[3dmax] Landschap

Pagina: 1
Acties:

• Meldor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-01-2024
Ik wil graag een landschap maken, maar hoe maak ik nou snel een terrein met veel reliëf.

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Truespace ;) niet met Max. Je kun met Max wel een terrein maken door middel van een Box met tig segments en daar dan een noise overheen meet een flinke Z waarde, echter zonder dat de noise fractueel is. Vervolgens kun je eventueel met het programma GamaSutra een aantal dingen zoals simpele bankjes en beplanting binnenhalen om die dan in de scene te verwerken. Maar doe dat alleen als het snel moet, anders moet je die dingen lekker zelf tekenen. Daar leer je namelijk meer van dan door te clonen.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:23
ik ben geen doorgewinterde maxer ofzo, maar ik heb laatst een landschapje gemaakt door een displace modifier te gebruiken op een box met veel segments. je maakt een heightmap in tekenprog (dmv van grijstinten, zwart is laag en wit is hoog).
plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jeffreb/nightwish.jpg

ik weet dat het niet goed te zien is, omdat het zo donker is, maar je hebt in ieder geval een idee hoe het eruit ziet :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:28
Kun je daar niet veel beter Bryce voor gebruiken?
Zie deze website.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
met max?

Je kan een plane nemen met veel segmenten, en dan gooi je er een noise overheen. Wil je zelf bepalen dan maak je een zwart-wit map in photoshop en "diplace" je de plane met de map.

Of je kunt een plane nemen met wat minder segmenten, hem naar editable poly omzetten en dan het landschap grofweg modeleren, dan een meshsmooth eroverheen.

specs

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:41

mulder

ik spuug op het trottoir

Toen ik met max bezig was (2.0/2.5) was er een terrain plugin, daarmee kan je heel makkelijk landschappen maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.murcielago.barrysworld.net/images/nietzo.jpg
(Geen mooi plaatje maar wat gekloot van mij)

oogjes open, snaveltjes dicht

• JAPie01743
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11-2013
Ja, inderdaad, geen mooi plaatje ;) :D :+

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:27
gewoon met bryce maken en dan importen met max

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 00:32 schreef El_Mundo het volgende:
Toen ik met max bezig was (2.0/2.5) was er een terrain plugin, daarmee kan je heel makkelijk landschappen maken.
Vanaf versie 3.0 zit deze functie standaard in max. Zelf vind ik het maar een brakke functie, omdat je heel weinig controle over de vorm hebt.

Verwijderd

en hoe zit dat met in max gras bomen en struiken maken?

weet iemand misschien een goede tutorial site op die gebied?

• Oogst
  • Laatst online: 04-01 21:29
Gras, bomen en struiken zijn erg moeilijk te maken, want mooie examplaren gebruiken enorm veel polygonen. Er zijn leuke plug-ins, zoals TreeGenerator, maar wat die in feite doet is een stam en takken maken uit één object en daar dan met een particle effect een heleboel plaatjes als bladeren tussenhangen. Deze methode is voor bomen en struiken de meest gebruikte, maar ziet er naar mijn mening niet uit, omdat de bladeren een beetje in de kruin zweven en veel te plat en scherp zijn en zo'n boom is zelden mooi vol.

Mijn eigen methode is door groepen bladeren in één plat vlak te zetten en daar met een opacity map dan bladeren en niet-bladeren in zichbaar te maken. En dan een aantal van die palten door elkaar draaien. Ik was matig tevreden met dit resultaat:
http://www.van-dongen.myweb.nl/Plaatje%20-%20plein%20naar%20noord%20high-res.jpg
Maar het lijkt niet op een echte boom en is toch vooral een groene zooi.

Gras maak je in ieder geval snel door een simpel grasplantje te maken en dat met create>compound>scatter heel vaak over een oppervlak te laten verspreiden. Kost wel veel polygonen, maar wat wil je dan.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

bedankt ik ga meteen aan de slag...

en btw WOW wat ziet dat dr mooi uit..
en doe bomen vin ik ook wel mooi.

Maarja ik werk nu een paar weekjes met 3d max en kan dr een klein beetje mee en kijk hier dus mn ogen uit, wat de gemiddelde tweaker in 3d max maken kan...

Verwijderd

trouwens op 3dlinks.com hebben ze veel plugins voor bomen.
maarja daar moet je eerst lid worden om te kunnen downen en dat zal wel geld kosten... :'(

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Terragen

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 14:24 schreef nelis het volgende:
Terragen
wat bedoel je?

• Oogst
Terragen is een programmaatje om landschappen mee te maken, net als Bryce, alleen kun je met terragen ook behoorlijk goede bomen en zo maken. Geloof ik.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 14:33 schreef Oogst het volgende:
Terragen is een programmaatje om landschappen mee te maken, net als Bryce, alleen kun je met terragen ook behoorlijk goede bomen en zo maken. Geloof ik.
owww tnx ga ffies zoeken.
maar niemand zegt dus dat het mooi kan met 3d max?

• Oogst
Je hebt mijn link gezien, als je dat mooi vindt, wees dan tevreden. Maar ik heb van Terragen eerlijk gezegd nog nooit bomen gezien die beter waren dan die van mij in dat Forum Trajani (wat vooral iets zegt over de gemiddelde kwaliteit van 3d-bomen).

Maar kijk vooral eens naar Shrek, die loopt de halve film door een compleet 3d-bos, ziet er absoluut indrukwekkend uit.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

't kan zeker wel mooi met max, maar dat duurt gewoon erg lang, vooral als je variatie in je bomen wil hebben

Verwijderd

Ja als je naar schrek kijkt wow dat zijn veel bomen, en idd grote en kleine...

nou ik gaa ff wat proberen, hoop dat t lukt....

Verwijderd

Nogg een laatste vraag als je een paar plugins heb van 2.5 (officeel) kan je die dan ook in max 4 gooien?

• Oogst
In principe zijn plug-ins nooit compatible met andere MAXen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:41

Tim Schuhmacher

abasios

denk dat voor shrek oid, zij wel een eigen plugin / uitbreiding hebben geschreven. (alhoewel er nog altijd veel werk in zal zitten)

• Oogst
Ik weet zelfs wel zeker dat er voor Shrek eigen plug-ins zijn geschreven voor de planten, tenzijn Dreamworks nog wat mooie exemplaren had liggen. En het maken van een goede plug-in is enorm veel werk.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:52
Particle clouds?

Afbeeldingslocatie: http://signature.netfirms.com/Tree.jpg

Geen plugin, behalve voor gras

En exporteren vanuit Bryce werkt ook goed :)

ps. plaatje is nog niet helemaal af.

• RSP
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

Op vrijdag 21 december 2001 19:48 schreef LiToKi het volgende:
Particle clouds?

[afbeelding]

Geen plugin, behalve voor gras

En exporteren vanuit Bryce werkt ook goed :)

ps. plaatje is nog niet helemaal af.
lol nu vind ik je ook nog op tweakers (check m'n reply op GameForum)

ook dit is weer 'n mooi werkje :P

* RSP wil dat ook :(

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 14:01 schreef -FLoRiaN- het volgende:
en hoe zit dat met in max gras bomen en struiken maken?
Ik gebruik eigenlijk altijd opacity-maps. Mijn modellen bevatten over het algemeen nogal veel bomen en andere zooi die nauwelijks in veelvoud zijn te 3d-en, als je je model tenminste een beetje werkbaar wilt houden.

Afbeeldingslocatie: http://www.zuidhollandoost.nl/forum/messages/1/17.jpg

Zo ziet er dan meestal uit. Dat lelijke gebouw heb ik overigens niet zelf bedacht.

• Oogst
Wow, die van Trainspotter is wel erg goed zeg! Maar ik vraag me wel af in hoeverre die bomen nou eigenlijk 3d zijn? Als je met de camera om ze heen vliegt, worden ze dan plat van de zijkant, draaien ze mee, of zijn ze 3d en zie je dus de andere kant van de bomen.

Over die boom van Litoki: hij is erg goed gelukt, hoeveel polies heeft die nou? In ieder geval is ie sowieso goed bewerkbaar omdat een particle cloud in de viewports op laag gezet kan worden, zeer strakke boom!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• jenne
  • Laatst online: 22-07 21:02
Op zaterdag 22 december 2001 12:35 schreef Oogst het volgende:
Wow, die van Trainspotter is wel erg goed zeg! Maar ik vraag me wel af in hoeverre die bomen nou eigenlijk 3d zijn? Als je met de camera om ze heen vliegt, worden ze dan plat van de zijkant, draaien ze mee, of zijn ze 3d en zie je dus de andere kant van de bomen.

Over die boom van Litoki: hij is erg goed gelukt, hoeveel polies heeft die nou? In ieder geval is ie sowieso goed bewerkbaar omdat een particle cloud in de viewports op laag gezet kan worden, zeer strakke boom!
Joah moet je eens naar dat riet aan de kant van dat water kijken, dat ziet er behoorlijk plat uit :r

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 20:50 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Ik gebruik eigenlijk altijd opacity-maps. Mijn modellen bevatten over het algemeen nogal veel bomen en andere zooi die nauwelijks in veelvoud zijn te 3d-en, als je je model tenminste een beetje werkbaar wilt houden.

[afbeelding]

Zo ziet er dan meestal uit. Dat lelijke gebouw heb ik overigens niet zelf bedacht.
wow ziet dr mooi uit man... :9~
Pagina: 1