Toon posts:

mobo dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je de powerknop indrukt en er gebeurt HELEMAAL niks, is mijn mobo dan gestorven (ja, de voedingskabel zit er in)?

Monitor lampje blijft oranje de ledjes op de voorkant van de pc blijven uit en de cd en hd blijven stil.

Verder geen piepjes, niks, nada, noppes.

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Kast openmaken, wat gebeurt er als je de voeding aanzet. Gaat dan de fan op je cpu heel even draaien? Zo ja voeding overleden.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:21
Hoeft niet hoor, heeft er geen sluiting in gezet, heb je je connector GOED ingedrukt in het slot?? of heb je per ongelukt kabeltje van je poweknop verkeerd op het mobo gezet.

Het zou ook je voeding kunnen zijn maarja dat weet jij zelf beter denk

Verwijderd

Topicstarter
Er gebeurt HELEMAAL niks, geen enkel fannetje gaat draaien. Mijn compu liep hiervoor als een tierelier.

Ik heb mijn BIOS gereset zonder de stekker eruit te halen (compu stond wel uit), tijdens het resetten ging mijn compu 1 sec. aan en toen weer uit.

Daarna deed 'ie niks meer...klinkt als een dood mobo.

In de handleiding stond: do not clear the CMOS jumper when the computer is connected to power (ook al staat 'ie uit). It can damage your mobo.. :p

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:50

AMDFreak

Intel is zo..

Hij kan idd dood zijn dan ja..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Op donderdag 20 december 2001 21:37 schreef barbatruuk het volgende:
......Ik heb mijn BIOS gereset zonder de stekker eruit te halen (compu stond wel uit), tijdens het resetten ging mijn compu 1 sec. aan en toen weer uit.

.......

In de handleiding stond: do not clear the CMOS jumper when the computer is connected to power (ook al staat 'ie uit). It can damage your mobo.. :p
In dit geval vrees ik het ergste voor je.

;( ;(

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

BIOS chip opnieuw laten programmeren d.m.v. EPROMbrander bij computerwinkel. Mischien kan msi-computer.nl je helpen aan een nieuw BIOSchipje. 'k heb eens een ABIT BIOS verneukt zoals jij je MSI BIOS hebt verneukt. Ik kon in Groningen terecht voor het herprogrammeren bij www.okaphone.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie medeleven mensen :)
Ik had zelf ook al het sterke vermoeden dat mijn mobo gesneuveld was door het vele experimenteren.
Ik ondertussen een nieuwe gehaald, een MSI k7t266 pro2, nu alleen nog mijn 512MB pc133 kwijtraken en nieuwe pc2100 scoren ;)

Verwijderd

Voor het herprogrammeren van mijn BIOS betaalde ik 35 piek... Een goed mobo is ook weer te verkopen met geheugen etc.

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan nog steeds toch ? Bedankt voor de tip in ieder geval.
Het nieuwe mobo is met het oog op de toekomst, cpu upgraden, geheugen etc.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 17:09

RammY

Dát!

Tkan ook zijn dat je power knop ofzo naar de klote is. Of je zekering in je voeding is door. ga dus niet direct vant ergste uit.... >:)

Deze advertentieplaats is te huur!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Probeer met je oude mainboard even 'n magic wakeup, als laatste hoop. Als dat niet werkt kan je 'm altijd nog als herinnering aan de goeie oude tijd aan de muur schroeven :).

Stroom erop, geen kaarten in het mainboard plaatsen behalve videokaart. Lieft een ISA of een PCI-exemplaar. Niet op power drukken.
CMOS clear jumper losnemen, seconde wachten en terugplaatsen. Een ietwat gehavend CMOS-power-circuit wil nu toch wel eens weer tot leven komen.
Direct naar je BIOS setup en Setup Defaults laden.
De instellingen goedzetten en enkele malen rebooten.
Controleer na een reboot of drie of alles nog goed staat.
Als 'ie dan de gegevens behoudt heb je 'm succesvol gereanimeerd en is 'ie inzetbaar als reservemainboard/tweede werkstation/verkoopbaar object.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Geen indianen verhaal hoor!
ik had een keer de reset knop onzichtbaar vastzitten!
dus dan weet je ook wat er gebeurd!
ook al een nieuwe mobo gekocht en die deed ook niets maar toen kwam ikdr achtert reset vast haha!
lachen
nou ja ik had pech maar zal wel toevallig zijn dat dat iemand overkomt
Op donderdag 20 december 2001 21:28 schreef barbatruuk het volgende:
Als je de powerknop indrukt en er gebeurt HELEMAAL niks, is mijn mobo dan gestorven (ja, de voedingskabel zit er in)?

Monitor lampje blijft oranje de ledjes op de voorkant van de pc blijven uit en de cd en hd blijven stil.

Verder geen piepjes, niks, nada, noppes.

Verwijderd

Bij mijn ex-dell zat het geheugen er niet goed in... pcies hetzelfde probleem...

suc6!!

Verwijderd

Topicstarter
Rebooten met zo min mogelijk kaarten (dus alleen video) heb ik ook geprobeerd en ik heb eveneens de power- en resetknop getsjekt, maar helaas.

Mijn K7Tturbo is gestorven :'(

Maar ondertussen draait mijn nieuwe k7t266 pro2 als een beest :)

Zonder overklokkerij in 3dmark2001 zit ik nu op 5630 3dmarks met mijn 1Ghz TB'tje.

Das een verschil van 400 punten alleen door het vervangen van mijn mobo+DDR geheugen.
Pagina: 1