Ik krijg mijn geluidskaart niet goed aan de gang met linux.
Het zit zo: ik heb een kernel gecompileerd met ondersteuning voor mijn geluidskaart (C-media 3738 pci). Als ik met xmms iets wil afspelen kreeg ik eerst
Toen heb ik esd geladen en de esound plugin geselecteerd.
Bij het laden van esd hoorde ik een bliepje (door mijn 4 speakers, zoals aangegeven in de kernel, dus dat klopt toch, niet?)
Mijn mp3's en gewone wav's zitten echter vol met haperingen en storingen, dus niet echt leuk
mijn /dev/dsp en /dev/mixer bestaan gewoon.
Ik heb ook al alles uit
[topic=212172/1/25]
geprobeerd, maar alles lijkt te kloppen (behalve dat ik geen kde gebruik).
BTW, ik gebruik debian met kernel 2.4.16 en mp3's doen het wel gewoon onder winME en win2k
Het zit zo: ik heb een kernel gecompileerd met ondersteuning voor mijn geluidskaart (C-media 3738 pci). Als ik met xmms iets wil afspelen kreeg ik eerst
code:
1
2
3
4
5
| Couldn't open audio Please check that: 1. You have the correct plugin downloaded 2. No other program s blocking the sound card 3. Your soundcard is configured properly |
Toen heb ik esd geladen en de esound plugin geselecteerd.
Bij het laden van esd hoorde ik een bliepje (door mijn 4 speakers, zoals aangegeven in de kernel, dus dat klopt toch, niet?)
Mijn mp3's en gewone wav's zitten echter vol met haperingen en storingen, dus niet echt leuk
mijn /dev/dsp en /dev/mixer bestaan gewoon.
Ik heb ook al alles uit
[topic=212172/1/25]
geprobeerd, maar alles lijkt te kloppen (behalve dat ik geen kde gebruik).
BTW, ik gebruik debian met kernel 2.4.16 en mp3's doen het wel gewoon onder winME en win2k
Hail to the guardians of the watchtowers of the north