Fout bij flashen P2B-F: Flash Memory Unknown

Pagina: 1
Acties:

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Ik heb de search al gebruikt, en hier kwamen maar 2 topics uit waar ik niets aan had:

Ik probeer de P2B-F van een vriend van me te flashen, omdat die nog geen 40gb ondersteunt. Maar nu krijg ik de hele tijd de melding: Error -- Flash Memory Unknown
Ik start op van een winME-schijf met of zonder CDrom-ondersteuning, maakt geen ruk uit.

Ook heb ik verschillende soorten BIOS-files geprobeerd:
BX2F113A.AWD werkt niet, 1013A_F.BIN werkt niet....

Hij herkent mijn huidige en te-flashen BIOSversies, data en models, maar hij geeft dus steeds die error aan.

Ik heb al 2 verschillende versies flash gebruikt: AFLASH en PFLASH. Beiden geven de error weer aan(overigens heb ik ook FLASH gebruikt, wat aangaf dat er geen FLASH_MEMORY in mijn PC zat :?)

PFLASH geeft overigens wel aan: Boot block of New Bios is different from old one!!!
Please use Advanced Feature to flash whole BIOS!!!

Maar na deze Advanced Feature te hebben gebruikt, geeftie weer de error Flash Memory Unkown aan :'(

Iemand een oplossing?

<EDIT>
Hhhmmm...ik zie net op een ASUS Technical Review dat er eenofandere BIOS-Write_protect-jumper op dat bord zit...toch maar ff de manual bekijken...
</EDIT>

<EDIT2>
Ik zie net in de manual dat als er bij FLASH MEMORY: Unknown staat, dat je BIOS dan niet programmeerbaar is ofzow... :?
Is dit te verhelpen of zijn ze bij Asus echt zo |:( geweest???
</EDIT2>

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Na een half uur nog steeds geen liev tweakertje die mij effies uit de brand helpt?
Deze PC zou ik eigenlijk vanavond af hebben :'(

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

soortgelijk probleem gehad met een asus a7m. veel tijd aan verkloot, oplossing: omruilen bij leverancier.

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
tsjah...dit moederbord is toch al best wel oud...BIOS dateert van 28 januari 1999 :(

Ik wil er een 40GB-schijf op gooien...maar dat gaat dus niet.
zou ik er wel een 30gb in kunnen gooien?
Er zijn meerdere mensen geweest die problemen hadden met schijven boven de 32GB, maar zou 30 het wel doen?

Verwijderd

Je moet dit flashprogramma gebruiken:

http://www.westercharter.nl/overig/aflash.exe

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met een P3B-F, geen enkel flashprog van Asus wilde werken, na een topic op GoT kwam iemand met deze link, deze werkte gewoon!