Toon posts:

[CM] Ik krijg me raam niet in het rubber

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een mooi gat in mijn kast gezaagd, van een goed formaat, alleen ik krijg het raampje er niet in. |:(
Het gaat om een rond model(!).

Er zit een dikke rubberen strip bij het raampie met 2 inhammen aan beide kanten zodat je 1 kant van het rubber om de rand van de kast kan klemmen en 1 om het raampje.
Ik krijg dat rubber wel in de kast, ook wel om het raam, alleen ik krijg ze niet in mekaar.

Als ik het rubber in de kast heb is het raam dus ietsje groter dan het randje rubber. En op deze manier krijg ik em er niet in (Ook niet met 2 personen).

Kent iemand dit probleem of heeft er iemand tips ? :)

(Het gaat om een Innovatek window set, ooit gekocht bij Breetcomputers).

Mzl

Verwijderd

heb je wel 2 mm groter gezaagd of gedremeld, dat werkt namelijk wel, en wat ook kan helpen is het rubber iets naar buiten duwen als het in je kast zit, dan ken je het ramm stukje voor stukje erin duwen. suc6

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 17:02

C@SP

Biertje ??

Dat probleem had ik ook, maar ik heb het opgelost door aan een zijde telkens een paar milimeter meer weg te dremelen.

Zorg wel dat je rubber eerst in je zijkant zit, en doe daarna je raam erin. Suc6

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 2/3 mm over.
Ik ga em nog 1x iets groter maken.
Meer durf ik niet want dan ben ik bang dat ik em TE groot maak, en dan heb ik een probleem...

Bedankt

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Raam voorzien van rubber, in de goot waar het metaal van de kast komt, een touwtje (sterk) leggen, het raam met rubber onder het gat in je kast leggen, en het touwtje zodanig omhoog trekken dat het rubber opkrult, waardoor het zich om het staal sluit.

Beetje wazige uitleg, maar ga maar spelen, dan zie je het wel.

Als er daarna nog een pees doorheen moet, probeer dan een "pezentrekker" te lenen bij de autogarage. Scheelt je een dag klooien. De pees de eerste twee dagen eruit laten hangen en nog niet afknippen, door het trekken wordt deze nl langer, en dat corrigeert zich weer.

Daarna de pees op lengte maken, in de goot duwen, en met een tipje secondenlijm vastplakken.