Ik heb een Playstation uit de VS. Hij is 120 Volt en heeft een andere stekker. Om in Nederland te gebruiken is een adapter voor de stekker nodig en verder een adapter voor 220 Volt. Het eerste is geen probleem maar heeft iemand ervaring met 120 Volt naar 220 Volt?
Hoeveel kost zo'n ding ongeveer? En is ie gewoon te verkrijgen bij een electronicazaak?Op donderdag 20 december 2001 21:48 schreef DaGuru het volgende:
Ja, je kunt er gewoon een convertortje tussen plaatsen.
Op zich geen probleem even naar het vermogen kijken van die PS2 als die bv 60VA is dan neem je een trafo van 75 Watt of hoger.
Heb je er dan toch problemen mee dan zou je ook de frequentie moeten wijizgen maar dat is een stuk duurder...
Heb je er dan toch problemen mee dan zou je ook de frequentie moeten wijizgen maar dat is een stuk duurder...
Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |
Ik snap het niet helemaal. De specs van de PS2 zijn in ieder geval: AC120V, 60HZ, 79W.Op donderdag 20 december 2001 21:56 schreef James_Watt het volgende:
Op zich geen probleem even naar het vermogen kijken van die PS2 als die bv 60VA is dan neem je een trafo van 75 Watt of hoger.
Moet ik een trafo zoeken die mijn PS2 kan omzetten naar 110V? De trafo werkt als adapter neem ik aan?
Hoeveel kost zo'n trafo? 20 piek? 50 piek?
Ik denk dat dat niet gaat werken, je hebt namelijk niet alleen een voltage converter nodig, maar ook een frequentie omzetter, of je moet ergen op dat ding kunnen vinden of hij voor 50 hz geschikt is.
Frequentie is geen probleem. voor een transformator is 50 of 60 Hz geen verschil en voor een geschakelde voeding wordt de spanning toch direct gelijkgericht.
Een 220/110 volt transformatortje werkt altijd !!!
Ik denk dat er een geschakelde voeding in zit en mogelijk zit er intern een jumper of een draadbrug waarmee je 110/220 kan schakelen.
Effe open schroeven
Een 220/110 volt transformatortje werkt altijd !!!
Ik denk dat er een geschakelde voeding in zit en mogelijk zit er intern een jumper of een draadbrug waarmee je 110/220 kan schakelen.
Effe open schroeven
Morgen dan even maar informeren over een 110/220V adapter.
Een zogeheten 'verhuistrafo' is wat je zoekt...
Heb ook nog es zo'n ding gehad voor een oude Kenwood receiver uit de VS...
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
Dat is er vast een met een "draai zoek knop" als je er nu een zou nemen uit de US dan zou het dus niet meer werken.Op donderdag 20 december 2001 22:29 schreef brammus het volgende:
De stapjes voor de frequentie te zoeken zijn anders.
Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |
Ze liggen meestal in die legerdump zaakjes (bestaan die nog wel?) voor een tientje ofzo...Op donderdag 20 december 2001 22:26 schreef RiBeye het volgende:
Morgen dan even maar informeren over een 110/220V adapter.
Waar heb je dat ding gehaald en voor hoeveel?Op donderdag 20 december 2001 22:29 schreef brammus het volgende:
zoek gewoon een verhuistrafo van 220 naar 110 volt van 100 watt kost je hoog uit 100 piek, kun je gewoon bij een een elektro hobby zaak krijgen (conrad, display,enz)
Thanks!
Die scheidingstransformator bij Conrad ziet er wel eng uit trouwens. Lijk niet echt op een handig adapter of zo maar een eng ding om zelf in te bouwen
Die scheidingstransformator bij Conrad ziet er wel eng uit trouwens. Lijk niet echt op een handig adapter of zo maar een eng ding om zelf in te bouwen
Nee hoor, gewoon een grote metalen bak met een loei van een trafo erin...Op donderdag 20 december 2001 22:35 schreef James_Watt het volgende:
[..]
Dat is er vast een met een "draai zoek knop" als je er nu een zou nemen uit de US dan zou het dus niet meer werken.
De stapjes voor de frequentie te zoeken zijn anders.
Het was een krijgertje van een vriend van mij, die hem weer van iemand anders had...Op donderdag 20 december 2001 22:41 schreef RiBeye het volgende:
Waar heb je dat ding gehaald en voor hoeveel?
Ik zou het dus niet weten...sorrie...
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
stoch simpel?Op vrijdag 21 december 2001 08:51 schreef RiBeye het volgende:
Thanks!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| ___ _____
| |--------\ | |
--220V------| T | 2x115V |--------| PS1 |
|___|--------/ __| |
/ |_____|
--NUL-------------------------/
T= transformator |
Het is al gelukt.
IK heb een AC Convertor 110/230V gekocht voor 40 piek in de winkel. Werkt goed alleen zie ik alles zwart-wit omdat het NTSC is. Maar ja, dit is in ieder geval opgelost
IK heb een AC Convertor 110/230V gekocht voor 40 piek in de winkel. Werkt goed alleen zie ik alles zwart-wit omdat het NTSC is. Maar ja, dit is in ieder geval opgelost
Als je een TV-kaart in je PC hebt of iets anders met video-in kan je mogelijk NTSC fatsoenlijk weergeven. In de handel bestaan ook genoeg apparatjes om NTSC naar PAL te bakken of koop gewoon eens een nieuwe TV.
Aan de andere kant zal een europeese PS simpeler zijn
Aan de andere kant zal een europeese PS simpeler zijn
ff rgb scart kabel in je tv proppen, meestal ondersteunen dat tvs van 5 jaar en jonger het wel, en klaar ben je...Op zaterdag 22 december 2001 11:52 schreef RiBeye het volgende:
Het is al gelukt.
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Pagina: 1