Toon posts:

Lage dl snelheid met Edonkey

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraagje, misschien kent iemand het programma Edonkey, nou bij mij is het probleem dat ik een hele lage download snelheid heb, ik kom niet boven de 30kb/s, terwijl ik normaal met @home met 400kb/s download.
heeft iemand tips hoe ik sneller kan downloaden met Edonkey?

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 23:46
1 ligt aan de beschikbaarheid van de file
2 heb je je upload wel op minimaal 10 staan?
3 geconnect zijn
4 kijk eens op het forum van www.edonkey2000.com/

no comment

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
Door wat de spelen met je settings van Edonkey, en vooral de max uploads op minimaal 10 zetten, niet lagen anders download iedereen een stuk trager...

Ik heb:
Line Speed Down : 350 KB/s
Max connections : 185
Max upload Speed : 10
Max download speed: 0

Door wat met je Max connections te spelen kan je vaker wel wat hoger halen.. maar verwacht niet je ineens naar de 400KB/s gaat... bij mij blijft het tussen de 50 en de 190.
Hoe langer je online bent deste hoger de download kan worden, je staat in het begin altijd aan het eind van de queue, hoe langer je wacht deste meer staan er op transferring

[edit]
Owja, niet direct 20 download aanzetten, is slimmer om een zooi films waarvan de availability wat laag is tijdelijk op pause te zetten, hiermee krijg je een zooi connecties vrij die anders verloren gaan.Dit gaat van je Max connections af

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Thx, hier had ik nog niet aan gedacht :)

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Edonkey is een typisch programma van het type "langzaam maar zeker" (soms doe ik een weekje of 2 over een moeilijk te krijgen file).

Maar de reden dat het zo langzaam gaat? de bestanden komen niet van een server maar van een andere gebruiker (peer2peer) zeker de kabelaars moeten het stellen met een waardeloze upload.
Daar komt bij dat er een hoop l :r :r chers zijn die of hun upload sterk beperken of alles meteen op CD branden met de smoes 'ik heb zo weinig ruimte op mijn HD'.
Hierdoor blijft het aantal bronnen beperkt.

Zelf heb ik een aardige oplossing, zowel eDonkey (voor de moeilijk te vinden films) als Morpheus a.k.a. Kazaa (voor de commecielere films) staan 24/7 met een upload van 10kb/s aan

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:45

backupdevice

No Risk , Full Push

De laatse week is het echt traag. Ik heb een topic geopend in het edonkeyforum.

Alles staat in de que, en als je kan downloaden dan download je van iemand die dat file ook aan het downloaden is. Ik denk dat dit de eerste tekenen zijn van de uploadcap die er is voor ADSL gebruikers. :r

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Pagina: 1