Getriggerd door een artikel in het magazine C'T, ben ik op zoek gegaan naar de laatste versie van de linux loader.
Ik heb versie 22.1 gevonden, gedownload, extracted, en geinstalleerd.
Nu heeft deze versie van lilo de mogelijkheid om grafische bootschermen weer te geven van 640x480 bij 16 kleuren. Das al beter als 320x200 (standaard lilo RH7.1, Suse kan beter, 640x480x256)
Maar het weergeven van zo'n scherm is niet zo makkelijk als ik dacht.
Uit de readme heb ik de juiste manier gevolgd, en zelfs een voorbeeld exact over genomen. Na het runnen van lilo -v zie ik duidelijk dat hij het juiste plaatje meeneemt, en er volgt geen error.
Maar bij het booten, krijg ik dus nog steeds het standaard RedHat lilo plaatje, terwijl ik dat uit heb staan. (message=/boot/message)
Dit is de code die ik heb gebruikt in mijn "/etc/lilo.conf"
Dit is dus regelrecht uit de handleiding, maar het werkt helaas niet. het is wel een leuk plaatje
Is er iemand die hetzelfde heeft geprobeerd,e n die het wel is gelukt ?
gr
CyberJ
Ik heb versie 22.1 gevonden, gedownload, extracted, en geinstalleerd.
Nu heeft deze versie van lilo de mogelijkheid om grafische bootschermen weer te geven van 640x480 bij 16 kleuren. Das al beter als 320x200 (standaard lilo RH7.1, Suse kan beter, 640x480x256)
Maar het weergeven van zo'n scherm is niet zo makkelijk als ik dacht.
Uit de readme heb ik de juiste manier gevolgd, en zelfs een voorbeeld exact over genomen. Na het runnen van lilo -v zie ik duidelijk dat hij het juiste plaatje meeneemt, en er volgt geen error.
Maar bij het booten, krijg ik dus nog steeds het standaard RedHat lilo plaatje, terwijl ik dat uit heb staan. (message=/boot/message)
Dit is de code die ik heb gebruikt in mijn "/etc/lilo.conf"
code:
1
2
3
4
| bitmap=/boot/ins64a.bmp bmp-colors=14,11,;15,9,0 bmp-table=21,287p,2,4,175p bmp-timer=73,29,12,8,0 |
Dit is dus regelrecht uit de handleiding, maar het werkt helaas niet. het is wel een leuk plaatje
Is er iemand die hetzelfde heeft geprobeerd,e n die het wel is gelukt ?
gr
CyberJ