best overklokbare KT133A mobo met minste probs?

Pagina: 1
Acties:

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hallo, ik heb afgelopen dagen veel reviews doorgenomen en sites en forums gecheckt/geinformeerd, maar ik ben er nog niet echt uit, ben van plan een KT133A chipsetmobo te nemen die me onoverklokbare KT133 vervangt.. in de search zie ik verder dat ongeveer iedereen wel wat anders zegt dus de vraag.. welke te nemen? als jullie tips hebben ofzo dan hoor ik het wel

alvast bedankt

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik zou een mobo nemen met chipset die ook XP en DDR ram ondersteund..

• Abbadon
  • Laatst online: 22-08 17:07
Op donderdag 20 december 2001 21:37 schreef VeldKoe het volgende:
in de search zie ik verder dat ongeveer iedereen wel wat anders zegt dus de vraag.. welke te nemen?
Denk je dat iedereen nu eensklaps eensgezind is geworden dan? ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• VeldKoe
  • Niet online
Op donderdag 20 december 2001 21:41 schreef rick_h het volgende:
ik zou een mobo nemen met chipset die ook XP en DDR ram ondersteund..
ja.. dat zou jij doen, maar ik overklok en als je dat op de juiste manier doet dan bespaar je jezelf heel veel geld omdat je dan EN geen DDRAM hoeft te kopen EN geen AthlonXP terwijl je wel op gelijke voet zit kwa performance met lui die er meer voor hebben uitgegeven en dus WEL DDRAM/AthlonXP hebben gekocht

nouja
dat hoop ik dan toch >:) (oc newbie) en nee eensgezindheid is er vast niet zomaar pats boem MAAAAAAAARRRRR er zullen vast wel meningen bij zijn gekomen nu de KT133A mobos er al een hele tijd zijn? ik wil weleens weten welke mobos nou echt 1 vd beste balans tussen overklok mogelijkheden en stabiliteit hebben, want via de search zag ik dat veel mensen problemen hadden met de Abit KT7A bijv..

Verwijderd

Veldkoe ik ben al een week bezig op het internet en niet alleen hier. Ik ben tot de conclusie gekomen dat Epox het beste 133 bordje heeft. De KHA schijnt het goed te doen. Vergis je niet, ik heb er aardig wat voor gezocht en gelezen. Hij is stabiel en OC-en gaat goed.

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik heb een msi K7T Pro 2-A met een kt133 chipset
die is toch redelijk overclockbaar
ik draai em op 116 mhz :-)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Abbadon
  • Laatst online: 22-08 17:07
Als ik nu een KT133A bord moest kopen werd het zeer zeker de Iwill KK266(Plus), als ik de reviews mag geloven is dit zo een beetje het beste KT133A bord te krijgen; zéér goed in overclocken en erg stabiel.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

mijn k7t turbo2 draait nu op 140 kan makkelijk hoger zodra ik andere koeling heb vcore ook netjes in te stellen tot 185 ondersteund xp 1900+ en draait super stabiel.
multyplier is instelbaar tot 15x

• VeldKoe
  • Niet online
Op donderdag 20 december 2001 22:06 schreef Jamez_Joint het volgende:
Veldkoe ik ben al een week bezig op het internet en niet alleen hier. Ik ben tot de conclusie gekomen dat Epox het beste 133 bordje heeft. De KHA schijnt het goed te doen. Vergis je niet, ik heb er aardig wat voor gezocht en gelezen. Hij is stabiel en OC-en gaat goed.
had ik misschien even bij moeten zeggen dat ik SDRAM heb en dat graag zou willen houden ivm budget.. of gierigheid.. B-) maar in ieder geval, ik had die epox 8kha+ zeker wel genomen als ik DDRAM had.. maar jammer genoeg is dat niet het geval en ondersteunt het bordje ook jammer genoeg geen SDRAM, dus vandaar

PS: als iemand 266a chipsetmobo's weet die OOK SDRAM ondersteunen naast DDR dan hoor ik het graag :7 en bobo1on1 ik heb dus de K7T Pro2 (dus zonder A).. bekend 'probleem' want die komt in geen geval boven de 110 ;(

Verwijderd

Mijn MSI K7T Pro 2A loopt met een Athlon 900 op 10x100 zonder extra warmte en voltage wijziging. 10.5x100 gaat ook. Bij 11x100 gaatie plat.. Is wel op te lossen. 10x100 vindt ik winst genoeg. Wel mijn Athlon geunlocked!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
MSI K7TTurbo-R. Loopt met gemak op 157MHz FSB met 6ns PC133 cas3 MTek geheugen.
Probleem is alleen dat het AGP slot dan iets te hard draait, waar zowel mn Savage4, Viper2 als Kyro2 niet tegenkunnen (maar een goede gayforce wel)

Oh ja, met BIOS 3.10 heb je ook geen multiplier problemen meer, dus kan je gewoon alles kiezen wat er in het rijtje staat. Draai nu mn Duron 900 @ 8x136, vind ik eerst wel genoeg (draaide eerst 6,5x157 omdat de 7, 7.5 en 8x multiplier niet werkten)

• Palomar
  • Niet online
ik heb zelf ook een msi k7t turbo en het is gewoon een goed moederbord.. maar ik blijf het enigszins dom vinden om nu nog een mobo te kopen zonder DDR SDRAM en volledige Athlon XP support.. ok, je kunt een beetje overklokken maar upgraden zit er niet meer in.

Koop dan een ECS k7s5a, kost maar 200 piek ofzo en heeft sdram+ddr-sdram en athlon XP support.

Verwijderd

Epox is het best overklokbaar...Hier op GoT zit iemand met een Epox bordje..KT133a chipset met een FSB van 170Mhz..redelijke prestatie leek mij :)

Verwijderd

Zie sig.

heb hem ook nog ff op 140 en 145MHz fsb gehad ..te heet..
het bord kan tot 160 fsb, ff sparen voor athlon 9~

op 120 fsb en mem op 160 draaide ook goed, dat heb ik maar weer terug gezet om m'n mem te sparen :)

Verwijderd

hmmm je wildt overklokken. Dan moet ook de naam van ABIT ff genoemt worden natuurlijk.

kt133a=>Abit KT7A

Verwijderd

Iwill KK266 staat naast de Abit KT7A bekend om de overklokbaarheid (als je wat meer research doet).

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Ik heb zelf een MSI K7T Turbo Limited Edition, met rode pcb, draait helemaal 200% stabiel tot 158 MHz Cas 2-2-2 , Hyundai brand/brand geheugen .

Support ook gewoon Athlon Xp en MP processors...!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Wat was het verschil nou precies tussen een KT133 en een KT133A ?

Van msi wordt ik niet wijzer van. De 133 had 2 usb en 133A 4 toch ?

dikzak

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 21:37 schreef VeldKoe het volgende:
hallo, ik heb afgelopen dagen veel reviews doorgenomen en sites en forums gecheckt/geinformeerd, maar ik ben er nog niet echt uit, ben van plan een KT133A chipsetmobo te nemen die me onoverklokbare KT133 vervangt.. in de search zie ik verder dat ongeveer iedereen wel wat anders zegt dus de vraag.. welke te nemen? als jullie tips hebben ofzo dan hoor ik het wel

alvast bedankt
EPOX 8KTA3+ PRO betaalbaar / raid / volt core instelbaar tot 2.25 / alles in bios voor o.c. dus ook volt.AGP / volt. mem. Met dit board en TB1400 heb ik een FSB van 175 gehaald (172 stabiel) dus kort gezegt de enige juiste en de beste keuze.
TOM :) :) :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Op vrijdag 21 december 2001 17:38 schreef Chello200 het volgende:
Wat was het verschil nou precies tussen een KT133 en een KT133A ?

Van msi wordt ik niet wijzer van. De 133 had 2 usb en 133A 4 toch ?
Neej

Kt133 = 100 MHZ bus support x DDR
Kt133A = 133 MHZ bus support x DDR :)

Eff over topic :

Ik zou zelf persoonlijk voor Abit kt7a-raid v1.3 gaan. (bij funprice hebben ze hem ;) ) Waarom : Omdat het een goed board :). Makkelijk te overclocken, en werkt zeer goed.
En anders zou ik Iwill gaan vanwege dat het zelfde is als de abit kt7a-raid , en nog de laatste is met een via kt133A chipset.
Pagina: 1