje late reactie maar een athlon kan je wel overklokken zowel via bus als via multi (TD2). Die td2 kan je bestellen @ ocshop.nl. Ik heb er hier nog 1 liggen die ik niet meer gebruik en die ik ook niet meer kan gebruiken (mijn 700 is naar mijn broertje gegaan). Dus als je em wil stuur maar een mailtje dan krijg je em wel...

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou je graag willen mailen wauskes alleen kan ik je email niet vinden en natuurlijk ook fijn als je ff kortsamenvat hoe dat ding werkt

• Felicia
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/profile.gif

Als je op dit icoontje klikt bij iemand zijn naam krijg je zijn profiel te zien en dus ook het mail adres :)

Maar k.mills@planet.nl is ook goed :)

Stuur maar je eigen gegevens dan doe ik em van de week nog wel op de post :) (met handleiding en al)

• VKC

VKC

Ik heb het zelfde Mainboard als jou en de FSB (front Side Bus) kun je niet overclocken, Met een GFD kun je de Multiplier en voltage veranderen (denk in jouw geval max 900MHz kunt halen) om de GFD op je proc te zetten zul je met een schroeven draaier de plastic achterkant van de proc halen
zo heb je toegang tot de plaats waar de GFD op moet. (garantie proc vervalt) de GFD plaats je op de Goldfingers (soort van insteekkaart achtige aansluiting)
tip: Een Golden Orb voor Slot-A koelde mijn proc beter.

veel suc6

B4K4^NI...

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat kan wel zijn dat die beter koelt maar k heb geen temp sensor dus ook geen flauw idee hoe warm dat ding is.

• VKC

VKC

mijne is 48 graden (5 volt fan stand) stressed
38 graden (12 volt fan stand) stressed
500@700 1,6 volt

het beste is om wel een temp sensor bij het OC'en te hebben
just in case en goede doorstroming van lucht in je case.

B4K4^NI...

Verwijderd

Topicstarter
En hoe ga ik in een temp sensor daar krijgen dan

• VKC

VKC

een huis tuin en keuken temp meter (een tweaker vind er wel wat op :) )

B4K4^NI...

Verwijderd

Topicstarter
TRUE TRUE,
Maar ik dacht van: Hier zitten al die-hard tweakers en die hebben vast wel een brilliante oplossing,
DUS vertel hem

• Felicia
Op vrijdag 21 december 2001 11:01 schreef mssh het volgende:
TRUE TRUE,
Maar ik dacht van: Hier zitten al die-hard tweakers en die hebben vast wel een brilliante oplossing,
DUS vertel hem
Om je temp te meten staat vaak in de handleiding waar je die 1 kan kopen en anders misschien eens kijken op www.conrad.nl Daar hebben ze altijd wel leuke dingen dacht ik. Of even bij de "electro-boer" om de hoek even vragen of ze zo'n dingetje hebben :) (zijn niet superduur)

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

het is niet eenvoudig he om op GOT te overleven he?

"Luie mensen worden ook moe!"

Pagina: 1