Hercules Ti500 of Leadtek Ti50, welke???

Pagina: 1
Acties:

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb 1001 reviews gelezen, bergen posts gelezen en ik kan maar geen keuze maken :(. Laatste redmiddel: m'n mede tweakers!

Welke van de 2 zal ik nemen?
De 2D van allebei schijnt gewoon goed te zijn. 3D presteren ze hetzelfde. De goodie's zijn bijna gelijk, de features gelijk. Het enige minpuntje wat ik heb kunnen vinden van de Leadtek is de koeler dit niet ontzettend vast zou zitten en dat de core de cooler niet raakt. Waar moet ik voor kiezen, de brakke helpdesk van Hercules (;)) of de (gammele?) koeler van Leadtek???

Verwijderd

Ik ga de Hercules ook halen....is echt een topkaart, en zeg nou zelf hoe vaak heb je een helpdesk nodig gehad voor je videokaart? :?

Plus het feit dat de Hercules er toch wat geiler uitziet maakt het misschien even wat makkelijker... ;)

• froggie
Hij zit in me kast (:?) dus maakt die kwijl factor niet zoveel uit. Maar misschien heb je gelijk en kan ik beter voor de Hercules gaan.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Alle coolers op een Geforce3/3Ti200/3Ti500 zitten niet goed erop.
De core is namelijk in het midden rond en iets dieper liggend. Wil je beter koelen, dan zul je toch moeten schuren totdat dit compleet vlak is.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Kijk nou eens naar beide kaarten, je zegt wel dat ie in je kast zit maar het is toch iets wat meetelt nietwaar?
Plus de koeling van de hercules is stukken beter dan die van Leadtek lijkt mij.....al weet ik het niet zeker ( ach hoe dan ook er gaat toch een vette Alpha op lol)

Eeen vriend van me heeft em draaien op 260/560 maar volgens mij kan dat nog wel beter

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

nu wou ik net dit weekend de leadtek Ti200 kopen en hoor ik weer dat de 2d gelijke goed is op de hercules. zijn ze echt gewoon even scherp (in de hogere reso's)of moet ik weer gaan twijfelen :? :o

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Nou de koeling van mun GF3 zat toch echt goed vast, niks op aan te merken, al is het wel beter om em zelf even onder handen te nemen omdat die jappen soms te weinig pasta/grease tussen de gpu en koeler doen :(

• froggie
Het hoogste wat ik tot nu toe met een Hercules gezien heb is 260/580. Maar de Leadtek heb ik 590 zien doen dus dat zou misschien hoger kunnen ;)

Misschien heb je toch gelijk, de kwijl factor (wauw, hij's blauw!) is wel hoger bij de Hercules ;)

Ene... je core schuren :? Kan nooit de bedoeling zijn.

Verwijderd

Core schuren?
Nergens voor nodig joh !!

• froggie
Is die fan trouwens makkelijk van de kaart af te halen of moet je hem net zoals m'n Geforce2 MX eerst invriezen (componenten lijm)?

Verwijderd

En die 260/580 daar gaat pappie overheen....dat beloof ik je
ik post de resultaten nog wel....als ik mijn GF3 snel kwijt kan haal ik die Hercules ook op....zeker weten

en hij is echt mooi blauw nu ik nog es kijk.......krijg al een stijve >:)

Verwijderd

Nee joh invriezen hoeft niet, gewoon rustig en geleidelijk aan loshalen, eerst de 2 "klemmetjes" losgooien, daarna gaat het snel (al denk ik zelf dat het makkelijker gaat met een nieuwe kaart want ik had al een tijdje gedraaid voordat ik er een Blue Orb op ging zetten....)
:)

• froggie
Eerst je kaart "modden" alvorens hem te gebruiken. Zal ik onthouden!

Ene, thnx voor het overtuigen ;)

Verwijderd

Geen probleem.....anytime
Wel top dat je em ook neemt....
:)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:20
waarom zou je gaan clocken als je een gf3 ti 500 koopt ??????????????????? ( en misschien al die luitjes die een dikke gf 2 gts pro erin hebben zitten met een athlon xp 1800 + die hem willen clocken naar 2000+ waarmee je je computer toch verneukt, waarom zou je het doen als er toch nog geen spellen zijn die deze systeem eisen gebruiken of andere shit )maaruh ik zou voor leadtek die schijnt wel goed te zijn of de asus ti 500 deluxe die kan je ook volgens ,mij wel goed clocken
ik zag ook ergens staan dat de hercules een paar minder fps presteerd met games (quake 3 b.v) hier wint asus het wel (met een paar frames meer maar goed :) ) je hebt zowiezo alltijd een goeie kaart inhanden :D ( ik ga er ook een halen )

• froggie
Nu nog ff gedult hebben, eind Januari ga ik de bende bestellen (XP 2.0 als ie dan al uit is, MSI bordje, 512 ddr, Hercules Ti500).

Zou dat lekker lopen? >:)

• froggie
De games van dit moment gebruiken het nog niet. Maar als alles goed gaat gaat SoFII in Februari/Maart gold en dit wil ik in alle glori kunnen spelen (systeemeisen om alles hoog te kunnen spelen gaan rond de P4 1.5 met GF3 liggen!)!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op donderdag 20 december 2001 23:13 schreef STIMPPYYY het volgende:
waarom zou je gaan clocken als je een gf3 ti 500 koopt ??????????????????? ( en misschien al die luitjes die een dikke gf 2 gts pro erin hebben zitten met een athlon xp 1800 + die hem willen clocken naar 2000+ waarmee je je computer toch verneukt, waarom zou je het doen als er toch nog geen spellen zijn die deze systeem eisen gebruiken of andere shit )maaruh ik zou voor leadtek die schijnt wel goed te zijn of de asus ti 500 deluxe die kan je ook volgens ,mij wel goed clocken
ik zag ook ergens staan dat de hercules een paar minder fps presteerd met games (quake 3 b.v) hier wint asus het wel (met een paar frames meer maar goed :) ) je hebt zowiezo alltijd een goeie kaart inhanden :D ( ik ga er ook een halen )
Ja waarom maakt men zich zo druk over dat overclocken. Met enorm overclocken haal je een prestatiewinst van enkele luttele procenten. Echt gewoon onzin. Als je nu 15% meer fps trok ok. Maar hooguit 5% is verwaarloosbaar. 80 of 84 fps maakt echt niets uit.

Bijna elke Geforce3 kan een scherpe 2D kwaliteit neerzetten in high res, zelfs een Club3D of Powercolor (1600x1200 bv.), het verschil ligt hem meer in evt. aansluitingen en accesoires.

• STIMPPYYY
HALLLOOOOO :D
ik denk niet dat die zo hoog gaan liggen ik denk iets lager maar het is wel een hele mooie game :9~
maar ik heb een pc prive project dus ik denk dat daar athlon xp 2000 + al ligt want 3 jaar terug kreeg ik men p2 450 met 128 mb ram en toen was ik de winkel nog net pas 350 uit :D .
maar boeie daar gaat de discussie niet over :)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik heb de hercules op 260/590 goed draaien hier. Met casefans kan het geheugen tot 596.

En overclokken is gewoon leuk om te doen... ik haalde met de GF3 in mijn systeem zonder overclockken 8400 3dmarks (2001) en nu bijna 9400. Is leuk voor de statistieken. *D

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• STIMPPYYY
wow ( je hebt er geen fuck aan ik ga men systeem niet verneuken voor nix) :D

• froggie
Je verneukt je systeem niet zo heel snel, zolang je de bende maar gekoeld houdt.

Ene... die systeemeisen voor SoFII gaan echt zo hoog liggen, al schijnt het gewoon goed speelbaar te zijn op een PIII-700 met GF2 (maar reken er dan niet op dat je die eye candy zoals op de screenie's haalt!).
Pagina: 1