Hoi, ik van plan om in de kerstvakantie zo'n Hd Led Vu Meter te knutselen.
Is alleen een klein probleempje; ik weet niets van electronica.
Maar ik heb een maat van mij gebeld die de mts heeft gedaan en die zal me helpen.
Ik ben eigenwijs dus ik wil zo veel mogelijk zelf doen, en heb ook een aardig duidelijk schema gevonden.
Ik heb alleen nog een paar vraagjes.
schema:

HDD Led +
HDD Led -
Moet ik deze solderen aan de + en - van het orginele harddisk ledje van mijn kast? Of moet ik die solderen op de led aansluiting van mijn mobo?
-5v
+5v
waar moet ik deze aan vast solderen?
Inkooplijst:
weerstand 1,2 kW
weerstand 3,9 kW
potmeter 10 kW
potmeter 25 kW
Condensator 4,7 mF
ic CNY 17
ic LM 3914 dil 18
ic voetje
experimenteel printplaatje
soldeer
kabel
Kan je dat allemaal gewoon in een electronica zaak krijgen?
Oh ja en wat voor kabel heb ik nodig?
Ik las op een engels forum dat je voor led kabel van 18 gauge(weet nie hoe dat in het nederlands heet) nodig hebt en voor aansluiting op voeding 22 gauge????
Klopt dit?
Sorry voor de vele vragen. maar ik kon hierover niet vinden in de andere topics.
gegroet,
Robert
Is alleen een klein probleempje; ik weet niets van electronica.
Maar ik heb een maat van mij gebeld die de mts heeft gedaan en die zal me helpen.
Ik ben eigenwijs dus ik wil zo veel mogelijk zelf doen, en heb ook een aardig duidelijk schema gevonden.
Ik heb alleen nog een paar vraagjes.
schema:

HDD Led +
HDD Led -
Moet ik deze solderen aan de + en - van het orginele harddisk ledje van mijn kast? Of moet ik die solderen op de led aansluiting van mijn mobo?
-5v
+5v
waar moet ik deze aan vast solderen?
Inkooplijst:
weerstand 1,2 kW
weerstand 3,9 kW
potmeter 10 kW
potmeter 25 kW
Condensator 4,7 mF
ic CNY 17
ic LM 3914 dil 18
ic voetje
experimenteel printplaatje
soldeer
kabel
Kan je dat allemaal gewoon in een electronica zaak krijgen?
Oh ja en wat voor kabel heb ik nodig?
Ik las op een engels forum dat je voor led kabel van 18 gauge(weet nie hoe dat in het nederlands heet) nodig hebt en voor aansluiting op voeding 22 gauge????
Klopt dit?
Sorry voor de vele vragen. maar ik kon hierover niet vinden in de andere topics.
gegroet,
Robert