Waar is de 'Palomino - Athlon/Duron' jumper voor?

Pagina: 1
Acties:

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 21:14

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Mijn A7V266-E heeft een 'Palomino - Athlon/Duron' jumper.
Die moet je dus op de Palomino stand zetten voor een... Palomino, juist.

Maar waarom?
Want in de palomino stand kan ik de multiplier niet veranderen van mijn ge-unlockte 1800+, maar in de Athlon/Duron stand wel?!?

Waar is die jumper dan voor? (behalve om mij te treiteren)

:?

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
ik weet het nie zeker maar volgens mij voor de interne temp sensor in de athlon xp

of hij zit er alleen om bios te laten weten dat er een xp cpu in zit

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Denk dat dat indirect weer te maken heeft met je geheugen want dan weet de processor dat je waarschijnlijk DDR Ram gebruikt

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:13

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op vrijdag 21 december 2001 14:02 schreef apen-nootjes het volgende:
Denk dat dat indirect weer te maken heeft met je geheugen want dan weet de processor dat je waarschijnlijk DDR Ram gebruikt
Dat is onzin, want een XP hoef je niet met DDR geheugen te gebruiken.
Ik denk dat het moet van AMD, zodat je bij een Athlon XP de multiplier inderdaad niet kan veranderen (maatregel van AMD tegen overklokken ??)
Ik las er laatst wat over op Tweakers.net geloof ik

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:27

Wimo.

Shake and Bake!

Voltage?

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
voltage, interne diode, en nog iets maar ik ben het vergeten.

het staat in de manual van je mobo.

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Nog bedankt voor je mailtje Tijgert ;)

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
er zit er ook nog een onder met reserved en nog wat, toen ik hem op reserved zette gaf mn mobo aan dat mn proc 48C continu was. toen ik hem terug zetten was hij 32C (idle) dus dat heeft dan volgens mij met de interne temp meter te maken (die dan niet echt helemaal werkt).

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Maar op de Athlon/Duron stand kan ik de multiplier veranderen dus dan heb ik liever dat... zou dat kwaad kunnen? Maakt het uit met performance misschien?

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• salvador4
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op vrijdag 21 december 2001 22:22 schreef Tijgert het volgende:
Maar op de Athlon/Duron stand kan ik de multiplier veranderen dus dan heb ik liever dat... zou dat kwaad kunnen? Maakt het uit met performance misschien?
volgens mij snap jij niet helemaal waar die multiplier voor is??

die kan je overigens toch niet veranderen want die is gelocked.

• Xandrios
  • Laatst online: 09:31
Op vrijdag 21 december 2001 22:22 schreef Tijgert het volgende:
tuurlijk maakt het uit...De temp wordt niet goed afgelezen, hij krijgt te weinig volgate dus onstabiel, en door dat te weinig voltage kan je overklokken al helemaal vergeten......

zet hem dus maar gewoon op Athlon Xp stand :)

Verwijderd

Ik heb het hetzelfde bord (alleen zonder de -E) en ook ik heb een XP proc. Omzetten levert alleen iets meer voltage op , maar verder merk ik er niets van. Het ding loopt zowiezo niet stabiel bij mij (100MHZ FSB=1050 MHZ ipv 1400).

Weet iemand waar het echt goed voor is want in het boekje van het bord staat er niet echt veel over geschreven, in ieder geval niet zodanig dat je er echt wat mee kunt.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ja hoor Salvador4, ik zit hier op een tweak forum en weet niet waar de multiplier van een ge-unlockte XP voor is... eikel...

Pagina: 1