Toon posts:

Van Laptop naar Pc maar zonder LAN ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een beetje makkelijk gegevens overpompen van latop naar de pc zonder een netwerk ? Ik moet morgen namelijk iemand helpen die dat wil dus please help mij :)

Gaat et makkelijk met serieel ? Zo ja : uitleg PLZ ;)

AlVaST BeDANKt

Verwijderd

Denk niet dat het dan gaat.

Serieel is ook niet alles.

Zet er gewoon een netwerkkaart in.

Verwijderd

netwerkkaartje met een crosskabel werkt toch wel het lekkerst ;)

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
of infrarood in je pctje bouwen

hondennamen.info Openscheermes.nl

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

gewoon netwerk, Infrarood of met kabels maakt niet uit... hoe wil je het anders overpompen????

Anders gerbuik een CD-RW

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 december 2001 20:07 schreef Soldier2000 het volgende:
Denk niet dat het dan gaat.

Serieel is ook niet alles.

Zet er gewoon een netwerkkaart in.
Ja maar ik wil er niet te lang mee bezig zijn. En het is dus niet mijn comp en laptop. Daarom vraag ik me af of et makkelijker kan

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:04
Ik zelf heb ook een oud laptopje (en een PC natuurlijk). Sinds kort heb ik een netwerkkaartje voor dat laptopje, maar daarvoor deed ik alles nog via een zelfgemaakte serial link (0-modem kabel).

Dat heeft +/- dezelfde snelheid als een analoog modem, maar dan zodner telefoonkosten :) Kosten: 5,- voor 2 stekkertjes en wat draad (maar dat had ik nog).

Schema heb ik evt. wel voor je. kant en klare kabel kopen kan natuurlijk ook!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Serieel met FX? Moet kunnen, parallel gaat wel veel sneller, maar een NIC is natuurlijk ideaal.

Verwijderd

Kabeltje voor USB --> USB, kan dat niet? Sneller dan serieel lijkt me... toch?

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 20:15 schreef Gerwen het volgende:
Dit heb ik ook wel 's gezien. (just ter confirmatie van: "kan dat niet?")

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 december 2001 20:14 schreef jurri@n het volgende:
Ik zelf heb ook een oud laptopje (en een PC natuurlijk). Sinds kort heb ik een netwerkkaartje voor dat laptopje, maar daarvoor deed ik alles nog via een zelfgemaakte serial link (0-modem kabel).

Dat heeft +/- dezelfde snelheid als een analoog modem, maar dan zodner telefoonkosten :) Kosten: 5,- voor 2 stekkertjes en wat draad (maar dat had ik nog).

Schema heb ik evt. wel voor je. kant en klare kabel kopen kan natuurlijk ook!
Aardig dat je et aanbied maar als ik alles wil overgooien met 5kb kan ik net zo goed ff een netwerkkaartje in de comp gooien.

Verwijderd

dat kan zeker, maar dan zou ik het niet serieel doen maar parallel. Dan download je het programma laplink en je regelt zo'n kabeltje
kost maar een gulden of 15 of zo

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 20:15 schreef Gerwen het volgende:
heb ik ook werkt best snel
en makkelijk
99 piek bij mediamarkt

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 december 2001 20:18 schreef marvman het volgende:
dat kan zeker, maar dan zou ik het niet serieel doen maar parallel. Dan download je het programma laplink en je regelt zo'n kabeltje
kost maar een gulden of 15 of zo
Het programma laplink heb ik. En een paralelle kabel ook. Of moet die kabel anders zijn als een standaard parallel kabel :? En hoe hoge snelheid trekt dat ?

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:36
Die paralelle kabel trekt wel meer dan 500 mb / uur en serial maar iets van 50.

btw, die USB-kabel kost maar iets van 60 piek bij mycom, en ik heb hem nu ook, ff software installeren en rebooten en het werkt...maar je moet wel usb op je laptop hebben...

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Verwijderd

Ja, Laplink dat gebruikte ik ook vroeger altijd.
Werkt uitstekend en reuze simpel met een 0 modem (= seriele kabel). Een parallele kabel is weer iets sneller.

Ik had dubbele snelheid :) ik heb toen namelijk een dubbele parallelle kabel gemaakt :P

Maakt het veel uit hoe snel het gaat dan? Om hoeveel MB gaat het.
Pagina: 1