SJonge, pfffffff
De meeste weten zelf niet eens waar ze over praten.
wat je ook doet met een windows 95/98 of diskettes van 95/89, formateren kun je niet omdat de C drive al NTFS is.
Eerst Fdisk en dan kun je formateren, maar dat wilt hij niet.
De makelijkste oplosing is simpel maar O zo simpel.
Ga eerst even naar
www.bootdisk.com en download daar de Windows XP bootdisk van dezelfde taal als je Windows XP cd, start op met de diskette en de rest volgt vanzelf.
Formateren kan je tijdens de instalatie doen.
Dus doe al die moeite niet om eerst te formateren onder dos want dat is weg gegooide tijd en waarom moelijk doen als het makelijk kan.
de stappen op een rijtje vanaf begin tot eind:
1.
www.bootdisk.com (download de diskettes die je nodig hebt in dezelfde taal als je XP cd)
2. eenmaal de diskettes gemaakt (ook dat gaat automatich) botten vanav disk 1
3. als om de cd gevraagt wordt doe je die in je drive, stappen volgen
4. je komt vanzelf wel een keer in een scherm terecht waar je al je partieties ziet staan. deze kun je verwijderen en weer aanmaken of nog makelijker als je de groote van je c wilt behouden zoals ie is gewoon op enter kliken.
5. je krijgt dan een keuze lijstje van 4 opties als ik het me herinner om de c te formateren in fat32 of NTSF zowel normaal als fast (snel format) kies hievoor snel formateren in NTFS. normaal formateren hoef je alleen te doen als het een helle nieuwe partitie of een nieuwe HD is.
6. na dit alles volgt de rest vanzelf
nah als dat niet makelijk is weet ik het ook niet meer.
Tevens wil ik even vermelden dat als je iemand iets uitlegt of je dat dan ook gelijk goed wil doen, DIT WAS TOCH DUIDELIJK een forum waar met hoog nievau gediscuceerd wordt.