Toon posts:

Geen VGA slot maar wil wel een nieuwe Vid kaart.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mensen even een vraag ik heb op mijn mamsbord geen VGA slot, maar zou graag een nieuwe VIDEO kaart willen.

Ik heb momenteel een Geintegreerde VIDEO kaart 3dfx voodoo 3, alleen ik wil een nieuwe video kaart hoe en wat kan ik doen.. :(

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PCI vid kaart nemen/nieuw moederbord kopen

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je geen AGP hebt, zul je er maar een PCI kaartje in moeten drukken!

Verwijderd

Topicstarter
is dat goed dan een PCI video kaart> ik hoorde dat VGA vid kaarten beter zijn????

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
AGP is in theorie sneller, ligt eigenlijk aan de rest van je systeem of je het verschil gaat merken...

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Volgens mij bedoel je VGA kaart en AGP slot. ;)

Verwijderd

Topicstarter
lol, ja dat bedoel maar neem me niet kwalijk ik heb vannacht maar 2 uurjtes geslapen vandaar hehe..

• Brent
  • Nu online
Alle videokaarten zijn VGA (ok, niet alle, maar in de volksmond noemt men moderne kaarten zo). Je prikt die kaart op je moederbord in een bepaalde gleuf. Videokaarten hebben sinds een aantal jaar een eigen gleuf: AGP (advanced graphics port). Als je geen AGP-gleuf hebt (het is er nooit meer dan 1), moet je een PCI kaartje kopen (PCI is een wat oudere gleuf waar ook andere kaarten in kunnen. Er zitten meerdere PCIgleuven op een moederbord).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Libido
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
|:(
VGA kaarten heb je zowel in PCI als AGP vorm. Dit duidt aan in wat voor een slot het past, maar heeft verder niets met "VGA" te maken.....

Je mag wel wat meer tijd aan je hobby (computers) besteden, want het lijkt erop dat zelfs mijn vriendin er meer vanaf weet dan jij.

• Brent
  • Nu online
Op donderdag 20 december 2001 18:50 schreef Libido het volgende:
VGA kaarten heb je zowel in PCI als AGP vorm. Dit duidt aan in wat voor een slot het past, maar heeft verder niets met "VGA" te maken.....

Je mag wel wat meer tijd aan je hobby (computers) besteden, want het lijkt erop dat zelfs mijn vriendin er meer vanaf weet dan jij.
dat leg ik toch net uit??

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
hey alles weter DIT IS NIETS VOOR NIETS EEN TOPIC enne lekker vriendin zal jij dan hebben LOL zo een man vrouw haha.. :P

jij bent zo een figuur dat nooit buitenkomt je vriendin zal je pc wel zijn maar never mind ik laat je in je waarde dus laat mij ook in mijn waarde.

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 21:26
en dan is 't nog een systeembeheerder ook volgens z'n profile. Yeah right.....

Verwijderd

Topicstarter
juist!!!!!!!!! niet alle info klopt haha! *niets wat er staat eigenlijk...

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Een geintegreerde 3dfx V3 bestaat nog niet eens. 8-)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:31
Op donderdag 20 december 2001 18:53 schreef BaSsDruM het volgende:
en dan is 't nog een systeembeheerder ook volgens z'n profile. Yeah right.....
Ach jah :), die systeem beheeder bij mij op school ook. Die gast weet er niks van maar een beetje rondlopen... en op iedereen moperen dat de muis niet recht ligt :(. En dan zelf niet weten als er iets aan de hand is :'(. En dan zeg ik er iets van :) -> Zegt ie : Jij!. Ik : Ik :?. Ja, jij naar de directeur, zeg maar wat je gedaan hebt :+.... K*T vent ! :)

Wat doe je met je computer :) Helpt soms ook nog wat :P :

* Spelletjes spelen
* Officen & internetten
* Video editten
* Niks >:)

Verwijderd

Als het mogelijk is de geïntegreerde VGA kaart op je mobo uit te schakelen in de bios, dan is een GeForce 2 MX400 64Mb PCI een echte aanrader. Je moet alleen wel snel zijn want je zijn ERG lastig te krijgen. :(

De verhouding qua snelheid tussen AGP vs PCI valt mij reuze mee. Zie hiervoor een interessant vergelijkend artikel: http://www.nvnews.net/reviews/leadtek_mx/introduction.shtml
Gaat hier om de Leadtek WinFast GeForce2 MX DH Pro TV in zowel AGP als PCI uitvoering die met elkaar worden vergeleken. Wat betreft Direct3D is de PCI een stukje trager maar zal volgens het artikel in nieuwere Detonator drivers een stuk rechtgetrokken worden. Het artikel is wel een jaar oud, maar geeft volgens mij nog een prima indruk.

De Leadtek ben ik in Nederland niet tegen gekomen maar wel de Palit Daytona GeForce 2 MX400 TV-out PCI bij http://www.aci-computers.nl/ hebben ze nog een aantal liggen voor fl. 289,-. Niet goedkoop maar wel een leuke aanvulling voor een AGP-loos systeempje.

Succes!

• Libido
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
zilk

Het enige wat wel klopt is waarschijnlijk je "Geregistreerd op: 01 november 2001"
Voor iemand die net komt kijken ben je wel al erg goed op de hoogte hoe de andere bezoekers zijn he. Ga niet te ver.....

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Op donderdag 20 december 2001 18:55 schreef Sovereign het volgende:
Een geintegreerde 3dfx V3 bestaat nog niet eens. 8-)
Oh, echt wel... Pak maar eens zo'n Packard Hell PC... die krengen hebben 8Mb Voodoo 3 (2000) onboard....

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Op donderdag 20 december 2001 18:57 schreef Termin8or het volgende:

[..]

Ach jah :), die systeem beheeder bij mij op school ook. Die gast weet er niks van maar een beetje rondlopen... en op iedereen moperen dat de muis niet recht ligt :(. En dan zelf niet weten als er iets aan de hand is :'(. En dan zeg ik er iets van :) -> Zegt ie : Jij!. Ik : Ik :?. Ja, jij naar de directeur, zeg maar wat je gedaan hebt :+.... K*T vent ! :)

Wat doe je met je computer :) Helpt soms ook nog wat :P :

* Spelletjes spelen
* Officen & internetten
* Video editten
* Niks >:)
mmm bij mij op school lopen ze ook rond... geen spelletjes blaaaaaat. denken ze slim te zijn om de cd rom uit te schakelen ik denk ze hebben em in de bios uit gezet nee hoor ze halen de driver weg.... STUPIDD!!!!

ow en ff ontopic wat die geforce 2 mx betreft wil je een beetje serieus gaan gamen kan je beter ff doorsparen voor een nieuw moederbord en processor (2de hands mischien) met wel een agp slot want pci kaarten zijn niet van je zegt uuh snel >:)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 20 december 2001 19:09 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Oh, echt wel... Pak maar eens zo'n Packard Hell PC... die krengen hebben 8Mb Voodoo 3 (2000) onboard....
8MB Voodoo3 is toch de 1000 :? Kheb namelijk ook een 8MB Voodoo3 gehad :)

mooi kaartje, maar helaas shittie Banshee chipset erop :r

C:\>_

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 18:50 schreef Libido het volgende:

/me denkt: |:( :Z

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 19:05 schreef Libido het volgende:
zilk

Het enige wat wel klopt is waarschijnlijk je "Geregistreerd op: 01 november 2001"
Voor iemand die net komt kijken ben je wel al erg goed op de hoogte hoe de andere bezoekers zijn he. Ga niet te ver.....
hehe, ik vind jou een s, eindigend op ukkel!
dreigementen zijn voor..... }:O

juist! koeien!!

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Op donderdag 20 december 2001 19:05 schreef Libido het volgende:
zilk

OEOEOEOEOE!!!! Wat ben jij hier lang! Stoer zeg! Een stuk stoerder dan die andere gast.

Met een Geforce MX kun je voorlopig nog prima gamen, of is die PCI versie echt veel trager dan de AGP versie?
Pagina: 1