File msn -> Xs4all/Mxstream -> someone werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Topicstarter
Ik heb dus msn via een netwerk. Internet gaat ook via dat netwerk. Zelf draai ik winxp pro uk. De server (met i-net verbinding dus) draait win2k pro. Daar wordt het via de internet connection sharing allemaal geregeld. Msn zelf is evenals mail en internet en icq geen enkel probleem.

alleen files kan ik niet versturen. Weet iemand hoe dat op te lossen is? Niet iedereen wil niet over op icq waar het wel werkt. En iedere keer maar mailen is ook niet praktisch.

Ik heb overigens Tiny Personal Firewall, waar ik de poorten heb vrijgegeven die MS aangeeft als in gebruik zijnde voor filetransfers, maar het helpt geen moer. :(

Weet iemand hier iets op?

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 20:35
Kan ik ook niet :( met mijn routertje en mijn netwerkje geeft ie dat het bestand niet kan worden verstuurd vanwege netwerkproblemen of zoiets :? Echt heel vaag :(

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Topicstarter
Ja ik zit nou al maanden (niet onafgebroken ;)) Te klooien maar ik krijg het niet goed. Terwijl het volgens mij toch echt wel moet gaan...

Search bied ook geen uitkomst :(

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
MSN Help
Misschien dat dit helpt...

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Topicstarter
Nee daar staat ook weinig tot geen info over dit probleem... :(

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:51

evaarties

Powerball @ 12.582

MSN Messenger kan (nog) niet overweg met een NAT verbinding.. staat ergens op de planning

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier staat wel wat info omtrend filesend met MSN
Ik kan met WinXP + Linux server + XS4ALL ADSL iig files ontvangen, senden moet ik ff testen.
http://help.microsoft.com/EN_US/HelpWindow_msg.asp?INI=msgr_msnv45.ini&H_VER=1.7&SearchTerm=nogol&S_Text=For%20help%20on%20MSN%20Messenger,%20click%20a%20topic%3A&H_APP=MSN%20Messenger&Filter=msn

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Als je de Ethernet modem hebt moet je effe een update halen van www.mxstream.com, daarna deed die het bij mij wel.

BOINC stats

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Topicstarter
allright dat zal ik es proberen

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Topicstarter
Mjah ontvangen kan ik ook wel, maar het gaat om het versturen... En met de modem update doet ie het nog steeds niet...

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op vrijdag 21 december 2001 12:02 schreef BachW het volgende:
Als je de Ethernet modem hebt moet je effe een update halen van www.mxstream.com, daarna deed die het bij mij wel.
Niet onvoorwaardelijk updaten!!!!
als je je modem getweakt hebt ligt daar namelijk het probleem. zodra je gaat updaten zit je met een groot probleem anders.. De tweak is in de nieuwe firmware niet meer toe te passen

iRacing Profiel

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Topicstarter
Ik had hem niet getweaked... Maar het werkt nog steeds niet :(

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Topicstarter
*schop*

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Op vrijdag 21 december 2001 11:52 schreef evaarties het volgende:
MSN Messenger kan (nog) niet overweg met een NAT verbinding.. staat ergens op de planning
das vreemd want ik draai hier alle chat porgjes die er zijn, en bij allemaal werkt het file vrzenden /ontvangen zonder probleem....

welliswaar draai ik smoothwall maar das toch ook NAT ?, toch ?

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 03:57 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

das vreemd want ik draai hier alle chat porgjes die er zijn, en bij allemaal werkt het file vrzenden /ontvangen zonder probleem....

welliswaar draai ik smoothwall maar das toch ook NAT ?, toch ?
Is dat ook een ADSL verbinding?

• drepa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2025
ligt aan msn, als je een bestand wil versturen geeft ie het ip adres mee van je pc waar het heen verstuurd moet worden, dit gebuert dan op een andere poort 3000 nog wat ofzo.
die poort word geopend en begint te luisteren naar pakketjes, lullige is dat de client jouw ip hebt mee gestuurd dusss.
192.168.x.x ofzo als je achter een router zit, nu wil de andere partij de data hierheen sturen, maar helaaasss. die weet natuurlijk niet dat het om een prive reeks gaat, dus pech paketje komt nooit aan.

bewijs hiervoor is....dat als ik binnen mijn eigen netwerkje wat wil versturen met msn het wel lukt, maar zodra je naar het inet wat wil versturen niet dus.
zelfde probleem is er met bellen met msn.
oplossing zou kunnen zijn netmeeting, tot die tijd is het wachten op billie tot ie er wat aan doet.

schijnt dat met xp wat geintjes zijn uit te halen dat het wel werkt, maar aangezien xp tot nu toe zuigt (wacht ff op sp1)...is het afwachten op update van msn.

gr andre

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Topicstarter
Aha... Ik heb XP wel stabiel draaien op mijn eigen client (niet op de anderen), maar op de server draait win2k. Weet iemand wat er voor truuks er eventueel zijn uit te halen in XP

(Jaaa... ik wil alles weten *D)
Pagina: 1