Toon posts:

Visa check

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om een eerste simpele check op de mogelijke geldigheid van een Visa card nummer te doen, ben ik al een tijdje op zoek naar het nodige algoritme. De helpdesk van Visa hoort het donderen als je dat vraagt, maar ik ben redelijk zeker dat er een soort controle bewerking moet zijn om de de 'checksum' van een nummer te testen. Net zoals er in een bankrekeningnummer een 'ingebouwde checksum' zit...

Iemand enig idee of weet van een Visa nummer check algoritme ? :)

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Here's pseudocode for the checksum algorithm (from 2600 Magazine, Autumn 1990):

check = 0
loop from first to last digit
  product = current digit
  if digit position from end is odd then
    product = product * 2
  if product is >= 10 then
    product = product - 9
  check = check + product
end loop
if check is divisible by 10 then
  card passed checksum test
else
  card did not pass checksum test

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
betekend dit dat als ik een code uit mijn duim zuig die door deze algoritme wordt goed gekeurd dat ik dan een ferrari via internet kan kopen :9

of moet ik dan ook het algoritme voor de expiration date hebben?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
Bank rekening nummers hebben een vergelijkbare controle.

En inderdaad je hebt ook een vervaldatum nodig.

De combi vervaldatum en kaartnummer is namelijk waarop bij een credit card gechecked wordt.

Waarom niet op naam? Stel je hebt een naamloze zwitserse bankrekening, dan wil je toch ook een naamloze credit card.

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 00:06 schreef GiLuX het volgende:
betekend dit dat als ik een code uit mijn duim zuig die door deze algoritme wordt goed gekeurd dat ik dan een ferrari via internet kan kopen :9
Neen maar als je dit algoritme gebruikt om in bv javascript het cc nummer al te checken kan het je weer 'n trip naar de server en 'n creditcard check (die je wellicht per keer dat je checked moet betalen) schelen..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 00:39 schreef Yarvieh het volgende:

[..]
Neen maar als je dit algoritme gebruikt om in bv javascript het cc nummer al te checken kan het je weer 'n trip naar de server en 'n creditcard check (die je wellicht per keer dat je checked moet betalen) schelen..
Daar gaat het me om ja :-)

Als ikzelf al kan checken of het een bogus card number is, dan hoef ik ze verder niet te processen...

:)

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:19
AFAIK zijn Visa kaarten 13 of 16 digits en beginnen ze met een 4.
Pagina: 1