Op zaterdag 22 december 2001 01:54 schreef Titanicfanatic het volgende:
Prima, dat lijkt me ook een aardige manier. Ik kan me alleen wel indenken dat bijvoorbeeld een "algemene GoT-actie" best voordelen kan hebben, zowel in maatschappelijke zin alswel in verbroederende zin: wij GoT'ers strijden voor een nuttige zaak.
Het kan inderdaad voordelen hebben, maar het heeft ook een aantal nadelen. JvS geeft al aan dat hij verwacht dat er dan veel meer acties met een bepaalde gelijkenis dezelfde ondersteuning zullen verwachten, hij geeft dan ook aan dat mede vanwege deze reden wij niet zullen meewerken aan het op nog grotere schaal verspreiden van deze boodschap.
In plaats daarvan wordt het zonder enige merkbare consideratie verworpen al zijnde spam. Spam voor een goed doel?
Niet
merkbaar zeg je al, wij hebben pas een discussie gehad in een crewforum over goede doelen, een deel van de crew gaf aan als crew wel een goed doel te willen steunen, dit is echter niet gebeurd omdat er maar weinig doelen zijn die we kunnen vertrouwen en niet iedereen hetzelfde doel voor ogen had. Deze discussie is gevoerd door ongeveer 20 man en heeft een thread achtergelaten die meer dan 150 posts lang is, waarmee ik wil aangeven dat we er zeker
wel goed over hebben nagedacht.
Nog iets:
Wij maken gratis reclame voor een aantal goede doelen:
1. Amnesty - ±225.000 bannerviews deze maand
2. Helphelpen - ±785.000 bannerviews deze maand
3. Sterrekind - ±560.000 bannerviews deze maand
4. WarChild - ±550.000 bannerviews deze maand
Stel dat we van deze goede doelen hadden gevraagd om €2,50 per 1000 views te betalen (wat serieus een MEGAdeal is), dan had dit €5.300,- moeten kosten. Maarja, wij zijn zo slecht nog niet, steunen goede doelen en geven de advertentieruimte voor niks weg, zijn we dan zo slecht? Doen we dan niks aan goede doelen?
<font size=1>Ik heb overigens helemaal niks tegen kanker of wat dan ook, sterker nog: ik heb het van heel dichtbij twee keer meegemaakt, waarbij het een van die twee keren fataal was.</font>