tv-out doet erg raar...

Pagina: 1
Acties:

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Ik zit hier nu al 2 uur te kloten om m'n tv-out werkend te krijgen bij een leadtek gf3 ti-200. En het wil maar niet lukken :(.
Ik heb vele verschillende detonators geprobeert en geen van allen werkt naar behoren met de tv-out. Ik kan bij 'device selection' geen televisie aanklikken (hokje is grijs), dus dat werkt niet. Soms ken ik die wel aanklikken, maar dan springt ie na 15 seconden weer terug naar m'n monitor.
Nu heb ik ook tv tool 5.5, maar dat werkt ook niet naar behoren. De ene keer doet ie het wel goed. Dan ken ik gewoon schakelen tussen tv en monitor met tv out, maar veel vaker doet ie het niet goed. Ik zet dan tv mode aan en ik krijg idd beeld op m'n tv. Maar zwart/wit :(. Terwijl die toch op pal staat. Wil ik weer terugschakelen naar m'n monitor, gaat de tv uit en m'n monitor springt niet meer aan. dus resetten.
Soms is het met tv tool wel in kleur, en ken ik wel gewoon tussen m'n monitor en tv schakelen. Maar na een reboot weer niet.

Ik wordt nu echt helemaal gek!!! :(

Ps. Gooi dit topic aub niet op slot, ik heb me al suf gesearched en ge'faq'ed...

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:50

BaRF

bijna kerst

tja blijft moelijk... toch maar gewoon dvd's gaan kopen met een echte speler erbij ;)

nee serieus, je gebruikt gewoon je megeleverde kabeltje? (ik geloof dat sommige kaarten een ps2 connector hebben ipv een gewone svhs, om het composiet dusdanig door te voeren?) anyways, ik neem aan dat je ook al alle svhs/composiet/pal-m/pal-b/pal-whatever hebt geprobeert? zie ook [topic=312254/1/25]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• gabberjoost
Op donderdag 20 december 2001 22:34 schreef BaRF het volgende:
tja blijft moelijk... toch maar gewoon dvd's gaan kopen met een echte speler erbij ;)

nee serieus, je gebruikt gewoon je megeleverde kabeltje? (ik geloof dat sommige kaarten een ps2 connector hebben ipv een gewone svhs, om het composiet dusdanig door te voeren?) anyways, ik neem aan dat je ook al alle svhs/composiet/pal-m/pal-b/pal-whatever hebt geprobeert? zie ook tv-out faq (ff link kwijt)
Jah, ik heb alles al getest.
En aan mijn videokaart hangt een bijgeleverde verloopsnoertje van Svideo naar tulp, en dan naar de tulp ingang van de tv...

• gabberjoost
O ja, ik draai winxp nl, is vast ook interresant...

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Toch wel een erg vreemd probleem. Dit heb ik nog niet eerder gehoord. De kabel is 100% goed ?

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• gabberjoost
ja, soms doet ie het namelijk wel gewoon goed in kleur...

• Rick2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Je pc heeft toch geen problemen met de hoge AGP bus ?
Hangt je pc zich wel eens op bij 3dmark2001 ?

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• gabberjoost
Ik gebruik nu ff de 21.88 detonators en ik ken dus bij device selection NIET tv aanklikken, het is dus gewoon grijs. Maar klik ik nou op detect displays, dan gaat het beeld van de tv wel ff flikkeren. Hij doet dus wel wat. Maar daarna is het rondje tv nog steeds grijs :(.

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 10:03
Probleem in dit geval is dus waarschijnlijk dat 'soms'

Mijn Flickr; Sony A7iii

• gabberjoost
Op donderdag 20 december 2001 22:49 schreef Rick2001 het volgende:
Je pc heeft toch geen problemen met de hoge AGP bus ?
Hangt je pc zich wel eens op bij 3dmark2001 ?
Nee, hij draaid verder retestabiel...

• No13
  • Laatst online: 21-08 11:14

No13

/me was here

zet je resolutie eens op 800x600 16 bit, als je dan reboot werkt het misschien

das de enige manier hoe ik het nog werkend krijg

• gabberjoost
Goed, ik kan nu met tv tool een tv-out krijgen van 800x600 in kleur. Maar als ik nu weer uit tv modus vandaan wil, springt m'n monitor niet aan en m'n tv gaat uit. Geen beeld, dus resetten... :(

• gabberjoost
Op donderdag 20 december 2001 22:52 schreef No13 het volgende:
zet je resolutie eens op 800x600 16 bit, als je dan reboot werkt het misschien

das de enige manier hoe ik het nog werkend krijg
werkt niet :(

Verwijderd

Misschien al oud, maar heb gehoord dat je alleen met originele drivers (die slome drivers op de bijgeleverde cd) de tv-out kan gebruiken. Of is dit al gefikst met nieuwe detonators? (Heb geen tvout op me GF1 dus loop achter :) )

• gabberjoost
Op donderdag 20 december 2001 23:01 schreef SKyLiNE het volgende:
Misschien al oud, maar heb gehoord dat je alleen met originele drivers (die slome drivers op de bijgeleverde cd) de tv-out kan gebruiken. Of is dit al gefikst met nieuwe detonators? (Heb geen tvout op me GF1 dus loop achter :) )
Heb ook al de bijgeleverde drivers getest, werkt net zo slecht als de detonators...

Verwijderd

Nahja als je écht alles geprobeerd denkt te hebben, kijk dan offie 'm om kan ruilen/testen waar je 'm vandaan hebt... Werk bij een computerzaak en 'tis voor ons een kleine moeite om 'm om te ruilen (mist binnen redelijke periode na aanschaf) of anders te testen voor de zekerheid.
Good luck :)

• gabberjoost
Op donderdag 20 december 2001 23:18 schreef SKyLiNE het volgende:
Nahja als je écht alles geprobeerd denkt te hebben, kijk dan offie 'm om kan ruilen/testen waar je 'm vandaan hebt... Werk bij een computerzaak en 'tis voor ons een kleine moeite om 'm om te ruilen (mist binnen redelijke periode na aanschaf) of anders te testen voor de zekerheid.
Good luck :)
Nee, heb een zeer sterk vermoeden dat het een driver probleem is.
Maar ik heb nu een manier gevonden om toch de tv-out te kunnen gebruiken voor Divx'jes...
Eerst gewoon tv-out starten en tv modus aanzetten. Wil ik weer terug naar m'n monitor, dan niet tv modus uitzetten, maar opnieuw opstarten. Dan start ie weer op op m'n monitor en zo gaat het goed zonder vastlopen en dergelijke.
Het is een beetje omslachtig, maar het werkt :(

En ik kom er net achter dat GVD m'n scart-aansluiting van m'n tv op m'n kamer kapot is. :(
Maar is ff een oplossing zoeken om zonder scart of tulp aansluiting toch m'n tv-out te gebruiken. Dus gewoon via de kabalaansluiting, als dat al kan? :?

• Dope-E
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

Op donderdag 20 december 2001 22:52 schreef gabberjoost het volgende:
Goed, ik kan nu met tv tool een tv-out krijgen van 800x600 in kleur. Maar als ik nu weer uit tv modus vandaan wil, springt m'n monitor niet aan en m'n tv gaat uit. Geen beeld, dus resetten... :(
Daar heb ik ook last van. Dat komt door TVTool icm XP. Is nog geen directe oplossing voor :(
Maar wat je probleem betreft: erg vaag :?

twitter.com/curly_sanders

Verwijderd

Ook genoeg gekloot mee gehad.
Ligt meestal aan kabel etc. Neem aan dat je wel veel geprobeerd hebt met instellingen en drivers.

Zaak is om of je svhs, of je composite te gebruiken. Dus niet een composite die vervolgens naar svhs gaat en dan je tv in. Kabel moet ook niet te lang zijn. Anders moet je zo'n dikke kabel kopen, zijn wel prijzig, maar heb ik ook gedaan en nog nooit spijt van gehad.

Hoop dat je er wat aan hebt, succes ermee

Verwijderd

ik heb dit ook een tijdje gehad.
Wat de makkelijkste manier is om dan beeld op je Tv te krijgen is.
1 Kabel uit tv halen
2 resolutie veranderen naar 800 x 600
3 kabel in tv
4 pc rebooten
en als het goed is moet je dan beeld hebben, aangezien hij dan namenlijk twinview aanzet.

suc6 ermee
Pagina: 1