| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5
| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5
Verwijderd
Verwijderd
Je kan ook een firewall router kopen van watchguard SOHO.
je heb dan meteen een hardware firewall en router, is lekker werken.. kost wat maar je bent meteen klaar....
je hebt dan een interne netwerk en je kan met allebei p.c. internetten.
je p.c.'s hoeven dan niet 24/7 aan te staan.
Suc6
kost da?[b]Op vrijdag 21 december 2001 09:23 schreef
...Je kan ook een firewall router kopen van watchguard SOHO.
je heb dan meteen een hardware firewall en router, is lekker werken.. kost wat maar je bent meteen klaar....
....
Suc6
Dit gaat sowieso niet werken. Het kan mischien wel werken, maar let er op dat jou gewone computer niet het verschil ziet tussen jou laptop of mijn computer.Op vrijdag 21 december 2001 09:02 schreef niXnut het volgende:
- ik wil ook een 'gewoon' netwerkje hebben zodat ik allebei mijn computers kan delen over het netwerk. Mijn workstation moet een soort van fileserver worden.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
mag ik van essent een router/firewall installeren?
Verwijderd
lekker makkelijk toch koop een routertje hoef je je pc's nooit meer aan te laten staan je kan met zijn 2 3e of 4e tegelijk internetten en je hebt meteen een firewallOp vrijdag 21 december 2001 09:02 schreef niXnut het volgende:
Ik heb thuis kabelinternet van @home. Ik krijg binnenkort een laptop (dell inspiron 8100) dus ik ga een extra ip adres bij essent aanvragen om ook met mijn laptop te kunnen internetten.
Nu wil ik een netwerkje aanleggen dat aan de volgende voorwaarden moet voldoen:
- ik wil met elke computer afzonderlijk kunnen internetten, dus niet mijn verbinding delen over het netwerk met een gateway. Ik heb geen zin om altijd allebei mijn computers aan te zetten.
- ik wil ook een 'gewoon' netwerkje hebben zodat ik allebei mijn computers kan delen over het netwerk. Mijn workstation moet een soort van fileserver worden.
In mijn workstation (zie specs) zit 1 10 mbit 3com kaart. in mijn laptop zit 1 10/100 interne netwerkkaart.
Hoe moet mijn netwerkje er uit zien om dit te realiseren?
Wat heb ik allemaal nodig? software/hardware
laat maar wat voorstellen horen!
Verwijderd
Extra pc's
Algemene informatie
Als je meerdere computers in huis hebt kun je deze computers ook op het @Home netwerk aansluiten. Je hebt de mogelijkheid om met maximaal drie computers verbinding met de @Home Service te krijgen. Voor het aansluiten van meerdere computers heeft elke computer een eigen adres nodig, net als je huisadres. Je kunt de extra adressen online aanvragen. Als je de adressen weer wilt inleveren bij @Home verzoeken wij je om contact op te nemen met onze helpdesk.
Waarschuwing: De functies en mogelijkheden van de @Home Service die je hier vindt, zijn zeer geavanceerd. Gebruik deze functies alleen als je een grondige kennis van computers en van netwerken hebt. Als je problemen ondervindt met je thuisnetwerk kunnen wij je geen ondersteuning bieden.
Prijsinformatie Extra pc's
Eenmalige kosten per computer f 25,00 € 11,34
Maandelijkse kosten per computer f 9,95 € 4,52
Let op: Wanneer je je nu opgeeft voor Extra pc's betaal je geen aansluitkosten en hoef je vooralsnog geen maandelijkse kosten te betalen. @Home abonnees die "Extra pc's" aanvragen ontvangen over enige tijd een e-mail waarin wordt gevraagd of zij gebruik willen blijven maken van de dienst. Daarna zal de abonnee maandelijks fl 9,95 per extra netwerkadres betalen.
Kost F 385,- (Pricewatch)
Voor specs zie http://www.draytek.com.tw/
Hierdoor heb je geen extra IP nodig (bespaard weer op de kosten) Op deze router kan je ook nog eens poorten dicht zetten waardoor je je interne netwerk totaal kan dichtspijkeren voor het internet. Intern werkt alles op 100Mb mits je in je PC's 100Mb netwerkkaarten hebt.
Deze router ondersteund ook DHCP van je internet provider en verzorgd ook d.m.v. DHCP de adressering van je interne netwerk, dit scheelt weer een heleboel geconfigureer.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Grtz,
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Heb dat nog nooit gedaan
Dit is hetzelfde principe als een Firewall
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.