Toon posts:

QDI moederb. met maxtor 60GB HD werkt niet, HELP ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een nieuwe schijf van maxtor alleen ik heb een heel groot probleem volgens mij......

programma's als MAXblast en powermax geven aan dat er een schijf in zit, maar m'n bios niet(award) hij blijft even hangen bij detecting HDD press F4 to skip maar hij vind niks!!!!
wat te doen ??????
BIOS upgrade???

ik heb geen besturingsprogramma meer op m'n pc dus heb ik dos proggies nodig.....nergens te vinden van die award bios

WIE helpt mij???

Verwijderd

Het detecten van een HDD duurt altijd best wel lang. Wacht daarom een tijdje. Ik weet niet of je dat natuurlijk gedaan hebt, maar het is maar een IDtje. Verder doet een biosupgrade soms wonderen, dus dat zou ik ook maar eens proberen.
succes..

Verwijderd

Topicstarter
he bedankt voor je reactie.......

dat detecten blijft nu niet meer staan, het verdwijnt nu....
en over die BIOS upgrade (ik heb overal gezocht maar ik vind geen upgrade van de award bios.......)

en kan ik een bios upgraden als ik windows niet heb geinstalleerd (maar via DOS)

ik heb namelijk nog een pctje waarmee ik de software wel zou kunnen downloaden????

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Gewoon even je mobo boekje er bij pakken en kijken welk mobo je hebt.

En kijk eens op de pagina van maxtor en daar staat volgens mij ook zoŽn verhaal over hoe je het wel aan de gang kan krijgen.

Verwijderd

Ik weet niet wat voor mobo je hebt ( type ).. maar volgfens mij moet je je bios ff flashen met de nieuwste versie

Verwijderd

Topicstarter
ok nu kom ik al iets verder, hoe flash je je mobo ???????

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Vul gewoon handmatig de heads,sectors,cylinders in in je bios.

http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/DiamondMaxPlus/QuickSpecs/42084.htm

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Mjah, en mocht een flash niet werken..

Gewoon proberen je hdd handmatig in te stellen in de bios, en dan gewoon op iets van 8Gig ofzo.. (maxblast zorgt er dan wel voor dat je de rest kunt gebruiken!)

Verder moet je soms dingen als 32bit transfers en dat soort wazige settings aanpassen! (tenminste, dat is mijn ervaring op een of ander wazig brak pcchips mobo!)

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Vind dat je zelf ook wel ff verder kon zoeken dan je neus lang is, maar vooruit:
Hier is een linkje naar de download sectie van QDI

http://www.qdigrp.com/qdisite/eng/support/driver.htm

ff afspeuren naar een bios update voor jou specifieke mobo en ff de handleiding over hoe een bios te flashen doorwroeten, dan moet het wel goed gaan.
Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
ok top bedankt.....
Pagina: 1