tempatuur probleem?

Pagina: 1
Acties:

• SliderTPP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb een 1400Mhz athlon met een sis735 chipset, 256DDram,nvidia gforce 2mx400 64Mb met 23.11 drivers, 40Gb maxtor 7200, Eizo F56, twee nic`s(3com, realtek)en een SB128pci.
Xp pro installed.

Na een maand goed draaien begon ik random BOSD te krijgen en bij het gamen na ee minuut of wat.
Na veeeele tweaks ontdekt dat als ik in de bios van 133/133 terugging naar 100/100 de pc stabiel loopt.Ook merkte ik dat de CPU temp. bij 1,4 Ghz 64 graden celcius was....is dit te hoog?? na plaatsen van een extra fan richting mobo een kwartier geleden zit ik op 55 graden.(met 1Ghz, 100/100 zat ik op de 54 raden).

Verwijderd

de temperatuur van je amd mag 69 graden zijn, Als die erboven komt heb je een probleem. Het beste is een goede koeler op je processor en twee kastkoelers plaatsen. Een aan de voorkant die lucht aanzuigd en een achter die de lucht naar buiten blaast. Je zet dan weliswaar elke keer een stofzuiger aan maar dat is de enigste manier om een amd gekoeld te krijgen. Is nu eenmaal een probleem van amd de warmte en dan te bedenken dat de xp van amd nog warmer word. En het moet dus nog zomer worden aankomend jaar. Succes

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik zou zeggen, probeer het eerst eens met je kast open voordat je em vol gaat hangen met fans.

• RustyTank
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
is dit niet toevallig het beruchte ECS K7S5A moederbordje met de sis 735 chip???
Als dat zo is is het zowieso geen warmte probleem maar een electonisch probleem waarchijnlijk. Zoek maar eens op ECS K7S5A.

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

Verwijderd

Ik heb dit dus ook met mijn Gigabyte ga7dxr met een 1700+ XP
Dat ding wordt 64 graden, met een extra case fan.:(
Als iemand nog tips heeft. De kast staat nu continue open en dan komt ie tot 60 graden. ik snap het nie meer. Moet ik er echt een stofzuiger van maken? Of ook harddisk coolers bijplaatsen vanwege mijn raid?
Of in mijn kast gaan zagen en casfans bijplaatsen.
Want ik voel idd de bui al hangen van de zomer. :'(

Verwijderd

Temp kan wel een probleem zijn, bios overigens ook. ZOrg ervoor dat je de nieuwste bios en drivers hebt en extra cooling zal ook helpen. Sinds ik waterkoeling heb heb ik geen problemen meer en kan ik zelfs boven de 1600MHZ nog prima stabiel draaien.
Pagina: 1