Aldi 80min cdr's overburnable ??

Pagina: 1
Acties:

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 12:39
Ik vraag me af of de 80 min cd's van de aldi wel overburnable zijn. Ik heb een acer brander 24*10*40 met nero. Maar als ik bij "expert" instel dat hij moet kunnen overburnen kan ik dat niet selecteren bij het "pre-brandmenuutje" wat wel zou moeten.

Ik heb namelijk nagevraagd of de mijn brander kan overburnen, en zij zeggen dat het kan.

Overigens heb ik ook nashua-tec 80 min cdr's en die doen het ook niet.

Andere vraag is dus of er iets mis is met mijn brander. (ik begin te twijfelen :?)

Verwijderd

..

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 15:44 ]

• flipjevandejam
bij "opties" moet je bij het tabblad "expert" "overburn" aanvinken, wil je het kunnen doen.

Verwijderd

Met WinOnCD 3.8 en een Plextor 16/10/40A werkt het wel. Ik ben tot 770MB gegaan, dus aan de schijfjes zal het niet liggen.

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 12:21

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Op donderdag 20 december 2001 22:21 schreef iGorE het volgende:
Ik hoor niet op dit forum volgens mij....
overburn? expert?
aldi ken ik nog wel...

najah sorry voor deze nutteloze reply in ieder geval, ik verveel me nogal... ik hoop dat ik veel ga leren hierzo :P
Wekje cd-schrijver gebruik je?? Dat kan ook verschil maken!

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op donderdag 20 december 2001 22:51 schreef jonggoud.nl het volgende:

[..]

Wekje cd-schrijver gebruik je?? Dat kan ook verschil maken!
Ooit geleerd eerst te lezen en dan pas iets te vermelden wat wel zin vol is.

Maar kan je daar niks instellen of is het disabled dus grijs?

Verwijderd

..

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 15:44 ]

Verwijderd

en het werkt ook alleen als je disc-at-once selecteerd, maar dat zal je wel al gedaan hebben... :D

• jeffreystegeman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11-2002
Op donderdag 20 december 2001 22:48 schreef wildmedia het volgende:
Met WinOnCD 3.8 en een Plextor 16/10/40A werkt het wel. Ik ben tot 770MB gegaan, dus aan de schijfjes zal het niet liggen.
Met een Philips 8X4X32 en Philips CD-write heb ik 1,2 Gb erop kunnen zetten.
en het werkt ook nog. Alleen moet je wel eerst de progjes koieeren op je hhd wil je het kunnen afspelen of openen.

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04 01:13

SveNRG

Onderweg

Kijk eerst eens even of je brander wel overburnen ondersteund. Je kan dit bijvoorbeeld zien door even CloneCD te installeren (www.elby.de) Deze leest allerlei informatie uit over je hardware.

Wat CD-R capaciteit betreft: er is een handige utility, genaamd CDR Identifier. Die ziet precies hoeveel data er echt op een schijfje past.

Succes.

All that you know, is at an end

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:41
Je kunt in Nero gewoon zien of je fikker overburn ondersteunt door ff Recorder -> choose Recorder te doen.

en over Philips overburning tot 1,2GB: Dat is incremental packet writing met compressie. gooi er een grote zipfile op en je CD-ruimte vreet weg.

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:29

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

burn je ook in disc-at-once mode?
anders mag je inderdaad die optie niet aanvinken, verder dus in expert settings vinkje zetten bij overburn en bij de max overburn tijd heb ik zelf 81:30 staan :)
werkt perfect, ook op die schijfjes van de Aldi (bevallen heel goed, burnen perfect op 12x en nog geen uitvallers gehad (ook tot nu toe maar 1 doosje, dus 20 cd's gebrand))
* LEiPiE heeft overigens een Aopen CRW1232Pro

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-03 16:36

erikver

Ik zeg...

Ja, bij mij is dit ook gelukt, tot de 750 mb. Meer heb ik nog niet geprobeerd. Dit heb ik gedaan op een Freecom 4x4x32 brandertje

Life's not a Krentenbol

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04 15:31

The_Duke

ho gek!

Op vrijdag 21 december 2001 12:35 schreef leipie het volgende:
burn je ook in disc-at-once mode?
anders mag je inderdaad die optie niet aanvinken, verder dus in expert settings vinkje zetten bij overburn en bij de max overburn tijd heb ik zelf 81:30 staan :)
werkt perfect, ook op die schijfjes van de Aldi (bevallen heel goed, burnen perfect op 12x en nog geen uitvallers gehad (ook tot nu toe maar 1 doosje, dus 20 cd's gebrand))
* LEiPiE heeft overigens een Aopen CRW1232Pro
idd, perfecte cd's, ik heb er al 50 doorheen gejaagd, nog maar 3 door eigen schuld mislukt :P

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:00
je moet in nero wel de wizard uitschakelen, anders wil ie nog steeds niet overburnen!

• flipjevandejam
Ik heb inderdaad wel "disc-at-once" geselecteerd bij compilatie-info. En ook bij "recorder" staat dat hij DAO en overburn ondersteund, en nog kan ik geen "overburn" selecteren :(

Heeft iemand ervaring/advies ??

Verwijderd

flipjevandam>>> Vlgns mij niet. Tenminste, ik probeerde het in Nero. Kwam net 30 seconden tekort ofzo, en ik had de optie overburnen aangezet. Maar hij verdomde het te doen. Kan natuurlijk ook aan mijn brander liggen....
Toen heb ik maar de pauzes van 2 sec. van mijn muziekcd afgehaald, want om in een nummer te gaan zitten editten...vond ik zonde...

:)
Pagina: 1