Op vrijdag 21 december 2001 11:54 schreef salvador4 het volgende:
[..]
Koop dan gewoon dat alpha of swiftech blok! als je er dan een stille papst fan op zet dan heb je gewoon het stilste wat je kan krijgen en het koelt nog steeds goed. je schijven en voeding/chipset fan komen er dan ver boven uit! als je dan wil overklokken zet je er een dikke fan op die veel herrie maakt en dan koelt ie nog veel beter. je bepaald dus zelf hoeveel herrie ie maakt en hoe goed ie koelt dus. eazy.
Riep iemand? btw je hebt mijn naam fout gespeld...
Ik zat precies met deze afweging.. Maar daarnaast wou ik <100 piek uitgeven. Ik had daarom de Alpha PAL6035 besteld, maar deze blijft maar slecht leverbaar dus ik krijg nu de Swiftech MCx370OA... Dit zijn de "kleine broertjes" maar verhouden zich ongeveer net zoals hun "grote broers".
De swiftech heeft een papst fan, waardoor hij lekker stil is (hoop ik). Wil ik meer dan hoef ik alleen maar een Delta HP fan erop te schroeven...!! Dan kan die Papst mooi als casefan dienst gaan doen...
Volgens mij werkt dit beter als de zalman koelers, die wel uitblinken in stilte maar nooit echt uitblinken qua cooling... Met een alpha of swiftech i.c.m. papst/delta heb je altijd alle opties nog open!