Laptop doet niks meer na... tja, kattepis

Pagina: 1
Acties:
  • 1.299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scally
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-10 16:01

Scally

Ik geloof dat ie het doet?

Topicstarter
Ik heb een Dell Latitude CP laptopje (Pentium 233 mhz)
Helaas heeft er gisteren een kat overheen gezeken (stinken dat ding!) en sindsdien doet ie niks meer, dwz geen lampjes, geen geluid, oftewel helemaal dood. Heb al andere accu geprobeerd, maar niks. Hij was nat aan de onderkant maar ziet er nu aardig droog uit.
Wie weet of hier nog iets aan te doen is of is ie echt kapot nu? :(

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
tja, probeer hem open te maken daarna ff goed drogen, met fohn ofzo..

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als de laptop niet aanstond heb je grote kans dat hij nog gewoon werkt. Waarschijnlijk zul je hem wel moeten openmaken en alle onderdelen goed laten drogen. Doe dit desnoods met een fohn o.i.d.

En wat betreft de lucht; febreze ;) :P

• Scally

Scally

Topicstarter
De laptop stond uit inderdaad, ik denk dat ik em maar openmaak om te zien of ie nog nat is ergens.

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

• Luit
  • Niet online
Bij een bedrijf waar ik vakantiewerk heb gedaan maakten we apparatuur schoon die smerig was geworden door een brand of waterschade.

Alles werd daar uit elkaar gehaald en gewassen en daarna minimaal 24 uur in een droogkamer gezet waar het boven de 40 graden was.

Waarschijnlijk zul jij je spul dus een stuk langer moeten laten drogen. Beter te lang dan te kort!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:21

AMDFreak

Intel is zo..

katten.. pfff ;)

jeetje.. moet er niet aan denken dat het met mijn laptop gebeurt!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

in ieder geval: voorlopig NIET aanzetten! Als het nog ergens binnen nat is, betekent dat namelijk direct kortsluiting!

Gewoon dat ding een week of 3 in de kast leggen, en dan eens bekijken of ie wil werken! Kijk ook na of er geen contactpunten op het moederbord doorgebrand zijn!

• Scally

Scally

Topicstarter
Ok, 24 schroefjes later en de schade wordt zichtbaar (hopelijk is dit het enigste) maar hoe krijg ik dit ooit schoon? :(

http://www.xs4all.nl/~yorin/laptop_open.jpg

Verwijderd

De adapter zat er zeker nog in toen de kat er overheen aan het pissen was. Die klapdoos van jouw is afgeschreven.

Dell Laptop kopen:
P2 333, 128MB, 6gig, FDD, CD-Rom, 2 x accu, xircom realport 10/100 - 56k, 13,3inch xga tft. Voor maar 1250,-

Verwijderd

die is idd harstikke dood.... pech voor je ( grof gezegd )

• Scally

Scally

Topicstarter
Ga toch proberen de boel schoon te krijgen (niet geschoten is altijd mis toch?)

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 20:18
Oplossing: doosje wattenstaafjes + spuitbusje Kontakt Chemie 60.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die notebook doet het echt niet meer. Zo dood als wat. En als ik een kat had die dat bij mijn notebook deed was ie nog doder, of hij had een gratis zwemles.

Maar die printplaten zien er erg aangetast uit, denk niet dat je dat nog werkend krijgt.

• Sovereign
Dat valt misschien nog reuze mee, en ik spreek uit ervaring met het schoonmaken van 2 synthesizers die waterschade hadden geleden en nog onder meer troep zaten. Alleen, het feit dat je hem aan hebt gezet voordat je 'm hebt schoongemaakt kan schade hebben veroorzaakt.

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
je grap ie niet grappig katten kill je niet, en dat geval daar recht kan haast niet meer alive zijn, ziet er toch naar uit dat er spanning op stond :'(

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Scally

Scally

Topicstarter
Het ziet er niet uit als doorgebrande weerstandjes en ander van dat soort klein electronisch spul ;)
Ook geen brandlucht dat er kortsluiting geweest is. Heheh tja met die kattezeiklucht... :+

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 23:06 schreef MacDweal het volgende:
Dell Laptop kopen:
P2 333, 128MB, 6gig, FDD, CD-Rom, 2 x accu, xircom realport 10/100 - 56k, 13,3inch xga tft. Voor maar 1250,-
Ik heb je even gemaild :)

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-12 09:54

Erikie

www.erikie.nl

hmm, ik denk idd dat ie behoorlijk dood is.. het is nl kattepis, een nogal sterk zuur goedje. en da's echt niet relax.. dat je laptop van binnen nog niet gesmolten is.

traktor scratch!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
[b]Op donderdag 20 december 2001 23:06 schreef Dell Laptop kopen:
Ik kocht mijn Hyundai met precies dezelfde specs en ook 2 accu's voor 650,- ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Scally

Scally

Topicstarter
Tuurlijk is ie niet gesmolten. Hij deed al helemaal niks meer nadat de kat erover gezeken had, dus de kat heeft em in 1 keer uitgeschakeld.. killercat! ;)
grmbl....

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-12 17:22

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Je ziet dat er een hoop aanslag op de printplaat zit, maar dat hoeft opzich niet te betekenen dat er iets kapot is. Het geeft wel aan dat er serieus aangevreten is, en 'zout water' geleid stroom ook *ontzettend* goed, dus de kan op schade is vrij groot.

als je het nog wil proberen:
wel *goed* shoon en droog maken voordat je em aanzet, en hopen dat de keer dat je em aan hebt geprobeert te zz en de aanwezige voeding niet te veel schade veroorzaakt heeft.

Verder gewoon contactspray gebruiken, dat spul is echt GEWELDIG om de meeste vage soorten aanslag op te lossen. (is gemaakt voor het schoonmaken van contacten, use with care)

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 00:20 schreef Scally het volgende:
Tuurlijk is ie niet gesmolten. Hij deed al helemaal niks meer nadat de kat erover gezeken had, dus de kat heeft em in 1 keer uitgeschakeld.. killercat! ;)
grmbl....
Ik ben nog op zoek naar een geheugen uitbreiding voor mijn dell latitude cpi ... mocht je dr van af willen dan moet je me maar even mailen.

Verwijderd

1/2 uurtje in de magnetron en hij is weer klaar voor gebruik >:)

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-12 22:05
Op vrijdag 21 december 2001 09:37 schreef Zoepnek het volgende:
1/2 uurtje in de magnetron en hij is weer klaar voor gebruik >:)
en kijken hoe de vonken er vanaf vliegen zeker |:(

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Katten vonken niet :P.

Maar je bent wel 'n dierenbeul...

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

M'n pa heeft toen ik op vakantie was een tower uit de sloot gehaald. Nadat ik 3 weken later van vakantie terug kwam heb ik het ding uit elkaar geschroeft, alles met een borstel staan schoonmaken (ding zat onder de bagger). Na een droogtijd van 2-3 weken, en het schoon bostelen en vervangen van de floppy-drive, HD & kast, deed hij het weer.
zelf de NIC waar de RJ-45 plug in gaat die helemaal vol zat met bagger doet het gewoon.

Gewoon good laten drogen. Maar ik denk dat jouw laptop al kortsluiting heeft gemaakt. Maargoed, suc6. Laat hem nog ff drogen.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 11:00 schreef RaZ het volgende:
M'n pa heeft toen ik op vakantie was een tower uit de sloot gehaald. Nadat ik 3 weken later van vakantie terug kwam heb ik het ding uit elkaar geschroeft, alles met een borstel staan schoonmaken (ding zat onder de bagger). Na een droogtijd van 2-3 weken, en het schoon bostelen en vervangen van de floppy-drive, HD & kast, deed hij het weer.
zelf de NIC waar de RJ-45 plug in gaat die helemaal vol zat met bagger doet het gewoon.

Gewoon good laten drogen. Maar ik denk dat jouw laptop al kortsluiting heeft gemaakt. Maargoed, suc6. Laat hem nog ff drogen.
Hehehe een tower uit de sloot...
Ik wil niet weten hoe die erin is gekomen...
Waarschijnlijk van iemand die het niet helemaal eens was met de werking van zijn Microsoft Windows besturingssysteem. >:)
Toedeledokie! :o

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
vergeet niet urine zuur bevat. Dus het vreet ook aan je spullen, zelfde als Cola op je mobo knoeien.

Dus denk dat ie dood is.

Verwijderd

... heb je al gefohnt ??....

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op donderdag 20 december 2001 22:56 schreef Scally het volgende:
Ok, 24 schroefjes later en de schade wordt zichtbaar (hopelijk is dit het enigste) maar hoe krijg ik dit ooit schoon? :(

http://www.xs4all.nl/~yorin/laptop_open.jpg
:D

Die kat heeft zeker wel zwaar de pik op je gehad, een kat pist namelijk niet spontaan op een laptop.. Wat heb je em gedaan? :)

Verwijderd

Wij hebben ook zo'n kat ! :'(
probleem is dat kattepies kristalliseert. ik heb compleet mobo goed in warm water gespoeld en toen voorzichtig met fohn gedroogd
mobo draait alweer paar maanden maar zou ik niet eerder doen dan dat je m echt hebt opgegeven
schoonpoetsen werkt niet omdat kristallen tussen printbanen en pootjes vast blijft zitten en lekstroom veroorzaakt

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 17:15
als je je laptop goed schoonmaakt werkt die misschien nog wel gewoon doen dus anders pech gehad

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

• Scally

Scally

Topicstarter
Hem em nog niet geföhnt, zo te zien is ie namelijk niet echt nat meer, lijkt meer op opgedroogd kattepis nu.
Denk dat ik vanavond met een borstel ga proberen, anders misschien met kontaktspray of gewoon water en dan goed laten drogen.

• SmidsY
  • Laatst online: 12:48

SmidsY

hallo!?.............

Op donderdag 20 december 2001 20:43 schreef Towbitis het volgende:

En wat betreft de lucht; febreze ;) :P
heb je ervaring >:)

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• Part
  • Laatst online: 19-12 21:51

Part

Helemaal niets.....

Ik heb net even die foto bekeken maar dat ziet er niet goed uit.

Het bovenste printje op de foto is de CPU. Het lijkt wel of het gouden baantje rondom de cpu rechts in het midden helemaal weg gesmolten is of zit er gewoon troep op?

Droog maken is volgens mij niet helemaal de oplossing. Ik denk dat je beter alles uit elkaar kan halen een het dan met een sopje schoon maken. Gewoon onder dompelen dus.
Het zuur is namelijk het grootste probleem en dat krijg je er niet af met drogen en borstelen.

Die kleine bruine vlekjes, is dat roest?

• Scally

Scally

Topicstarter
Op vrijdag 21 december 2001 11:54 schreef Part het volgende:
Ik heb net even die foto bekeken maar dat ziet er niet goed uit.

Het bovenste printje op de foto is de CPU. Het lijkt wel of het gouden baantje rondom de cpu rechts in het midden helemaal weg gesmolten is of zit er gewoon troep op?

...
Ik hoop alleen troep, kom ik vanavond wel achter.
Die bruine plekjes zijn volgens mij verkleurd kattezeik, roesten na 1 dag is wel erg snel lijkt me...

• Sovereign
Schoonmaken met water? Niet doen dus, gebruik nu gewoon die kontaktspray.

Verwijderd

schoonborstelen met een oude tandanborstel!!!
dit heb ik ook gedaan toen mijn moederbord onder de opgedroogde koelvloeistof zat.
Het werkt wnt voor de schoonmaak deed hij het niet

• Luit
  • Niet online
Wat je ook kan gebruiken is een soort anti-statische spray. Ik weet de officiele naam niet meer. Alles wat smerig is geworden daarmee inspuiten en dan een nieuwe kwast pakken en daarmee alles goed schoonmaken. Na de tijd de overige spray wegblazen met perslucht o.i.d.

Hierna nog wel goed laten drogen todat je zeker weet dat alles weg is.

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Denk dat hij gewoon kapoet is maar je kan het gewoon proberen door hem onder de kraan schoon te maken en dan Hééééél goed te laten droogen.

En watbetreft de kat????

Leeft I nog of heb je over hem heengepist?

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Part
  • Laatst online: 19-12 21:51

Part

Helemaal niets.....

Op vrijdag 21 december 2001 12:20 schreef Sovereign het volgende:
Schoonmaken met water? Niet doen dus, gebruik nu gewoon die kontaktspray.
Als er al een dag kattepis op heeft gezeten kan water niet veel kwaat meer hoor.
Afspoelen met water is echt de beste oplossing. De zure troep moed er gewoon af. Gebruik die kontaktspray vervolgens om alle geoxideerde kontakten weer een beetje schoon te krijgen.

Het alle beste is in een utrasoon bad (Ja met water!) en een beetje speciaal schoonmaak middel. Dat schoonmaak spul heb ik hier wel maar een ultrasoon bad niet.

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-12 13:06
schoonmaken met gedestileerd water en wat keukenpapier en daarna goed droogmaken

• Sovereign
Op vrijdag 21 december 2001 18:32 schreef Part het volgende:
Afspoelen met water is echt de beste oplossing. De zure troep moed er gewoon af. Gebruik die kontaktspray vervolgens om alle geoxideerde kontakten weer een beetje schoon te krijgen.
Die troep komt er ook wel af met de kontaktspray, in mijn ervaring.

• Luit
  • Niet online
Je kunt misschien wel beginnen met water maar dan moet je toch rekening houden met een lange droogtijd. Water kan geen kwaad zolang de apparatuur maar niet aan staat. :)

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 09:12
RIP volgens mij

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

spoel hem af onder de kraan, laat hem dan drogen...

misschien...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

doet ie het nu weer of niet soms?

• Ed.
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Op woensdag 26 december 2001 21:49 schreef terw_dan het volgende:
doet ie het nu weer of niet soms?
Ik denk dat ie hem eerst wel ff een poosje laat drogen...

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Nu zul jij over je kat heen moeten zeiken ;)

• Ed.

Ed.

of stop je kat in je droger, zet ie op 70 C en laat hem het volledige programma afdraaien >:)

- dit is trouwens echt gebeurt laatst las ik in de krant, de kat had het overleeft, maar vraag me niet hoe :? :D

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-12 21:07

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 26 december 2001 22:18 schreef Rolex het volgende:
of stop je kat in je droger, zet ie op 70 C en laat hem het volledige programma afdraaien >:)

- dit is trouwens echt gebeurt laatst las ik in de krant, de kat had het overleeft, maar vraag me niet hoe :? :D
Wij op Lancentre hadden ook nog wel wat mooie ideeën dan...

*Druk je kat in je 92mm fan
*Druk je kat af (matrixprinter >:))
*Druk je kat in je subwoofer
*Druk je kat in je waterkoeling
*Bij de chinees : kat met bami, sate en niet teveel groente
*Kat op de platter van een 10000 rpm hd zetten (snelle kat)

Misschien heb je daar ook nog iets aan >:)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• joosd
  • Laatst online: 17-12 11:29
kattepis wordt stroperig als het opdroogd. ik wens je veel succes, alles goed uitelkaar halen en drogen haardroger helpt wel, shit happens (kan die kat ook nog doen hihi *d )

• poing
  • Niet online
Terug pissen GVD!

• PPanic
  • Laatst online: 25-09 20:25
lag je laptop in de kattenbak ofzo :D

maar iniedergeval gewoon lekker in een sopje en zeer goed laten drogen werkt perfect.

INVENTARIS

• Ed.

Ed.

trouwens, niet vergeten je handen te wassen als je bezig bent geweest met die kat van jou... :D

Verwijderd

Hoe langer je wacht met afspoelen hoe rotter ie wordt. Kattepis bevat waanzinnig veel ammoniak. Dat vreet zo door je printplaat heen. Die printen moet je gewoon afspoelen onder de kraan en daarna op de CV leggen.

En trek volgende keer een condoom over je laptop heen als die kutkat in huis is. :)

• sus
  • Laatst online: 04:48

sus

is druk :+

enneh... als je een fohn gaat gebruiken, niet te dicht op je printjes houden. Dan smelten ze door de warmte van je fohn, en is al je werk voor niets.

* sus spreekt uit ervaring jah... ;(

Verwijderd

katten altijd klote bij apparatuur... mijn kat heeft zichzelf letterlijk opgeblazen met spelen draden van versterker... heeft waarschijnlijk B+ draden geraakt... kleine 1200 volt... au!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:28
Hoop dat je verzekering bij Dell hebt afgesloten toen je die laptop kocht.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ikzelf heb ook een paar jaar geledenz zoiets gehad met een toetsenbord. Poesje loopt over het toetsenbord, Poesje plassen, Toetsenbord stukkie....

:'(

Verwijderd

zo die schade is enorm
ik wist niet dat kattenpis zo chemisch was :-)

• Orac
  • Laatst online: 19-12 02:48

Orac

Ik mis je papa.

Printplaten kan je het best schoonmaken met kontaktspray. Spuit wat kontaktspray op de print, even laten weken. Dan een stuk keukenpapier ofzo (van goede kwaliteit zodat het niet te veel pluist) er op leggen. Dan met een tandenborstel schoonpoetsen (dus papier op printplaat en borstel op papier). Het vuil wordt dan direct op genomen door het keukenpapier en heeft als bijkomend voordeel dat het niet spettert. Deze procedure herhalen totdat alle vuil er af is. Veel plezier ;)

Verwijderd

vertel nu eens eerlijk wat heb je met die kat gedaan na deze antwoorden :)

liefst met beeld er bij.

• Tomas Zwinkels
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Alle makkelijk verwijderbare onderdelen eruit halen.. en een behoorlijke tijd laten drogen, that should do the trich, ben heeel voorzichtig met het gebruik van een Fohn ed. de plotstelingen warmte ontwikkeling op niet standaard plekken kan voor rare dingen zorgen.. het gewoon z'n tijd geven is eigelijk het beste..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

De laptop in gedestileerd (!!!) water goed schoonmaken, en een paar dagen goed laten drogen (liever langer).

succes

Fotos zien er overigens niet echt lekker uit...

Verwijderd

Ziet er niet goed uit..
eerste wat je moet doen is over je kat heen pissen dan naar de lokale vuurwerk handelaar lopen en een paar rotjes kopen..en de rest weet je zelf
tweede wat je moet doen...
Met WATER schoonmaken..En dan niet met fohn oid droogmaken maar echt gewoon OPHANGEN in een kamer voor 2-3 weken...
Na die 2-3 weken..nog en keer alles goed checken..is het dan nog beetje nat ofzo....dan moet je ffiez met fohn droogmaken maar wel op Standje 1 ( >:) )..dus niet al te heet....Nja Suc6..
:Y)

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Wat je ook doet, gebruik geen leidingwater (water uit de kraan), dit bevat zoveel zouten, mineralen en andere troep, dan kun je je laptop direct weggooien... Gedestileerd, gedemineraliseerd is beter... of bidest :)

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 09:51 schreef WieMie het volgende:
Wat je ook doet, gebruik geen leidingwater (water uit de kraan), dit bevat zoveel zouten, mineralen en andere troep, dan kun je je laptop direct weggooien... Gedestileerd, gedemineraliseerd is beter... of bidest :)
Van dat water wat je voor je Strijkbout moet gebruiken die kan je gewoon bij de digros ofzo halen!...
Dat is beter!

Verwijderd

Tja die kat van dat toetsenbord.... ;)

Hoe was de kerst jongens?
Pagina: 1