Toon posts:

Digitale Camera

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik ken dit forum al heel lang, maar heb er nooit gepost. Koel Forum dit.

Ik had een vraag...

Ik ben van plan een digitale camera te gaan kopen. Mijn richtlijn was om niet meer dan 2000 piek hieraan uit te geven. Duur zat. Wat ik er mee wil is het op video kunnen zetten ( standaard dus... ) en het ook naar de computer kunnen brengen. ( in goede kwaliteit... avi, mpeg ofzo )

Nu ben ik eens gaan informeren en rondkijken bij de verschillende zaakjes hier in Apeldoorn.

Ik kwam uit op een model van Canon, 1900 piek. Klein, lichtgewicht en handig. Let op, ik heb het hier over een camera, geen fototoestel.

Ik neem aan dat je er een kabeltje enzo bijkrijgt... Maar zei die vent; je hebt ook firewire nodig. USB was schijnbaar niet snel genoeg of zoiets. Nou weet ik helemaal niks van firewire... ik weet dat het sneller is of eigenlijk zeg maar sterker, en dat het voor randapparatuur is ( bv dus een digitale camera ).

Software voor het editen van filmpjes komt later wel, die is zo te downen en zit geloof ik ook standaars basic op ME en XP.

Ik hoop dat jullie tips en uitleg hebben over camera's, en vooral dat firewire.

Alvast bedankt. 8-)

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:59
Lees Gadget forum eens, daar staat van alles over digicams

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik zal eens kijken.

Was me niet opgevallen...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/354608/

staat ook wel eea in!

Daarnaast had een search wel eea op geleverd, en dv.pagina.nl is ook wel handig.

Let alleen ff op dat je camera denk ik geen DVin ondersteunt, dus als je dat wil zul je ff een oplossing moeten verzinnen. (analoog out op je pc, of widget oid)

Verder... topic hoort in GT of AV, en niet hier in HA :)

Edit: topictitel mag ook wel IETS duidelijker, digitale camera als je een filmcamera bedoeld?

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Firewire is een soort standaard voor videocamera's en andere randapparatuur waarbij grote bandbreedte benodigd is. Dit zit bijna nooit standaard op het moederbord zoals het bij USB wel het geval is, en hiervoor zul je dus een extra PCI kaart moeten kopen met firewire aansluitingen.

Zo'n kaartje kost rond de 100 gulden en is in verhouding met de prijs van de videocamera niet echt duur.

Firewire is IEEE 1394, je zult dus naar een IEEE 1394 interface kaart moeten zoeken. Hier kun je enkele mogelijkheden vinden met de prijs erbij.

Succes :)

Verwijderd

[topic=197979/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.