temp verschil koelblok processor

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Goedesavonds tweakende medemens,

Ik heb sind een kleine week waterkoeling en ben er (natuurlijk) erg tevreden over.

Maar sinds vandaag, gister eigelijk als ik naar die klok kijk, heb ik een bong gebouwd.

Het resultaat is een koud aanvoeldend koelblok, en fris water :)
maar nu t gekke, de proc. is volgens mbm 39 graden warm !

opzich niks mis mee, maar hoe kan dat het koelblok zo koud aanvoelt en de proc toch 39 graden aangeeft???

en ja, ik geloof dat het koelblok er toch goed op zit ;)

voordat ik die bong had, en alleen een resevoir gebruikte kreeg ik bv. water warm, blok warm, proc 46 graden

ik vind dat raar, maar dat kan aan mij liggen :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
weet niemand dit???

ik vind t best storend, alles voelt heel erg koud, maar de proc gaat niet meer hoger omdat ie toch nog 34 graden wordt.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Mjah, als eerste zou ik deze toch in OCM hebben gepost maargoed..

Je moet ervan uitgaan dat er een warmteweerstand bestaat tussen het water, en de processor.. (da's namelijk het materiaal van jouw koelblok, en de thermische pasta etc.)
En dat kan soms best wel wat graden schelen..

Dus de processor zal nooit de watertemperatuur halen..

Verder: Heb je niet teveel koelpasta ertussen gedaan? En weet je heel zeker dat je waterblok ook recht op je core zit!?

Verwijderd

moved PMG >> OCM

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

en je hebt dus ook nog dat je temp sensor ONDER je proc zit... en je waterblok dus aan de andere kant... die sensors zijn niet altijd even correct...

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 20:39
Ik denk dat het nog redelijk klopt. Aan de bovenkant zal de core wat kouder zijn en het blok is natuurlijk nog kouder maar da's logisch. Misschien wijkt de sensor nog een paar graden af. Wat voor mobo heb je btw? Want dan is er nog een verschil of de sensor tegen de proc. aan zit or eronder zit met lucht ertussen. Moderne Abit mobo's hebben d8 ik zo'n eersgenoemde sensor (goed dus).

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
asus A7V133 met een AxiA core T-bird 1200 die op 1479 draait en inmiddels stressed op 37 a 38

Verwijderd

Ikm,hbe precies hetzelfde. MIjn CPU loopt 1GHz @ 1,55GHz 1,85Vcore max 35C full load. Het waterblok zelf komt niet vaak boven de 20 graden uit. Dr zit ASII op, goed verdeeld, goede dosering, Alles zit goed op elkaar. Dus t zal idd wel koemn door de weerstand tussen de CPU en koeler. Echter bij idle loopt ie op 19C, mischien net een graadje warmer dan het water zelf.
Pagina: 1