[Kennisnet] Mail poppen?

Pagina: 1
Acties:

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Ok, nu komt 't..

mn broertje zit op school (duh) en is dus kennisnet slachtoffer geworden.

Hij heeft nu een mailadres, xxx@school.nl
Dit domein wordt door kennisnet verzorgt / gehosted.

Emailen gaat via een webmail iets. Moet dus daar inloggen.

Nu wil ie thuis lekker kunnen emailen, en op school ook, via 1 page, en thuis lekker POP-pen.

Hier draait een eigen mailserver, met antivirus <- errug handig bij die scholiertjes

Nu wil ik mn mailserver zo krijgen, dat z'n mail van kennisnet bij m in de mailbox komt.

Op zich geen punt, alleen kan ik nergens vinden wat de Kennisnet popservers zijn, en of dat uberhaupt wel mogelijk is.

Dus hoe kom ik achter die info??
z'n docent weet t niet, stond al raar te kijken toen mn broertje over POP3 begon >:)

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:14
pop.kennisnet.nl?? (bestaat in elk geval)

of pop.school.nl, mail.school.nl, mailhost.school.nl etc. gewoon es ff testen/telnetten ben je er snel genoeg achter.

• mr_daTA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

mr_daTA

Probeert student te zijn

Op zich te begrijpen dat zo'n docent dat niet snapt. Is ook eigenlijk meer iets voor ICT-ers.

De vraag is of ze een eigen mailserver draaien of niet. Waarschijnlijk maakt je broertje gebruik van webmail.kennisnet.nl Dan draaien ze dus geen eigen server.

Als ze geen eigen server gebruiken kun je gewoon pop.kennisnet.nl invullen en dat moet het werken. Als ie wil kan ie zijn wachtwoord wijzigen bij beheer.kennisnet.nl

maar mail checken mag dus geen probleem vormen. Trouwens zo'n slachtoffer is ie waarschijnlijk niet hoor. Kennisnet is best redelijk als je het mij vraagt. Maar dat is weer een ander punt.

Chance favors the prepared mind

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Op vrijdag 21 december 2001 16:11 schreef mr_daTA het volgende:
Op zich te begrijpen dat zo'n docent dat niet snapt. Is ook eigenlijk meer iets voor ICT-ers.

....
Idd, maar die docent is tevens "systeembeheerder" :)

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 16:11 schreef mr_daTA het volgende:
maar mail checken mag dus geen probleem vormen. Trouwens zo'n slachtoffer is ie waarschijnlijk niet hoor. Kennisnet is best redelijk als je het mij vraagt. Maar dat is weer een ander punt.
Mwoah, mijn ervaringen met kennisnet en nl.tree zijn nou niet echt denderend moet ik zeggen.
Je kunt ook aan de systeemebeheerder vragen of hij je broertjes emailaccount wil laten forwarden.
Dat kan uiteraard als ze de mailserver in eigen beheer hebben, maar ook als ze het door kennisnet laten afhandelen.
De systeembeheerder kan dat via beheer.kennisnet.nl/scholen instellen.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik maak hier gewoon gebruik van intranet via kennis net

www.a12.nl
Pagina: 1