[WINXP] Irritante omschrijvingen bij netwerkshares

Pagina: 1
Acties:

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Als ik een netwerkschijf bijkoppel krijg ik de gehele computeromschrijving voor de drive te zien...ik vindt dit heel irri...

Voorbeeld 1: (wat ik gewent ben)
- "[Share]$ op [Computernaam] (F:)"

Voorbeeld 2: (in Xp)
- "[Share]$ op [De volledige omschrijving van de pc op het netwerk] [Computernaam] (F:)"

Hoe krijg ik die omschrijving weg? (bij Explorer)

Verwijderd

Dit krijg je voor zover ik weet niet weg... In scroll down menus kan dit idd vrij irritant zijn, maar voor zover ik weet is er niks aan te doen.

Verwijderd

vond ik ook irritant, daarom heb ik een alias gemaakt (doe ik via DNS) en dan ziet het er zo uit
"[Share]$ op [alias] (F:)" i.p.v.
"[Share]$ op [De volledige omschrijving van de pc op het netwerk] [Computernaam] (F:)"

• baskabas
Ik kan zelf lokaal geen alias aanmaken via DNS... dat moet op de server gebeuren... en daar heb ik geen rechten. (Bedrijfsnetwerk...)

Iemand nog ideeën?

• baskabas
Deze draad kan wel een schopje gebruiken! :9

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Klik er eens met rechts op en dan rename dan ben je er ook :)

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 13:52 schreef dhm00 het volgende:
Klik er eens met rechts op en dan rename dan ben je er ook :)
Precies ja :D Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ;)

• baskabas
Damn! Ik wist niet dat het zo simpel was! Thanks! ;)

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Ik dacht dit soort oplossingen zijn leuk voor een paar keer, maar als je het probleem vaker tegenkomt (ik heb zo'n 10 mappings naar mijn server) dan wordt je er toch wel ziek van. Daarom maar eens een heropening!

Is er iemand die inmiddels wel weet hoe je de irritante eigenschap van XP kan wijzigen dat ze de omschrijving van een PC in de mapping naam zet?

Windows commander kan hier niet helemaal goed mee overweg. Als je in netwerkomgeving naar een PC met de naam "netwerkpc" bladert, en vervolgens een "cd onzichtbareshare$" doet, dan werkt dat niet. Windows commander denkt dat de computernaam ook "Omschrijving van netwerkpc" is en daarop kan je dus geen cd uitvoeren. Een "cd \\netwerkpc\onzichtbareshare$" werkt daarentegen wel. Al met al komt het er dus op neer dat ik gewoon weer mijn netwerkomgeving wil zien als in Windows 2000 (of nog liever als in Win98).

[ Voor 4% gewijzigd door AdLentis op 02-03-2003 17:18 ]

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Pagina: 1