Toon posts:

[asp-com] Method '~' of object '~' failed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg bij een asp pagina nu de hele tijd de foutmelding
Method '~' of object '~' failed
In de ASP pagina creeer ik een COM object (eigen component). Hij crasht met bovenstaande melding op de 2e method call. In deze method-call worden was SOAP componenten aangemaakt (MS SOAP Toolkit).

Het gekke: op de ene PC doet 'ie het niet, en op de andere wel. Sterker: vanmiddag ging het nog goed.

Ik heb hier al eerder last van gehad, maar toen werken de-registreren, registreren, iisreset.exe en/of windows rebooten. Nu niet meer :(

Heeft iemand ideeen? (ik ben al op zoek geweest, en ben nog steeds bezig, maar ik krijg het niet voor elkaar).

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:13

Crazy D

I think we should take a look.

Op zich wel vaag als ie het de ene keer wel doet, en de andere keer niet.
Kijk eens naar je errorhandling, misschien dat er in die 2e method iets misgaat waarbij je met je errorhandling in die method geen rekening had gehouden?
Als componenten die ik heb gedownload zoiets doen, noem ik het brak en gebruik iets anders. Maja, als je het zelf hebt geschreven... :P ;)

Exact expert nodig?

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Method '~' of '~' is een bekende ... zeg maar beruchte foutmelding. Ik heb er ook heel veel last van gehad met ASP en zelfgemaakte (in VB) COM objecten. Let er altijd op dat je:

- zorgt dat IIS helemaal weg is (kill inetinfo.exe) zodra je een nieuwe versie compileert

- zorg er voor dat alle COM objecten en programma's die van je COM object gebruik maken ook ge-recompiled worden als de interface verandert (zet 'binary compatability' aan!!)

- recompile, restart, restart, recompile, etc. etc. totdat het werkt (een echte windows oplossing dus).

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.