Heb deze LC-display besteld bij Display in Enschede, hij heeft dezelde pin-aansluitingen als die van de Conrad (en ook exact dezelfde afmetingen). Heeft hij dan ook dezelfde (standaard-)controller ?
Verwijderd
"deze" is niet erg duidelijk en m'n glazen bol is een beetje stuk dus heb je een type nr ofzo?
Ohohoh..
ik heb na wat geGoogle een site gevonden met een lijst van de alphanumerieke displays die Powertip levert gevonden, heeft een 'HD47780 od. Komp.' (ja, tis Duits.. 'standaard of compatible' dus..), zit wel goed dus..
Toch bedankt..
Toch bedankt..
Ff testen of mijn glazen bol het doet dan:
http://developer.axis.com/doc/software/elinux/device_drivers-howto.html :
Ow.. mijn glazen bol heet google en is te vinden op www.google.com
http://developer.axis.com/doc/software/elinux/device_drivers-howto.html :
En die HD44780 controller is volgens mijn glazen bol de "standaard" controller die jij bedoelt.The particular display we choose to use came from Powertip, it is described at Powertips official site. The displays documentation and timing charts is highly recommended reading. It shall be noted though that this code should work on any display with a HD44780 controller.
Ow.. mijn glazen bol heet google en is te vinden op www.google.com
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ja, die offiële site is nogal vaag.. om de pdf-jes te kunnen lezen moet je je bevestigen met de bedrijfsnaam ofzo, beetje vaag.. heb de info ergens anders wat duidelijker weten te vinden..
maar dan nog, stom van me..
maar dan nog, stom van me..
Conrad verkoopt alleen maar karakter lcd's van powertip, dus issie hetzelfde. Maten en dergelijke zeggen vrij weinig, die zijn namelijk bij vergelijkbare lcd's gelijk.
Het is trouwens moeilijk om in Nederland niet een Powertip LCD te vinden, het lijkt wel of die lui een monopolie hier hebben (Conrad verkoopt powertip, Velleman, Display, Radio Centrum (in Utrecht))
Het is trouwens moeilijk om in Nederland niet een Powertip LCD te vinden, het lijkt wel of die lui een monopolie hier hebben (Conrad verkoopt powertip, Velleman, Display, Radio Centrum (in Utrecht))
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Pagina: 1