"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Je bedoeld je topic-lijst? Die slaat versie 1.5 nog op in topiclist.dat, maar de nieuwe HotTopic zal dit in een XML bestand gaan doen.Op dinsdag 02 april 2002 13:24 schreef Crash-Override het volgende:
ok, das mooi
waar komen trouwens de lijsten terecht die je opslaat
ja, want ik had die opgeslagen, maar kan em niet terug vindenOp dinsdag 02 april 2002 13:25 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Je bedoeld je topic-lijst? Die slaat versie 1.5 nog op in topiclist.dat, maar de nieuwe HotTopic zal dit in een XML bestand gaan doen.
er staat wel een topiclist bestandje in de map van Hottopic, maar daar kan ik nix mee
is het niet handig er ook nog een import optie in te bouwen?
En dan natuurlijk ook een Export (kan ik op mijn werk export doen en dan thuis import en visa versa)Op dinsdag 02 april 2002 13:27 schreef Crash-Override het volgende:
ja, want ik had die opgeslagen, maar kan em niet terug vinden
er staat wel een topiclist bestandje in de map van Hottopic, maar daar kan ik nix mee
is het niet handig er ook nog een import optie in te bouwen?
Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice
dat is er alOp dinsdag 02 april 2002 13:29 schreef Birk het volgende:
[..]
En dan natuurlijk ook een Export (kan ik op mijn werk export doen en dan thuis import en visa versa)
in de vorm van 'opslaan'
bij 'lijst' en dan 'opslaan' of 'ctrl+s'
Hmmm okOp dinsdag 02 april 2002 13:30 schreef Crash-Override het volgende:
dat is er al
in de vorm van 'opslaan'
bij 'lijst' en dan 'opslaan' of 'ctrl+s'
ik dacht dat ie ut dan in een filetje dumpte, als je op 'lijst opslaan' drukteOp dinsdag 02 april 2002 13:32 schreef Birk het volgende:
[..]
Hmmm okmaar dat doet hij dan toch ook al standaard bij het afsluiten...
zo niet---> import/export optie graag
Ja dan slaat hij het op in de standaard file volgens mij...Op dinsdag 02 april 2002 13:33 schreef Crash-Override het volgende:
ik dacht dat ie ut dan in een filetje dumpte, als je op 'lijst opslaan' drukte
zo niet---> import/export optie graag
Overigens zal de nieuwe HotTopic nogwel automatisch de oude topiclist.dat inladen zodat je niet je topic lijst verliest.
ok, weer wat geleerdOp dinsdag 02 april 2002 13:37 schreef jelmervos het volgende:
Bij "Lijst opslaan" of CTRL+S slaat hij je lijst direct op in de topiclist.dat, dit doet hij ook bij het afsluiten van HotTopic.
maar de import/export optie, of iets wat er op lijkt komt er dus aan?
Wat verwacht je ervan dan? Hij slaat nu toch je lijst ook al op in een aparte file?Op dinsdag 02 april 2002 13:39 schreef Crash-Override het volgende:
[..]
ok, weer wat geleerd
maar de import/export optie, of iets wat er op lijkt komt er dus aan?
Ehm nou wat ik daarvan wel handig zou vinden is dat als ik op mijn werk topics toevoeg moet ik ze thuis ook nog toevoegen doe ik nu door de file openen en dan copy/past en ik denk dat ze dit ook wel automagische willen hebbenOp dinsdag 02 april 2002 13:43 schreef jelmervos het volgende:
Wat verwacht je ervan dan? Hij slaat nu toch je lijst ook al op in een aparte file?
jeb, zoiets zou wel handig zijnOp dinsdag 02 april 2002 13:46 schreef Birk het volgende:
[..]
Ehm nou wat ik daarvan wel handig zou vinden is dat als ik op mijn werk topics toevoeg moet ik ze thuis ook nog toevoegen doe ik nu door de file openen en dan copy/past en ik denk dat ze dit ook wel automagische willen hebben
net zoiets als bijv. bij Outlook,
je kunt je adressenlijst exporteren en importeren naar een bestandje,
door gewoon op een button te klikken
Maar exporteren is dan niet nodig, omdat je namelijk al je topic lijst in een bestand hebt. Alleen importeren zou dan makkelijk zijn.Op dinsdag 02 april 2002 13:52 schreef Crash-Override het volgende:
[..]
jeb, zoiets zou wel handig zijn
net zoiets als bijv. bij Outlook,
je kunt je adressenlijst exporteren en importeren naar een bestandje,
door gewoon op een button te klikken
Ehm MySQL database, 1 nadeel heb je wel weer een dataflow denk ik... Of je wilt alleen de Nummers van de topics door spelen aan de clients dan valt het wel weer mee met de gegevens... Heb je alleen weer het probleem dat hij de titel enzo moet opzoeken (is pas probleem als het een al wat ouder topic is)...Op dinsdag 02 april 2002 13:49 schreef jelmervos het volgende:
Aha, ik denk dat ik beter wat tijd+energie kan stoppen in het uitzoeken of het mogelijk is om je topiclijst online op te slaan, dan heb je hem altijd gelijk.
Op dinsdag 02 april 2002 13:53 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Maar exporteren is dan niet nodig, omdat je namelijk al je topic lijst in een bestand hebt. Alleen importeren zou dan makkelijk zijn.
damn, klopt ik zit erlangs
maar die lijst staat dus in een apart bestand dat iedere keer opnieuw wordt opgeslagen
aaahhh.....op die manier
mijn hoofdvraag was ook idd om een import functie
heb er import/export van gemaakt om het makkelijkr proberen duidelijk te maken
(is dus niet gelukt
af en toe geeft hij een fatale fout, kijk daar nog ff naar
suc6
Een "fatale fout" zegt het al, deze is fataal. Kun je aub zeggen hoe en wanneer je deze krijgt. Ook is er een errlog.txt gemaakt in de HotTopic directory, zou je deze willen mailen naar bugs@hottopic.nl?Op dinsdag 02 april 2002 13:57 schreef AMD_er het volgende:
[..]
af en toe geeft hij een fatale fout, kijk daar nog ff naar
suc6
Fatale fouten beteken gewoon dat er een bug is gevonden.
hij gebruikt het programma ook vast en zekerOp dinsdag 02 april 2002 14:06 schreef AMD_er het volgende:
hij komt eraan
snel gereageerd
In debugger-mode nog wel.Op dinsdag 02 april 2002 14:12 schreef Birk het volgende:
[..]
hij gebruikt het programma ook vast en zeker
als je lekker aan het GoT'en bent, en je krijgt een pop-up, klikt erop, dan wordt het topic wat je aan het lezen bent, of het nieuws wat je aan het lezen was overschreven door de topic die je aanklikt
kan je die niet laten openen in een nieuw venster ? suc6
Tevens zal de volgende versie (en de huidige beta) een optie daarvoor hebben, maar de oplossing zoals deze hierboven staat is netter.Voor mensen met Internet Explorer en het probleem met nieuwe vensters:
Start Internet Explorer, en ga naar:
Engels:
Tools > Internet Options > Tabblad Advanced > Reuse windows for launching shortcuts
Nederlands:
Extra > Internet Opties > Tabblad Geavanceerd > Venster opnieuw gebruiken bij het activeren van snelkoppelingen.
Dit vinkje moet uit staan. Internet Explorer zal nu een nieuw venster gebruiken als je een link ergens in HotTopic opent.
Kijk dan ben je goed bezigOp dinsdag 02 april 2002 14:19 schreef jelmervos het volgende:
In debugger-mode nog wel.
ff shift inhouden als je kliktOp dinsdag 02 april 2002 14:22 schreef AMD_er het volgende:
ik heb nog een aanmerking
als je lekker aan het GoT'en bent, en je krijgt een pop-up, klikt erop, dan wordt het topic wat je aan het lezen bent, of het nieuws wat je aan het lezen was overschreven door de topic die je aanklikt
kan je die niet laten openen in een nieuw venster ? suc6
Kan ook, maar als je altijd wilt dat hij een nieuw venster pakt dan moet je die oplossing hierboven hebben.Op dinsdag 02 april 2002 14:24 schreef Crash-Override het volgende:
[..]
ff shift inhouden als je klikt
heb 'em net geinstalleerd, loopt als een zonnetje
heb gelijk een link naar http://www.hottopic.nl/ op m'n site gezet...
I'm not weird, I'm a limited edition
Thanks man!Op dinsdag 02 april 2002 20:43 schreef lowrider het volgende:
kewl proggie,
heb 'em net geinstalleerd, loopt als een zonnetje
heb gelijk een link naar http://www.hottopic.nl/ op m'n site gezet...
is ut goed als ik een linkje van jouw site op de mijne zet,
met aanbeveling uiteraard
Prima, maak gelijk ook ff een leuke HotTopic banner.Op dinsdag 02 april 2002 21:45 schreef Crash-Override het volgende:
he jah, vraagje:
is ut goed als ik een linkje van jouw site op de mijne zet,
met aanbeveling uiteraard
ok, mooiOp dinsdag 02 april 2002 21:50 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Prima, maak gelijk ook ff een leuke HotTopic banner.![]()
zodra ik mijn site update staat je proggie ertussen
Gaarne gewoon linken naar www.hottopic.nlOp dinsdag 02 april 2002 21:51 schreef Crash-Override het volgende:
[..]
ok, mooi
zodra ik mijn site update staat je proggie ertussen
jaja, dat bedoel ikOp dinsdag 02 april 2002 21:52 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Gaarne gewoon linken naar www.hottopic.nl
Maybe een samenwerkingkje? Of anders ff in conclaaf gaan.
Ja, dat was The Rookie, helaas spreek ik hem te weinig de laatste tijd om ziets voor elkaar te kunnen krijgen.Op dinsdag 02 april 2002 22:27 schreef Sassie het volgende:
Over online opslaan: er was ook iemand die een webversie van HoTtopic gemaakt had.
Maybe een samenwerkingkje? Of anders ff in conclaaf gaan.
kan opzich handig zijn omdat op die manier alleen de werkelijk actieve deelnemers van 't forum d'r wat aan hebben, maar toch...
nog een puntje:
als de popup verschijnt dat er een reply op een topic is en je klikt op de link dan gaat ie naar de eerste pagina/post
kan ie niet beter naar de laatste pagina/post gaan?
[edit2]
feature request: snelkoppeling in groep opstarten plaatsen?
heb er nu een handmatig in gezet, opties "verberg in tray bij sluiten" + "Geminimaliseerd starten" aan gezet en natuurlijk de "tray pop-ups".
[/edit2]
I'm not weird, I'm a limited edition
Als je de aantal reacties per pagina goed insteld moet hij naar de laatste pagina gaan. In de volgende versie zal hij ook naar de laatste reactie gaan, zolang het forum dit ondersteund (en dat doet GoT).
Snelkoppeling in opstarten van je Star menu: ik zal kijken of de Setup dit voor mij kan doen, anders wordt het een optie in HotTopic.
Wat bedoel je met die 2 opties precies die je hebt aangezet?
Je kan ook in de file zelf het topic titel typen, dat doe ik zelf wel eens als het niet snel genoeg gaatOp dinsdag 02 april 2002 23:47 schreef lowrider het volgende:
een "bugje" je moet persee een reply in de topic hebben om de titel van 't topic / het aantal reactie / datum/tijd laatste reactie te zien.
kan opzich handig zijn omdat op die manier alleen de werkelijk actieve deelnemers van 't forum d'r wat aan hebben, maar toch...
edit:
nog een puntje:
als de popup verschijnt dat er een reply op een topic is en je klikt op de link dan gaat ie naar de eerste pagina/post
kan ie niet beter naar de laatste pagina/post gaan?
[edit2]
feature request: snelkoppeling in groep opstarten plaatsen?
heb er nu een handmatig in gezet, opties "verberg in tray bij sluiten" + "Geminimaliseerd starten" aan gezet en natuurlijk de "tray pop-ups".
[/edit2]
moet je gewoon in de dir waarin je hottopic hebt geinstalleerd topic.dat openen met notepad oid,
en dan op de juiste plaats het topictitel tussen 2 "" plaatsen, werkt perfect!
I'm still hereOp dinsdag 02 april 2002 23:11 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Ja, dat was The Rookie, helaas spreek ik hem te weinig de laatste tijd om ziets voor elkaar te kunnen krijgen.
Heb 't alleen op het moment erg druk op m'n werk...
e-mail is still the same
Jammer, maar helaas.Op donderdag 04 april 2002 21:30 schreef TheRookie het volgende:
[..]
I'm still here
Heb 't alleen op het moment erg druk op m'n werk...
e-mail is still the same
Dit zou een enorme verbetering kunnen zijn voor hottopic en dan kan hij ook gebruikt worden op andere internationale fora... (en door mijn internationale vrienden/collegae
Nee, maar ik denk wel dat ik hem binnenkort in het Engels ga maken. Als het allemaal een beetje multi-language kan dan moet het wel lukken om meerdere talen te ondersteunen.
Helaas is mijn Engels niet zo goed.
een gewoon papieren woordenboek erbij is ook altijd handigOp vrijdag 19 april 2002 16:38 schreef Woudloper het volgende:
Jelmer, ik wil wel helpen, maar met de online vertaal woordenboekenmoet je toch al een heel eind kunnen komen....
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Als het goed is, zijn er geen problemen met React en HotTopic combo. Omdat men een mod_rewrite heeft geplaatst zodat alles wordt geforwarded naar de nieuwe url's als men nog de oude url intikt of opzoektMeNTaL_TO schreef op 04 augustus 2002 @ 20:48:
Wanneer komt de versie uit die react ondersteund?
---
Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen
KloptDeTeraarist:
De HFD is er al voor, er is alleen nog geen XML die HotTopic kan downloaden.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Hmm laat maar
[ Voor 0% gewijzigd door jordan2k op 05-08-2002 17:06 . Reden: |:( ]
vond dit wel handig want als je een topic een tijdje niet gevolgd hebt is het nu een stuk moeilijker om te vinden waar je gebleven was. want hij springt aleen naar laatste pagina.
dus hoop dat er hier wat aan gedaan kan worden in een nieuwe versie, hoop ook dat het forum het ondersteunt
Veder is het een perfect tooltje
1
| ExtURL=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/$topicid$/last |
Zo gaat hij wel naar de laatste reply.
1
| ExtURL=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/$topicid$/$page$/$pagereplies$ |
1
| ExtURL=[TOPIC=///]$topicid$/last |
Nu ziet ik dat je je post hebt aangepast
1
| ExtURL=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/$topicid$/last |
hoe heet <replierid> in de got.hfd ???
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Zou best kunnen dat het door de komst van react/parse het niet meer kan. ik w8t af vond het wel verdomd handig.
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Ik heb m'n HFD nu als volgt:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| [general] FileVersion=1.1 [forum] Title=GoT XMLURL=http://gathering.tweakers.net/forum/hottopic_xml BaseURL=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/$topicid$ ExtURL=http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/$messageid$#$messageid$ TopicRegEx=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/(\d*)(\D|$) RegExRes=1 ItemColor=$003A6347 ForumURL=http://gathering.tweakers.net/ |
Op deze manier zou die moeten werken... alleen staat er in de XML geen MessageID, tenminste hij staat er wel, alleen is tie leeg
[ Voor 0% gewijzigd door DeTeraarist op 05-08-2002 19:00 . Reden: spelfoutje ]
Dat krijg je nu door op de datum/tijd van je post te klikken.Marzman schreef op 05 augustus 2002 @ 17:58:
Misschien kan het niet meer, in het vorige forum kon je ook klikken op dat figuurtje links van "Door usernaam" om direct naar een bepaalde reactie te gaan. Dat ding is echter niet meer aanklikbaar.
Jelmer - toen ie het niet deed werd pas duidelijk hoe erg ik het mis. Nogmaals bedankt
Nog een kleine feature-request: in de to-do lijst staat al het kunnen selecteren van kolommen, ik zou het zelf ook handig vinden als daarnaast de breedte van de kolommen onthouden wordt.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Op www.hottopic.nl staat een nieuwe HFD voor GoT (React). Deze moet goed werken.
Succes.
Oja, het is idd even wachten op de messageid in de XML. Dan gaat hij pas naar de laatste reply van een topic.
[ Voor 0% gewijzigd door jelmervos op 05-08-2002 19:30 . Reden: messageid? ]
"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Dat heb ik ook. Voorlopig houdt ik het op een aangepaste versie van de oude;ErHa schreef op 05 augustus 2002 @ 19:33:
Die link op hottopic.nl voor de nieuwe hfd obv react werkt niet
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| [general] FileVersion=1.1 [forum] Title=GoT XMLURL=http://gathering.tweakers.net/forum/hottopic_xml BaseURL=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/$topicid$ ExtURL=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/$topicid$/last TopicRegEx=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/(\d*)(\D|$) RegExRes=1 ItemColor=$003A6347 ForumURL=http://gathering.tweakers.net/ |
Deze doet het bij mij goed - op het toevoegen van URL's in het formaat http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14631905#14631905 na.. Dus zolang ik het topic toevoeg voordat ik zelf reageer gaat het goed.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Helaas kan HotTopic nooit deze URL toevoegen:
1
| http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14631905#14631905 |
omdat simpel-weg het topic ID mist, en die MOET je hebben.
Ze hadden beter iets als dit kunnen doen:
1
| http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12345#14631905 |
waar 12345 het topic ID is ipv het message ID.
Hmm, maakt het programma toch minder bruikbaar vrees ik. Waarom word't niet gesponsord door tweakers.net en zoeken jullie samen naar een oplossing? Ik denk dat 80% van de mensen die vaak GoT bezoeken hottopic gebruikt!Delphi schreef op 05 augustus 2002 @ 19:51: Helaas kan HotTopic nooit deze URL toevoegen:code:
1 http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14631905#14631905
Ik denk veel minder hoor, maar dat maakt niet zoveel uit.Bor_de_Wollef schreef op 05 augustus 2002 @ 20:17:
[...]
Hmm, maakt het programma toch minder bruikbaar vrees ik. Waarom word't niet gesponsord door tweakers.net en zoeken jullie samen naar een oplossing? Ik denk dat 80% van de mensen die vaak GoT bezoeken hottopic gebruikt!
Ik zal er iig om vragen, dat is toch het minste wat ik kan doen. Hopen dat het lukt.
dat zorgt voor een flinke serverloadBor_de_Wollef schreef op 05 augustus 2002 @ 20:32:
En anders wordt't toch echt zelf de gehele pagina's gaan parcen ben ik bang
daar zullen ze niet echt blij mee zijn...
En dan krijg ik die lui van GoT op m'n dak (server load), en dan gaan ze het fixen, en dan is alles weer goed! Is een goed idee idd... maar ik hoef nog geen IP ban.Bor_de_Wollef schreef op 05 augustus 2002 @ 20:32:
En anders wordt't toch echt zelf de gehele pagina's gaan parcen ben ik bang
Dat probleem heeft phpBB ookDelphi schreef op 05 augustus 2002 @ 19:51:
Was idd even een probleempje op HotTopic.nl met de HFD, maar is nu (hoop ik) gefixt.
Helaas kan HotTopic nooit deze URL toevoegen:code:
1 http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14631905#14631905
Ze hadden beter iets als dit kunnen doen:code:
1 http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12345#14631905
waar 12345 het topic ID is ipv het message ID.
Ik heb me helemaal het apelazerus geknoeit om het werkend te krijgen, tot dat ik eindelijk door had dat ik naar een message ID zat te kijken in plaats van een topic ID
Maruh, d'r is eigenlijk al een oplossing: Boven aan heb je het volgende staan:
GoT > Forum Naam > Topic Naam
Dit zijn alle 3 links, als je op de Topic Naam rechtermuisknopt, kun je hem ook naar HoTopic sturen
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 12:14:
zeg wordt hottopic nog gebruikt icm react of is het in de vergetelheid geraakt
Ik gebruik het nog elke dag. Ja dus. Zie ook de posts hierboven, de algemene GoT FAQ en www.hottopic.nl voor een werkend hfd file