64MB TNT2 Apollo

Pagina: 1
Acties:

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ok, hier is het probleem,

M'n broertje heeft een nieuwe videokaart gekocht. Op zich geen probleem.

De Kaart die hij gekocht heeft was een Apollo 3D Thrill315 met een TNT2 chipset. Nu is het probleem dat als hij een 3D spelletje aan het spelen is de computer op een gegeven moment vastloopt (het beeld bevriest als het ware).

Dit is zeer vervelend omdat je op deze manier niet veel kan doen natuurlijk. Weet iemand hoe dit komt??

Ikzelf het het idee dat het zou kunnen komen doordat hij geen goede AGP Poort heeft.
De kaart heeft een AGP 4x/2x poort nodig.

Ik kan niet veel info vinden over hoesnel de kaart op z'n moederbord is. De gegevens die ik hierover kon vinden zijn:
(Ik heb maar alles opgeschreven wat ik over de poort kon vinden, het moederbord is trouwens een P5BV3+ moederbord)

[I]Chipset
Via Apollo 598MVP AGP system chipset

Expansion Slots
The system board is equipped with 1 dedicated AGP slot,...

Jumper Settings for SDRAM Clock(DIMM)
Jumper JP4 - SDRAM Clock

JP4 is used to set the SDRAM's Clock according to the CPU clock or AGP clock. If you are using PC-100 SDRAM DIMMs, it is recommended that you set the SDRAM clock according to the CPU clock (2-3 On). This setting will provide better system performance specially when used with 75/83/95/100 MHz Processors. However, if you encounter compatibility problems with PC-100 SDRAM DIMMs or you are using EDO / PC-66 SDRAM DIMMs, set teh DRAM clock according to the AGP clock(1-2 On).

Dan een table die ik niet echt goed in dit bericht krijg die gaat over de SDRAM CLK = AGP CLK maar daar staat de CPU CLK de SDRAM CLK en de AGP CLK op.
De CPU CLK gaat van 60 tot 100MHz de SDRAM van 60 TOT 66MHz en de AGP hetzelfde als de AGP.

Verder nog een tabel over de SDRAM CLK = CPU CLK daar hetzelfde verhaal als hierboven alleen gaat de SDRAM CLK tot 100MHz.

De computer is een AMD K6-2 300 MHz.

Hoop dat iemand weet hoe ik de kaart goed kan laten werken.

Alvast heel erg bedankt,

Vincent

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

ff bios reset doet wonderen

Verwijderd

-Via 4-in-1
-SBA uit
-Fast Writes uit

al gedaan :?

Die kaart is trouwens veels te snel voor dat systeem, je benut hem absoluut niet volledig, een voodoo 3 was een stuk betere optie geweest.

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Op donderdag 20 december 2001 19:00 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
-Via 4-in-1
-SBA uit
-Fast Writes uit

al gedaan :?

Die kaart is trouwens veels te snel voor dat systeem, je benut hem absoluut niet volledig, een voodoo 3 was een stuk betere optie geweest.
Bedankt voor het antwoord. Alleen wat bedoel je precies met via 4-in-1???

En wat betreft de keuze van deze kaart, deze is gekozen omdat hij het goedkoopste was van alle kaarten die hij kon krijgen maar wel de beste was, Deze kaart kostte namelijk 125,- bij Crazy Hans(of mag ik dat niet zeggen in dit forum??)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 20:31 schreef apen-nootjes het volgende:

[..]

Bedankt voor het antwoord. Alleen wat bedoel je precies met via 4-in-1???

En wat betreft de keuze van deze kaart, deze is gekozen omdat hij het goedkoopste was van alle kaarten die hij kon krijgen maar wel de beste was, Deze kaart kostte namelijk 125,- bij Crazy Hans(of mag ik dat niet zeggen in dit forum??)
http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/4in1436(3)v(a).zip

Die drivers heb je nodig voor oa. AGP en IDE met Via chipsets.

Je mag best over Crazy Hans praten hoor, als je maar geen reclame gaat maken :)

Verwijderd

Met Via 4 in 1 bedoelt ie dat je ff naar de site van via moet gaan en daar de nieuwste AGP chipset drivers moet downloaden... Of als je geluk hebt heeft de fabrikant van je moederbord ze zelf ook!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Bedankt iedereen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het werkt zeer goed!

Geen vervelende crashes meer alleen maar puur beeld!

Tnks

Vincent

Pagina: 1