• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-01 14:13

Padvinder

doet z'n best

Topicstarter
Ik verbaas mijzelf regelmatig over de gedachten van mensen hier op GoT W&L...

"Ik zie geen nut van mijn bestaan..."
"Als je dood bent, ben je nooit meer depressief..."
"Waarom zou ik nog verder leven..."

What the f*ck is wrong with you people???

Jullie vragen je continu af waarom je bestaat. Accepteer dat nou gewoon een keertje. Dat maakt het leven een stuk prettiger. Iedereen denk altijd maar na over alles. Dat moet je niet doen want dan word je fokking depressief!

Sjezus... lighten up man!

Sommige mensen kunnen echt nergens lol aan beleven!

Ik begrijp dat ik hierop een hoop reacties kan verwachten van mensen die het niet met mij eens zijn enzo... maar kijk eens goed rond op dit forum! Posts over 'de dood vrezen, ja of nee' vind ik een beetje jammer.

Heb je dan helemaal niks meer om voor te leven ofzo? Geen enkele kennis, vriend, vriendin, familie, etc...

Trek er dan eens op uit. Verandering van plaats kan al een hoop schelen. Bekijk de wereld van de andere kant. Waardeer je leven! Voor mijn part vertrek je voor drie maanden naar Australië ofzo... wedden dat je dan ineens heel anders tegen de wereld aankijkt.

Of ga vrijwilligerswerk doen in Afrika. Dan kan je weer waarderen wat je hebt.

Mensen... wordt eens wat positiever!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-11-2025

Clay

cookie erbij?

W&L is natuurlijk DE plek bij uitstek om je ei neer te leggen over die vragen over de zin van je leven. Waar anders zou je immers dat soort vragen en opmerkingen plaatsen dan hier.
Wat dat betreft snap ik het wel, maar DAT iemand geen nut ziet in zijn/haar bestaan snap ik net als jij ook totaal niet.
Toch zijn er mensen die nergens lol aan beleven. Die geen bevrediging zien in een hobby, reis of aankoop oid. Als niets je een plezier doet, dan ga je je inderdaad al snel afvragen wat het er allemaal toe doet.
En dan kom je hierheen :)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Ik begrijp ze wel, ben zelf namelijk ook vaak down, en zie de toekomst en de ontwikkeling van onze soort (de mens), met zorg tegemoet. We zijn al zo ver afgedwaald van onze roots, zo gericht op persoonlijke bevrediging, dat eea behoorlijk scheef begint te lopen. lang leve de consumpie-maatschappij!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Houdt ook een beetje rekening met de leeftijd van de mensen die het schrijven. Het zijn zelden 30gers of 40gers die dat schrijven. Het zijn precies de vragen waar mensen zo na hun 14e over beginnen na te denken en waar ze zo rond hun 20ste over zijn uitgedacht. Dat heet volwassen worden. Een volkomen normaal verschijnsel. En een belangrijk deel van de W&L bezoekers heeft nu eenmaal deze leeftijd. En juist de mensen die hier rondhangen zijn de mensen die 'denken' over van alles. Als je dat niet deed, dan kwam je hier niet.

En hiermee bedoel ik dus niet dat je er niet naar moet luisteren of het maar moet afschieten. Bijna iedereen heeft die vragen in zijn of haar leven gesteld. Ik zie dat jij net boven de 20 bent, ik kan je verzekeren dat je rond je 30ste plotseling zegt: Waarom zijn die 20-25 jarige zulke heethoofden met van die absolute meningen. En rond je 40ste zeg je: Goh zeg...die 30gers die suffen ook aardig in. Als ze maar in hun Ford Focus kunnen rijden naar hun Vinex huis zijn ze al gelukkig. Rond je 40ste begin iederen vrolijk opnieuw zijn leven te bekijken. Hmmm...daar boven kan ik je nog geen info geven :) Daar zijn vast anderen van op de hoogte :)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Ik ga ervan uit dat mijn leven niet van een hoger plan komt. En ik ga ervan uit dat de reden dat ik besta toeval is en dat het zelfs helemaal terug te leiden is tot natuurkundige processen. Ik accepteer dit en heb er geen problemen mee. Ik geef gewoon zelf een doel aan mijn leven.

Het valt mij vaak op dat mensen die denken dat het leven hetzelfde in elkaar zit als ik denk daar depressief van worden, omdat ze willen dat er een hoger doel is en een leven na de dood.

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Ik denk dat dat nadenken niet de oorzaak is van negatief tegen het leven aankijken. Ik heb wel eens dat ik me niet heel blij voel, en ook wel eens zo denk van dat alles rot is enzo, maar ik weet dan ook heel goed dat als ik door iets weer blij word alles gelijk ook weer positief zie. Ik zie nadenken niet als iets wat verdriet veroorzaakt.

Iedereen is speciaal, behalve ik.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-01 15:38

Lordy79

Vastberaden

Zeg hallo!

In mijn dagelijks leven werk ik in een computerwinkel met veel plezier, ik heb een vriendin met wie ik veel plezier beleef, ik ga naar de kroeg met vrienden/kennissen/zus/collega's en heb daar ook bijzonder veel plezier. Als ik een stoere computergame speel heb ik veel plezeier, ik hou van boeken lezen etc. etc. etc.

Maar...

Naast dat plezierige mens >:) ben ik ook iemand die nadenkt over zin van het bestaan, het ontstaan ervan, het nut en mijn gedachten deel ik graag met anderen.

Misschien klinkt het een beetje nerderig, maar IRL zijn er weinig mensen met wie ik op zo'n niveau kan lullen over dit soort dingen als hier op W&L. (er zitten nog steeds wel goede topics tussen)

Ik denk dat voor de meeste mensen geldt dat W&L slechts een minderheidsdeel is van hun respectievelijke mizerabelistische nutteloze doelloze >:) :+ leventjes.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Wat boeit jou het dat ik het leven kut vind?
Laat me lekker joh.

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Op vrijdag 21 december 2001 22:26 schreef jerney21 het volgende:
Wat boeit jou het dat ik het leven kut vind?
Laat me lekker joh.
Jouw sig stuit mij tegen den bort Jern...

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

Verwijderd

tja... misschien komt het doordat bij uitstek ietwat intelligentere(niet als elite bedoelt, ik weet niet hoe ik het subtieler moet brengen) negatief denken en veel denken.

en wanneer ze dan iets zoals w&l tegenkomen spreekt ze dat misschien aan, en krijg je een doemdenk opeenhopingen....

Verwijderd

Allemaal Goa muziek draaien en dan is het feest in je leven :7

Verwijderd

Wat heb ik een hekel aan die immer positieve optimisten zeg.
:)

Alleen een pesimist is tenminste reeel!

Sommige echter zitten in een te diep dal en hebben effe een zetje nodig; dan komen ze hier.

Natuurlijk komen hier geen upgehypte positronische typetjes vragen hoe ze nog positronischer kunnen worden... Dat slaat nergens op. En vragen of iemand ze depri kan maken is ook onzin.
Ga jij met je perfecte ogen een bril halen? NEE. Ga jij naar de oogarts om te vragen of iets aan je -20 kan doen? JA.

Verwijderd

Ach hier en daar een XeroXat pillie en je bent na een paar maanden weer vrolijk >:)

Maar ja het leven kan inderdaad tegen zitten, maar als je kijkt naar mensen verder van huis die hebben het meestal moeilijker en wij maar zeuren ach, Prozac helpt ook maar dat hebben de mensen in afrika niet, helaas.

• pope0r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02-2024
Misschien komt dat wel omdat de wereld niet altijd mooi is. "Lighten up" vind ik een slechte uitdrukking. Het doet me denken aan negeren.

Verwijderd

Voor sommige mensen is denk ik de put zo diep dat ze het echt niet meer zien zitten op een of andere manier, dan is het ook niet echt relevant of je vrienden hebt of ergens heel goed in bent (of je het nu zelf weet of nie)..

Dan is meestal het zoeken van antwoorden op je vragen het belangrijkste wat er is, vage vragen meestal maar dat doet er dan zekers niet toe!...

Ik heb zulke periodes ook wel eens gehad maar heb ze niet geuit op fora's of op andere digitale dingen.

/me is blij dat ie iedere dag weer uit zijn bed mag stappen.

Pagina: 1