Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
plaatje:

ik weet dat het niet goed te zien is, omdat het zo donker is, maar je hebt in ieder geval een idee hoe het eruit ziet
Zie deze website.
Je kan een plane nemen met veel segmenten, en dan gooi je er een noise overheen. Wil je zelf bepalen dan maak je een zwart-wit map in photoshop en "diplace" je de plane met de map.
Of je kunt een plane nemen met wat minder segmenten, hem naar editable poly omzetten en dan het landschap grofweg modeleren, dan een meshsmooth eroverheen.

(Geen mooi plaatje maar wat gekloot van mij)
oogjes open, snaveltjes dicht
Verwijderd
Vanaf versie 3.0 zit deze functie standaard in max. Zelf vind ik het maar een brakke functie, omdat je heel weinig controle over de vorm hebt.Op vrijdag 21 december 2001 00:32 schreef El_Mundo het volgende:
Toen ik met max bezig was (2.0/2.5) was er een terrain plugin, daarmee kan je heel makkelijk landschappen maken.
Verwijderd
weet iemand misschien een goede tutorial site op die gebied?
Mijn eigen methode is door groepen bladeren in één plat vlak te zetten en daar met een opacity map dan bladeren en niet-bladeren in zichbaar te maken. En dan een aantal van die palten door elkaar draaien. Ik was matig tevreden met dit resultaat:
http://www.van-dongen.myweb.nl/Plaatje%20-%20plein%20naar%20noord%20high-res.jpg
Maar het lijkt niet op een echte boom en is toch vooral een groene zooi.
Gras maak je in ieder geval snel door een simpel grasplantje te maken en dat met create>compound>scatter heel vaak over een oppervlak te laten verspreiden. Kost wel veel polygonen, maar wat wil je dan.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
en btw WOW wat ziet dat dr mooi uit..
en doe bomen vin ik ook wel mooi.
Maarja ik werk nu een paar weekjes met 3d max en kan dr een klein beetje mee en kijk hier dus mn ogen uit, wat de gemiddelde tweaker in 3d max maken kan...
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
owww tnx ga ffies zoeken.Op vrijdag 21 december 2001 14:33 schreef Oogst het volgende:
Terragen is een programmaatje om landschappen mee te maken, net als Bryce, alleen kun je met terragen ook behoorlijk goede bomen en zo maken. Geloof ik.
maar niemand zegt dus dat het mooi kan met 3d max?
Maar kijk vooral eens naar Shrek, die loopt de halve film door een compleet 3d-bos, ziet er absoluut indrukwekkend uit.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Verwijderd
nou ik gaa ff wat proberen, hoop dat t lukt....
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Geen plugin, behalve voor gras
En exporteren vanuit Bryce werkt ook goed
ps. plaatje is nog niet helemaal af.
lol nu vind ik je ook nog op tweakers (check m'n reply op GameForum)Op vrijdag 21 december 2001 19:48 schreef LiToKi het volgende:
Particle clouds?
[afbeelding]
Geen plugin, behalve voor gras
En exporteren vanuit Bryce werkt ook goed
ps. plaatje is nog niet helemaal af.
ook dit is weer 'n mooi werkje
* RSP wil dat ook
Verwijderd
Ik gebruik eigenlijk altijd opacity-maps. Mijn modellen bevatten over het algemeen nogal veel bomen en andere zooi die nauwelijks in veelvoud zijn te 3d-en, als je je model tenminste een beetje werkbaar wilt houden.Op vrijdag 21 december 2001 14:01 schreef -FLoRiaN- het volgende:
en hoe zit dat met in max gras bomen en struiken maken?

Zo ziet er dan meestal uit. Dat lelijke gebouw heb ik overigens niet zelf bedacht.
Over die boom van Litoki: hij is erg goed gelukt, hoeveel polies heeft die nou? In ieder geval is ie sowieso goed bewerkbaar omdat een particle cloud in de viewports op laag gezet kan worden, zeer strakke boom!
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Joah moet je eens naar dat riet aan de kant van dat water kijken, dat ziet er behoorlijk plat uitOp zaterdag 22 december 2001 12:35 schreef Oogst het volgende:
Wow, die van Trainspotter is wel erg goed zeg! Maar ik vraag me wel af in hoeverre die bomen nou eigenlijk 3d zijn? Als je met de camera om ze heen vliegt, worden ze dan plat van de zijkant, draaien ze mee, of zijn ze 3d en zie je dus de andere kant van de bomen.
Over die boom van Litoki: hij is erg goed gelukt, hoeveel polies heeft die nou? In ieder geval is ie sowieso goed bewerkbaar omdat een particle cloud in de viewports op laag gezet kan worden, zeer strakke boom!
Verwijderd
wow ziet dr mooi uit man...Op vrijdag 21 december 2001 20:50 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Ik gebruik eigenlijk altijd opacity-maps. Mijn modellen bevatten over het algemeen nogal veel bomen en andere zooi die nauwelijks in veelvoud zijn te 3d-en, als je je model tenminste een beetje werkbaar wilt houden.
[afbeelding]
Zo ziet er dan meestal uit. Dat lelijke gebouw heb ik overigens niet zelf bedacht.