T.net

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22
Ik krijg als ik t.net bezoek deze fouten op het scherm i.p.v. de normale inhoud:

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /www/tweakers/tweakers.net/index.php3 on line 42

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /www/tweakers/tweakers.net/index.php3 on line 43

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /www/tweakers/tweakers.net/index.php3 on line 84

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /www/tweakers/tweakers.net/index.php3 on line 93

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

me too

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Inderdaad, en zo ziet het eruit:

[plaatje werkt niet]

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hmmmmmmmmm, heb ik ook, al bijna format c: gedaan.

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:01
Seem here..
database zal wel op zijn gat liggen..

- NAC Breda -

• Perseus|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2009

Perseus|IA

Rode ogen

Tja ik heb er ook last van

surprise surprise,

de database lijkt een beetje dood. Krijg je ervan als je vuurwerk als hosting provider gebruikt. ;)

Cheese, It's milk's leap towards immortality

• Tom
  • Niet online

Tom

Volgens mij heeft iedereen er last van ;)

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-01 14:07
Tuurlijk heeft iedereen er last van, iedereen maakt gebruik van de data die in dezelfde database staan, moeten ze snel iets asan gaan doen :( :(

May the Force be with You instead of Bill

• Tom
  • Niet online

Tom

Zie de smiley ;)

• looskuh
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Volgens mij heeft iedereen er last van
Mmm, die zit :D, maarem:
:( :'(, ik begin alweer herrineringen te krijgen aan die pikzwarte dag in mei toen t.net al down was. (Iets na enschede.. de 15e ofzo?) Nouja, nu hebbik iig het plaatje v t.net en het forum doet het :D

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Die laatste keer dat t.net lang down was was in het weekend. Dat overleef ik nog wel. Maar dit?

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:34

vanDaal

-ismeereentje

Ik krijg zowel bij het pingen van de ene server (aphrodite.tweakers.net) als van de andere (athena) een timeout....

of ligt dat aan mn provider?

zal wel.... GoT doet het ook....

update: ok, beide servers bereikbaar nu...

update2: ook geen routerproblemen

Verwijderd

Wow, wat een zootje zeg ..

Ik kan Athena en Aphrodite wel alletwee pingen. En meer is er toch niet? Wat ligt er dan plat?

Verwijderd

de mySQL db misschien

ik vindt toch wel dat het op rackspece beter was hoor, misschien iets trager maar VEEEL meer echte uptime dan nu

gister kon ik er ene halve dag niet op vandaag dit, ongelofelijk

Verwijderd

Als jullie de verhalen over de servers hebben gevolgd, weten jullie dat er een db server en een web server apart staan, en ik geloof (ik herhaal GELOOF) dat van deze 2 alleen de webserver in verbinding staat met het I-net... en, dat de db gewoon aan deze webserver hangt, het kan dus netzogoed een kabeltje zijn he :(
maar, laten we hopen dat het een sireusere (hmm, hoe spel je dat eigenlijk ;))oorzaak heeft..

Verwijderd

Volgens mij zit het anders.. (VOLGENS MIJ, weet het niet zeker)

beide servers hebben 2 netwerk kaarten, 1 voor internet en 1 voor onderling verkeer. Wanneer aphrodite uitvalt, neemt athena de webserver taken op zich.

Toch? :)

• Femme
  • Laatst online: 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

"MySQL said: Out of memory (Needed 65536 bytes)"

Ik kan er weinig aan doen want ik mag mysql niet restarten.

Wachten tot er een admin wakker wordt. Het lijkt C!T wel...

• Mior
vuurwerk.. -zugd-

• CTVirus
  • Laatst online: 19-02 11:30

CTVirus

Dexterslab FAN

Iedereen die zo verslaafd is kan nog wel een paar posts bekijken:

http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=11804 http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=11803 http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=11802 http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=11801 http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=11800

en volgens mij is dus niet de hele database down??? Toch een scripting (php) error??

• Hans
  • Niet online
Dat heeft niet zo bijzonder veel met Vuurwerk te maken...

Maareh, Femme, waarom heb jij in godsnaam geen rechten om mysql te restarten??? ~:-(

Verwijderd

Nee, Tweakers.net doet 't niet. We wachten geduldig af tot er iemand in de buurt is die mysqld wil restarten...
:(

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
CTVirus: handig dat je het artikel wel kunt lezen, maar er zijn geen reacties. Ben je nog binnen 2 minuten klaar.
Ik wil modder eten en zelf reageren.

Verwijderd

Komt ie RAM te kort of is de HDD volgepost :P

over die 65536 bytes dus ..

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 08:38

Nietzman

Woei!

fok!zine heeft idem het zelfde prob....

• Femme
  • Laatst online: 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Vuurwerk heeft hier helemaal niets mee te maken.
Maareh, Femme, waarom heb jij in godsnaam geen rechten om mysql te restarten??? ~:-(
Tja... ik heb een maand geleden ook al voorspelt dat dit een keer zou gebeuren. Desondanks geen root access of iets anders waarmee Arjen en ik apache of mysql kunnen starten.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Ik heb trouwens nog wel nieuws gesubmit. Hij gaf wel wat van die MySQL errors maar het leek verder toch te werken. Hmm, misschien dat ik er nu eindelijk eens door kom want de meeste mensen zullen ook niet gaan submitten als ze niets kunnen lezen.

Nietzman: FOKzine geeft wel errors maar werkt toch nog een stuk beter dan tweakers. :'(

-----------------
Netjes, die melding dat het niet werkt!
(Nu kan er helemaal niemand meer nieuws submitten)

• DeuTeRiuM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-02-2025

DeuTeRiuM

http://koelkast.net/

fempie: hoe kun je dat voorspellen?

[04:53:17][roel@roel:~]$ sleep
bash: sleep: command not found

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:50

knakworst

Get more sats!

er zijn twee zekerheden in een mensenleven:
1. je gaat dood
2. je software blijft wel eens hangen

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-02 19:09

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het is een bijna-zekerheid dat er ooit iets plat zal gaan op die server terwijl er geen admin beschikbaar is: zoals nu dus.

Dat krijg je vrij rap als je maar 2 mensen hebt die alles kunnen op dat ding, waarvan er 1 overdag een fulltime baan heeft en de andere af en toe nog op school rond moet hangen.

Ik snap ook wel dat de admins niet willen dat iedereen toegang heeft op de server, omdat er dan dingen veranderd kunnen worden zonder dat zij dat weten. Maar nu is het middel erger dan de kwaal: een simpele MySQL restart zou helpen, maar er is niemand beschikbaar met de macht om dat te doen :( :(

• Dexter
  • Laatst online: 17-12-2025

Dexter

d((o_o))b

Met alle respect voor de hele T.N crew, want ze doen goed werk, maar mijns inziens getuigt dit toch van een niet echt professionele aanpak. Als ik de reply van Daniel zo lees, dan komt het er eigenlijk op neer dat de ENIGEN die die rechten hebben overdag slecht bereikbaar zijn.
Voor een site met dit kwaliteitsniveau vind ik dat zoiets NIET mag gebeuren. Daarvoor zijn er teveel hits. Ik snap ook wel dat het moeilijk is om macht uit handen te geven (weet niet of dit de juiste omschrijving is), maar zorg er dan toch in godsnaam voor dat er een backup plan voor noodgevallen is. Geef toch gewoon Femme ook die rechten. Hij hoeft toch niet perse iets te veranderen in die database, als ie die zut maar kan restarten.
Wat nou als die twee admins met vakantie waren???? 2 of meer weken zonder T.N????

Nogmaals, alle lof voor de crew, maar ik ben van mening dat naar de organisatie nog maar eens goed gekeken moet worden.

Dex

P.S. Misschien dat ik het helemaal verkeerd begrepen heb, maar dat zal me dan ongetwijfeld wel meegedeeld worden.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

errug irritant :(
helemaal als je bedenkt dat alleen mysqld geriestart :) moet worden.

Verwijderd

ik hoop maar dat ze nooit in hetzelfde vliegtuig of in dezelfde auto zitten....

dan is tweakers EOL :(

• looskuh

looskuh

Dawwgg

Hmm, hebben ze niet ff een mobieltje? Dan vraag je ff de root passwords en de admin in kwestie veranderd ze morgen weer. Zo'n ramp is dat toch niet dat je ff je pw moet veranderen? Of hij doet vanaf z'n werk ff alles fixen, ik denk niet dat ze dat zo belachelijk erg vinden.

Verwijderd

bruteforce hack die server gewoon :> effe de shadow files eraf halen, je linux cluster opstarten en laten bruteforcen, over een week of 3 heb je het root password wel....met andere woorden, dit suxx...vind het erg weird dat Femme nog geen eens het root wachtwoord heeft van de servers....
helpt een MySQL restart ook niet ??? Of mag je dat ook al niet ;)

• Jaymz
  • Laatst online: 21:56

Jaymz

Keep on moving !

Misschien is een enveloppe (ofzo) met alle belangrijke usercode/passwords wel practisch (desnoods speciaal aangemaakte).

Hebben wij op 't werk ook.

Voor elke server/systeem is een 'reserve' usercode/password met supervisor/admin/root access, voor het geval dat.

• looskuh

looskuh

Dawwgg

of wacht je format hem en pleurt er ff snel een oude image overheen, scijt aan het nieuws van gister :D

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Zoek de fout: eerst kregen we dus het lelijke scherm met errors. Toen is dat scherm weggehaald en kwam er de mededeling dat t.net down was. En nu is het lelijke scherm met errors weer terug?
Is dat soms vanwege mijn briljante opmerking over de nieuws submit?

• Anton
  • Laatst online: 23:15

Anton

NetApp Implementation Engineer

Ja dag, het is geen windows... een herinstallatie is zelden nodig op een unix/linux systeem....

Ik scrobbel ook audio

• Mior
Ja he, hack je eige server... dan heb je over 3 weken het root passwd.... HOW LAME !!

Verwijderd

hij doet het weer aardig bij mij, alleen is de "update tracker" wat ingekort.. ik heb iig geen mysql errors meer :)

*update*
update tracker heeft ook weer de normale lengte :)

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 11:30
Hoera het werkt weer :)

• RvdH
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Tsja ik HEB gewoon een mobieltje hoor, Femme HAD ook gewoon ff kunnen bellen.. dat ik er niet van op de hoogte wordt gesteld, kan ik ook nix aan doen.

• Firefox
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Ik heb 2 Mobieltjes, een Pieper en een huisnummer, en ik was gewoon thuis (in alle onwetendheid.)
nou jah, gewoon... rug doet onwijze pijn, en daarom ziek gemeld, maar toch... ik was WEL thuis.

Besides, Crewleden mogen in geval van nood mij zelfs diep in de nacht uit mijn nest bellen...

(Daar komt ook iemand na 2 uur achter als ie het probeert...)

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Pagina: 1