Vraagje over reviewen

Pagina: 1
Acties:

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
Ik heb net een paar reviews gemaakt, en ze keurig teruggestuurd zoals de 'opdrachtgever' mij vroeg. Nu hoorde ik net van iemand dat dat heel vreemd is, aangezien hij alles mocht houden na een review. Ik wil aan jullie vragen of dit 'standaard' is, want dan kan ik er de volgende keer lekker om vragen, aangezien zulk soort apparatuur altijd leuk is natuurlijk :).

Ik hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven.

Nick

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-02 19:09

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dit is iets wat je met de opdrachtgever moet afspreken. Het hangt er helemaal vanaf of je een beetje symphatieke fabrikant hebt.

Wij gaan er altijd vanuit dat het spul terugmoet, tenzij anders afgesproken. Ik zou er nooit om vragen: de opdrachtgever moet aanbieden dat je het spul in je bezit houdt.

Het is in ieder geval niet de standaard dat je test-hardware mag houden.

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
Bedankt Daniel!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-02 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ligt er ook aan waar het vandaan komt. Shops en distributeurs doen vaak moeilijk, als 't direkt van de fabrikant komt mag je 't houden.

Zelf vind ik dat laatste eigenlijk volstrekt logisch (als zij een review willen hebben mogen ze er ook wat voor over hebben). Er zijn gelukkig fabrikanten die hier niet moeilijk over doen (bijv. Abit en Guillemot).

• RvdH
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Kunnen we niet ff aan nVidia vragen of ik een Geforce2 voor ze mag reviewen?? :9~ ;)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:42
hmmm, goed idee Rick! maar dan moeten we natuurlijk ook testen hoe goed zo'n ding overclockt en aangezien dat niet betrouwbaar is met 1 kaartje.... moeten we er een stuk of 10 -> kan er ook wel eentje voor mij af :) ;).

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-02 14:29
inprinciepe moet als je iets reviewt alles trug heb paar keer wat mogen houden....

peltier
koeler voor celly slot1
en blauwe leds voor nokia

verder niet......... alles moet dus terug als je het van een winkel/distri krijgt

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:05
/me vindt het eik helemaal niet logisch dat je dingen mag houden, hun willen nl geen review van jou, maar vaak wil jij een review van hun. Om in de belangstelling te treden of om weer meer bezoekers te trekken.

Als je het mag houden is het gewoon een aardig aanbod van hun, wat je natuurlijk niet kan laten liggen :)

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Ik test oa. hardware voor een groot IT-bedrijf en af en toe biedt een fabrikant aan om het spul niet terug te vragen. Wij mogen dit zelfs niet aannemen omdat er verwachtingen bij de leverancier zouden kunnen onstaan.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bij ons in het testlab van C!T, staan de fabrikanten te springen om hun producten te reviewen...
Vaak mag je ook gewoon dingen houden, zoals:
joystickjes, mobjes, processoren etc. :)

Maar het ligt er vaak aan, wie de distibuteur is...

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Als jij om testhardware vraagt zou ik het vreemd vinden dat je het mag houden. Jij vraagt tenslotte om testhardware, niet andersom.

Als je een beetje bekend bent en je hardware aangeboden krijgt kan je afspreken dat je als tegenprestatie de testmeuk mag houden.

Inderdaad moet je er dan op letten dat je geen verwachtingen wekt bij de leverancier: en zou een schijn van subjectiviteit kunnen ontstaan: je mag de zooi houden DUS verwacht de leverancier een positieve review...

Verwijderd

Ik vind dat er sowieso wel wat tegenover mag staan, het is meestal toch gratis reclame dat je maakt voor zo'n fabrikant. Of het moet zo'n brak product zijn dat je het wel MOET afbeuken in de review. Maar ja dan hoef je het spul toch niet :).

• Dezjay
Daniel -> Je zegt dat als je het houd de fabrikant een positieve review verw8 kan ik in komen maar.................... Als ik iets een kut product vind ga ik het niet reviewen... heeft nmlk weinig nut. En ieder product heeft zijn voor en nadelen

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Als ik iets een kut product vind ga ik het niet reviewen... heeft nmlk weinig nut.
Als je er zo over denkt heeft reviewen helemaal geen nut.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Dezjay
Misschien een beetje bot gezegd maar ik bedoel ik zou op dit moment niet bijv. een winchip geval gaan reviewen...

Dat is het zelfde als zoasl een poosje geleden op T.net stond een videokaart maken met een voodooII tis wel geinig maar je hebt er niks aan.

Er zijn ook maar weinig mensen die van dat soort hardware kopen. Mensen die het kopen zijn niet zo ver ontwikkeld dat ze reviews lezen. Mensen die die reviews lezen zijn zo ver ontwikkeld dat ze die zooi niet kopen.

Dus hebben die reviews geen nut.
Zoals ik als zijn heb je altijd minder goeie dingen aan hardware. Maar daarmee is het geheel niet slecht. Voorbeeld een tnt2 m64 vind ik niks. Maar voor een beginners systeem is dit wel een leuk kaartje

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Je moet inderdaad niet teveel je eigen mening mee laten wegen als het om reviewen gaat: probeer objectief te bedenken wat de fabrikant nu eigenlijk wil met dat product en of dat waargemaakt wordt.

Als je alleen maar producten reviewed die je goed vindt kun je het net zo goed niet doen: wat heb je nou een alleen maar positieve dingen.

• Dezjay
Daniel -> das wat ik nou ook bedoel.... zeg het alleen vaag :) schijnook vaag te zijn :P

• Femme
  • Laatst online: 22-02 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

DezJay: ligt er een beetje aan. Ik heb hier een Logitech keyboard liggen dat er erg tof uit ziet, maar voor geen meter werkt. Ik de wereld hier graag van op de hoogte willen brengen middels een review.

Het reviewen van Winchip-dingen e.d. is idd nogal nutteloos, aangezien de dingen niet interessant zijn voor de doelgroep van Tweakers.net.

• RubZie
  • Laatst online: 30-11-2024
Enfin, femme we wachten op je review... :)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Dezjay
Femme: Ja ok dat ben ik met je eens een "fout" toetsenbord van logitech is idd misschien wel iets wat gereviewt moet worden..

Wordt het een lange review ?? ;)

• Firefox
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Ik denk in ieder geval dat het nog wel even gaat duren... Femme heeft het _DRUK_

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Pagina: 1