kabelmodem op switch/hub??

Pagina: 1
Acties:

• irritableskillz
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om een kabelmodem (teraPro 10Tbase utp) op een switch of een hub aan te sluiten zodat het internet beschikbaar is voor het hele netwerk? Of heb ik daar toch een router voor nodig?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
ligt er aan hoeveel ip`s je van je provider krijgt :7

Verwijderd

Ik denk niet dat je dat wil !
dan deel je namelijk all je bestanden met de rest van het Internet (als je Client voor microsoft netwerken installed inclusief file & printer sharing)

• irritableskillz
  • Niet online
met internet connection sharing uiteraard... |:(

Verwijderd

als je mee ip's hebt moet je die kabel van kabel modem naar switch/hub in de uplink poort van je switch/hub stoppen.

als je @home hebt kan je makkelijk meer ip's aanvragen, en geloof dat het atm nog gratis is ook maar over tijdje meot je er 10 piek per maand voor dokken voor extra ip

• irritableskillz
  • Niet online
wacht, ik zal het even wat duidelijker uitleggen.
Ik gebruik nu in windows de ICS (internet connection sharing) daarmee word een computer (waar modem op aangesloten is) als gateway gebruikt en de 2e comp heeft dus in feite zelfde ip-adres als de eerste. toch?
wat ik dus wil weten is of een switch ook als een residential gateway te gebruiken is.

• polleke
  • Laatst online: 23-11-2025
Nee dus....daar heb je een router voor nodig

Verwijderd

Nee daar heb je een router voor nodig, suc6

edit:
net te laat :p

• irritableskillz
  • Niet online
thanks
damn, daar gaan m'n zuurverdiende centen :'(

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op donderdag 20 december 2001 16:19 schreef irritableskillz het volgende:
met internet connection sharing uiteraard... |:(
|:( Als jij je internet rechtstreeks aansluit op je thuisnetwerk en je bestanden deelt, dan kun je 100X ICS draaien, maar je maakt je mappen ook beschikbaar voor heel de wereld....
Op donderdag 20 december 2001 16:25 schreef irritableskillz het volgende:
wacht, ik zal het even wat duidelijker uitleggen.
Ik gebruik nu in windows de ICS (internet connection sharing) daarmee word een computer (waar modem op aangesloten is) als gateway gebruikt en de 2e comp heeft dus in feite zelfde ip-adres als de eerste. toch?
In de eerste computer zitten neem ik aan 2 netwerkkaarten..

De netwerkkaart waaraan de modem hangt heeft idd het internet ip adres. De 2e netwerkkaart heeft echter een intern ip adres. De 2e computer heeft een ander intern ip adres. De 2e computer vraagt VIA de 1e de internetpaginatjes op. Daardoor lijkt het van de buitenkant alsof er 1 computer met het internet verbonden is, en er dus maar 1 ip adres gebruikt wordt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Trouwens.. een 486 hoeft helemaal niet duur te zijn.. Alleen ISA netwerkkaartjes zijn soms wat moeilijk te vinden :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• irritableskillz
  • Niet online
[quote]Op donderdag 20 december 2001 16:31 schreef Janoz het volgende:

[..]

|:( Als jij je internet rechtstreeks aansluit op je thuisnetwerk en je bestanden deelt, dan kun je 100X ICS draaien, maar je maakt je mappen ook beschikbaar voor heel de wereld....
[..]

Nee, dat is volgens mij niet waar. Een internetverbinding delen houdt niet in dat je ook automatisch aan bestands/printerdeling doet, die kan nl. ook uitgeschakeld worden.
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jjkeymss/plaatjes/ics.GIF

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:18

Predator

Suffers from split brain

[quote]
Op vrijdag 04 januari 2002 15:49 schreef irritableskillz het volgende:
Op donderdag 20 december 2001 16:31 schreef Janoz het volgende:

[..]

[..]

Nee, dat is volgens mij niet waar. Een internetverbinding delen houdt niet in dat je ook automatisch aan bestands/printerdeling doet, die kan nl. ook uitgeschakeld worden.
[afbeelding]
Ja maar als je die rechtstreeks op een hub zet waar de rest van je pc's op staan dan zit je maar met 1 nic op je netwerk en dat moet je dus overal file sharing uitzetten.

en dan is er nog de vraag wat je kabelmodem met alle packets op die hub gaat doen...
Gaat ie je locale packets ook op je ISP zijn netwerk gooien ?
Proper :P

Op een switch zou het misschien nog gaan want die kijk al naar de mac addressen, maar dan moet je nog altijd via ICS werken als je direct naar de gateway stuurt dan kloppen de ip's weer niet.

Niet doen dus :)
Gebruik een ouwe pc als router

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-08 23:59

Tassadar

l33t h4x0r :)

Op vrijdag 04 januari 2002 16:29 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Gebruik een ouwe pc als router
...of een nieuwe :)
Pagina: 1