...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol
Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!
En wat betreft de lucht; febreze
...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol
Alles werd daar uit elkaar gehaald en gewassen en daarna minimaal 24 uur in een droogkamer gezet waar het boven de 40 graden was.
Waarschijnlijk zul jij je spul dus een stuk langer moeten laten drogen. Beter te lang dan te kort!
jeetje.. moet er niet aan denken dat het met mijn laptop gebeurt!
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Verwijderd
Gewoon dat ding een week of 3 in de kast leggen, en dan eens bekijken of ie wil werken! Kijk ook na of er geen contactpunten op het moederbord doorgebrand zijn!
http://www.xs4all.nl/~yorin/laptop_open.jpg
Verwijderd
Dell Laptop kopen:
P2 333, 128MB, 6gig, FDD, CD-Rom, 2 x accu, xircom realport 10/100 - 56k, 13,3inch xga tft. Voor maar 1250,-
Maar die printplaten zien er erg aangetast uit, denk niet dat je dat nog werkend krijgt.
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Ook geen brandlucht dat er kortsluiting geweest is. Heheh tja met die kattezeiklucht...
Verwijderd
Ik heb je even gemaildOp donderdag 20 december 2001 23:06 schreef MacDweal het volgende:
Dell Laptop kopen:
P2 333, 128MB, 6gig, FDD, CD-Rom, 2 x accu, xircom realport 10/100 - 56k, 13,3inch xga tft. Voor maar 1250,-
traktor scratch!
Ik kocht mijn Hyundai met precies dezelfde specs en ook 2 accu's voor 650,-[b]Op donderdag 20 december 2001 23:06 schreef Dell Laptop kopen:
grmbl....
als je het nog wil proberen:
wel *goed* shoon en droog maken voordat je em aanzet, en hopen dat de keer dat je em aan hebt geprobeert te zz en de aanwezige voeding niet te veel schade veroorzaakt heeft.
Verder gewoon contactspray gebruiken, dat spul is echt GEWELDIG om de meeste vage soorten aanslag op te lossen. (is gemaakt voor het schoonmaken van contacten, use with care)
Verwijderd
Ik ben nog op zoek naar een geheugen uitbreiding voor mijn dell latitude cpi ... mocht je dr van af willen dan moet je me maar even mailen.Op vrijdag 21 december 2001 00:20 schreef Scally het volgende:
Tuurlijk is ie niet gesmolten. Hij deed al helemaal niks meer nadat de kat erover gezeken had, dus de kat heeft em in 1 keer uitgeschakeld.. killercat!![]()
grmbl....
en kijken hoe de vonken er vanaf vliegen zekerOp vrijdag 21 december 2001 09:37 schreef Zoepnek het volgende:
1/2 uurtje in de magnetron en hij is weer klaar voor gebruik
Maar je bent wel 'n dierenbeul...
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
zelf de NIC waar de RJ-45 plug in gaat die helemaal vol zat met bagger doet het gewoon.
Gewoon good laten drogen. Maar ik denk dat jouw laptop al kortsluiting heeft gemaakt. Maargoed, suc6. Laat hem nog ff drogen.
Ey!! Macarena \o/
Verwijderd
Hehehe een tower uit de sloot...Op vrijdag 21 december 2001 11:00 schreef RaZ het volgende:
M'n pa heeft toen ik op vakantie was een tower uit de sloot gehaald. Nadat ik 3 weken later van vakantie terug kwam heb ik het ding uit elkaar geschroeft, alles met een borstel staan schoonmaken (ding zat onder de bagger). Na een droogtijd van 2-3 weken, en het schoon bostelen en vervangen van de floppy-drive, HD & kast, deed hij het weer.
zelf de NIC waar de RJ-45 plug in gaat die helemaal vol zat met bagger doet het gewoon.
Gewoon good laten drogen. Maar ik denk dat jouw laptop al kortsluiting heeft gemaakt. Maargoed, suc6. Laat hem nog ff drogen.
Ik wil niet weten hoe die erin is gekomen...
Waarschijnlijk van iemand die het niet helemaal eens was met de werking van zijn Microsoft Windows besturingssysteem.
Toedeledokie!
Dus denk dat ie dood is.
Op donderdag 20 december 2001 22:56 schreef Scally het volgende:
Ok, 24 schroefjes later en de schade wordt zichtbaar (hopelijk is dit het enigste) maar hoe krijg ik dit ooit schoon?
http://www.xs4all.nl/~yorin/laptop_open.jpg
Die kat heeft zeker wel zwaar de pik op je gehad, een kat pist namelijk niet spontaan op een laptop.. Wat heb je em gedaan?
Verwijderd
probleem is dat kattepies kristalliseert. ik heb compleet mobo goed in warm water gespoeld en toen voorzichtig met fohn gedroogd
mobo draait alweer paar maanden maar zou ik niet eerder doen dan dat je m echt hebt opgegeven
schoonpoetsen werkt niet omdat kristallen tussen printbanen en pootjes vast blijft zitten en lekstroom veroorzaakt
specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!
Denk dat ik vanavond met een borstel ga proberen, anders misschien met kontaktspray of gewoon water en dan goed laten drogen.
heb je ervaringOp donderdag 20 december 2001 20:43 schreef Towbitis het volgende:
En wat betreft de lucht; febreze![]()
Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.
Het bovenste printje op de foto is de CPU. Het lijkt wel of het gouden baantje rondom de cpu rechts in het midden helemaal weg gesmolten is of zit er gewoon troep op?
Droog maken is volgens mij niet helemaal de oplossing. Ik denk dat je beter alles uit elkaar kan halen een het dan met een sopje schoon maken. Gewoon onder dompelen dus.
Het zuur is namelijk het grootste probleem en dat krijg je er niet af met drogen en borstelen.
Die kleine bruine vlekjes, is dat roest?
Ik hoop alleen troep, kom ik vanavond wel achter.Op vrijdag 21 december 2001 11:54 schreef Part het volgende:
Ik heb net even die foto bekeken maar dat ziet er niet goed uit.
Het bovenste printje op de foto is de CPU. Het lijkt wel of het gouden baantje rondom de cpu rechts in het midden helemaal weg gesmolten is of zit er gewoon troep op?
...
Die bruine plekjes zijn volgens mij verkleurd kattezeik, roesten na 1 dag is wel erg snel lijkt me...
Verwijderd
dit heb ik ook gedaan toen mijn moederbord onder de opgedroogde koelvloeistof zat.
Het werkt wnt voor de schoonmaak deed hij het niet
Hierna nog wel goed laten drogen todat je zeker weet dat alles weg is.
En watbetreft de kat????
Leeft I nog of heb je over hem heengepist?
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Als er al een dag kattepis op heeft gezeten kan water niet veel kwaat meer hoor.Op vrijdag 21 december 2001 12:20 schreef Sovereign het volgende:
Schoonmaken met water? Niet doen dus, gebruik nu gewoon die kontaktspray.
Afspoelen met water is echt de beste oplossing. De zure troep moed er gewoon af. Gebruik die kontaktspray vervolgens om alle geoxideerde kontakten weer een beetje schoon te krijgen.
Het alle beste is in een utrasoon bad (Ja met water!) en een beetje speciaal schoonmaak middel. Dat schoonmaak spul heb ik hier wel maar een ultrasoon bad niet.
Die troep komt er ook wel af met de kontaktspray, in mijn ervaring.Op vrijdag 21 december 2001 18:32 schreef Part het volgende:
Afspoelen met water is echt de beste oplossing. De zure troep moed er gewoon af. Gebruik die kontaktspray vervolgens om alle geoxideerde kontakten weer een beetje schoon te krijgen.
ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
Ik denk dat ie hem eerst wel ff een poosje laat drogen...Op woensdag 26 december 2001 21:49 schreef terw_dan het volgende:
doet ie het nu weer of niet soms?
- dit is trouwens echt gebeurt laatst las ik in de krant, de kat had het overleeft, maar vraag me niet hoe
Wij op Lancentre hadden ook nog wel wat mooie ideeën dan...Op woensdag 26 december 2001 22:18 schreef Rolex het volgende:
of stop je kat in je droger, zet ie op 70 C en laat hem het volledige programma afdraaien
- dit is trouwens echt gebeurt laatst las ik in de krant, de kat had het overleeft, maar vraag me niet hoe![]()
*Druk je kat in je 92mm fan
*Druk je kat af (matrixprinter
*Druk je kat in je subwoofer
*Druk je kat in je waterkoeling
*Bij de chinees : kat met bami, sate en niet teveel groente
*Kat op de platter van een 10000 rpm hd zetten (snelle kat)
Misschien heb je daar ook nog iets aan
Verstuurd vanaf mijn Computer®
maar iniedergeval gewoon lekker in een sopje en zeer goed laten drogen werkt perfect.
Verwijderd
En trek volgende keer een condoom over je laptop heen als die kutkat in huis is.
* sus spreekt uit ervaring jah...
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
liefst met beeld er bij.
Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::
succes
Fotos zien er overigens niet echt lekker uit...
Verwijderd
eerste wat je moet doen is over je kat heen pissen dan naar de lokale vuurwerk handelaar lopen en een paar rotjes kopen..en de rest weet je zelf
tweede wat je moet doen...
Met WATER schoonmaken..En dan niet met fohn oid droogmaken maar echt gewoon OPHANGEN in een kamer voor 2-3 weken...
Na die 2-3 weken..nog en keer alles goed checken..is het dan nog beetje nat ofzo....dan moet je ffiez met fohn droogmaken maar wel op Standje 1 (
Verwijderd
Van dat water wat je voor je Strijkbout moet gebruiken die kan je gewoon bij de digros ofzo halen!...Op vrijdag 28 december 2001 09:51 schreef WieMie het volgende:
Wat je ook doet, gebruik geen leidingwater (water uit de kraan), dit bevat zoveel zouten, mineralen en andere troep, dan kun je je laptop direct weggooien... Gedestileerd, gedemineraliseerd is beter... of bidest
Dat is beter!