Toon posts:

Wat en Hoe in het ADSL, met Routers.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb pas geleden ADSL internet aangevraagd bij de HCC (met leuke korting) en ik heb nu een aantal vragen over het gebruik van een router.

ik heb namelijk nu een netwerk met twee pc's (10/100Mbit UTP fast ethernet) en elke pc heeft een eigen modem.
Elke pc belt in met zijn eigen analoge modem als ik daarop wil internetten. Ik kan dus niet tegelijkertijd internetten met beide pc's.
Een van de pc's heeft een printer dus als ik met de andere pc wil printen moet ik eerst die pc aanzetten en via het netwerk gaan printen.

Als ik straks ADSL heb via MXstream (geloof ik), dan wil ik nog steeds met elke pc kunnen internetten. De PC die ik het meest gebruik heeft echter geen PCI sloten meer vrij, een tweede netwerkkaart kan daar dus niet in, en ik wil ook niet een pc als server instellen.

Daarom dacht ik aan een Router, dan sluit ik die aan op de ADSL aansluiting en beide pc's kunnen dan internetten (ook tegelijk), ik kan dan de printer als netwerkprinter instellen (het is een HP 970Cxi dus dat zou moeten kunnen) en ik heb nog gewoon het netwerk zoals dat er nu is, maar dan via de router. Die router heeft namelijk ook een printerpoort.

Ik kwam op dit idee toen ik een advertentie las over een Repotek router van het type RP-ip515H of type RP-1814A (Lijken hetzelfde). Prijs ongeveer fl. 270,-
Specs: http://www.repotec.com.tw/new-product-broadb1+7.htm

Nu lees ik op internet verschillende berichten over het gebruik van een router en ADSL en ik weet niet precies of ik nu zo'n ding moet kopen of niet. En of dit een beetje makkelijk aan de praat te krijgen is.

ADSL komt hier pas in Februari maar ik zou nu in de vrije dagen tijd hebben om die router alvast te installeren en alvast een netwerkprinter te installeren. Ik moet natuurlijk wel zeker weten dat ik straks de goede router heb, en niet als ik alle zooi voor ADSL binnenkrijg dat dan blijkt dat er iets net even anders is en ik een router weg kan gooien.
Ik weet dat het niet de bedoeling is om met meerdere pc's te internetten op 1 abonnement, maar dat is ook niet de primaire bedoeling hiervan.

Hoe zit het nu precies met dat hele ADSL en routers verhaal?

Bedankt voor het lezen van dit lange verhaal.

Groeten, Ariën.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je eerst dit gelezen: [topic=279710/1/25]

En dit gebruikt: http://gathering.tweakers.net/forum/find

Er staat al veel info op deze site, in de FAQ en in de verschillende topic's.
Groeten, Ariën.
Dat hoeft niet hier, wij tweakers groeten elkaar automatisch. ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.