Toon posts:

(xp/me) netwerk vraagt wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een netwerkje lopen met als server win XP en als client win ME. alles werkt verder prima zoals internet delen enzo alleen als ik de cleint wil browsen vanaf XP dan vraagt die om een wachtwoord. maar ik heb helemaal nooit geen wachtwoord opgegeven op de client.

oftwel ik kan de c-schijf van de ME machine niet bekijken vanaf de XP machine. Ik log op de client ME machine in als admin waarmee ik ook op xp inlog....maar wel zonder wachtwoord.

Verwijderd

heeft je xp ntfs of fat32
hier zou het aan kunnen liggen...

iig hier werkte het wel op die marnier maar na heel veel kloten wat ik dus allemaal niet meer weet:)

kom je er btw echt niet meer uit use dan die netwerk maak ding van xp, kies op het einde voor diskette maken en loop naar andere pc

draai de install v de diskette
en je zult zien dat het in 90% van de gevallen werkt

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Op vrijdag 21 december 2001 08:27 schreef riesje het volgende:
<knip>
oftwel ik kan de c-schijf van de ME machine niet bekijken vanaf de XP machine. Ik log op de client ME machine in als admin waarmee ik ook op xp inlog....maar wel zonder wachtwoord.
File (en printer) sharing geïnstalleerd en aangezet op de ME machine ?
Als dit zo is dan probeert XP je aan te melden op de ME machine met de username/password combinatie waarmee je op XP ingelogd bent. Aangezien je op ME ingelogd bent met dezelfde username maar zonder password gaat dat niet werken :)

Al geprobeerd op <ENTER> te drukken als je de password prompt krijgt ?