Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een nokia van een maatje liggen, hij gaat nog wel aan, maar voor de rest geen text of iets op beeld... hij hebt er iets teveel mee gekloot naar mijn weten...
is er een tootlje waarmee ik 'm weer kan flashen naar de oorspronkelijke software?

Verwijderd

datakabel toch gewoon?

Verwijderd

Topicstarter
jah die heb ik ook wel, maar nu de goede software nog ;)

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:35
Op donderdag 20 december 2001 22:18 schreef Severt het volgende:
Ik heb hier een nokia van een maatje liggen, hij gaat nog wel aan, maar voor de rest geen text of iets op beeld... hij hebt er iets teveel mee gekloot naar mijn weten...
is er een tootlje waarmee ik 'm weer kan flashen naar de oorspronkelijke software?
Als je niet weet wat er fout gegaan is..dan wordt het
heeeeeel moeilijk

Verwijderd

NokiaFlasher...

maar dit is denk ik een warezrequest...

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
Op donderdag 20 december 2001 22:43 schreef Leonstyle het volgende:
NokiaFlasher...

maar dit is denk ik een warezrequest...
??? waar heb je het over?? warez-request? dus een bios voor je moederbord is ook een warez request? hij vraagt gewoon om een flash voor zijn telefoon!!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ja maybe effe flashen effe met datacable >:)

Verwijderd

Als je 'm uit mekaar hebt gehad kan het zijn dat je display niet goed contact maakt met de print. Tenzij die

Contact
Service

Aangeeft

FF demonteren en kijken of de metalen clips die je scherm op de plaat vasthouden niet verbogen zijn. Display met de hand erop drukken en gsm ff aanzetten. Doet je display het?

Dat nieuwe SW uploaden is makkelijker gezegd dan gedaan. Je moet dan de SW uit een niet gesimlockte gsm halen, opslaan en in je tel zetten. Maar de programma's die beloven te zeggen dat dat kan doen vaak bar weinig.

Suc7

Verwijderd

Vragen om zo'n programma om je telefoon te flashen is imho een warezrequest.

Verwijderd

edit: schijnbaar mag t :+

Verwijderd

Ik zie niet in waarom een programma om je telefoon te flashen per definitie illegaal zou zijn.
De firmwares daarentegen mogen niet zomaar verspreid worden en zijn derhalve ook niet gewenst hier.
Nokia geeft trouwens levenslang (?) firmwareupdates op telefoons, maar dat zal vast wel vervallen als je er veel mee gekloot hebt.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Flashen doe je niet met een gewone datakabel, maar met een flashcable (die gaat op je paralelle poort) en volgens mij is het nog een heel karwei ook.

Verwijderd

Yep, daar heb je een EMMI-BOX voor nodig, en die kost echt veel. 750 - 1000 piek. :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 21 december 2001 00:16 schreef noki_JA het volgende:
Yep, daar heb je een EMMI-BOX voor nodig, en die kost echt veel. 750 - 1000 piek. :)
Nee, een gewone flash-kabel van 8 of 9 tientjes is ook goed. Een EMMI-box is gewoon om alle telefoons te unlocken (ongeacht model en software versie enzo). Voor een Nokia heet dat trouwens geen EMMI-box, dat is voor Motorola.

Verwijderd

Oh, dacht dat ze hetzelfde heetten. In ieder geval met de kabel unlocken lukt als ik het goed heb niet meer met alle toestellen,omdat er een andere softwarestruktuur gebruikt wordt in de nieuwe toestellen. Dit op verzoek van gsm providers niet het niet echt om over naar huis te schrijven vonden dat hun geunlockte telefoontjes voor weinig aan de man gebracht werden. (helaas mislukt). Als het iemand inmiddels wel gelukt is om met flashkabel en software nwe telefoons te unlocken, hoor ik graag waar dat programma vandaan komt, want met mijn oude SW gaat het tot bepaalde SW-versies.
Pagina: 1