[brainstormen] barcode genereren.

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 22:36
Zouden jullie even met me mee kunnen denken?
Ik wil een mogelijkheid creeren om in een VB rapport een barcode op te nemen.
Nou zijn er een aantal commerciele oplossingen te verkrijgen die dat in een ActiveX o.i.d. hebben gepropt.

Ik wil echt zelf zoiets maken en dat gewoon freeware ter beschikking stellen.
Ik heb de verschillende barcode specificatie's bestudeerd en begrijp redelijk hoe het zaakje in elkaar zit.

Mijn vraag is nu hoe ik het beste die barcode's kan genereren. Is er in VB een mogelijkheid om streepjes te genereren? Of moet dit in een andere taal? Ik heb redelijke ervaring met VB, maar niet met C.

Iemand hier ideeen over?

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wij maken barcodes door in word ff wat te tikken en dan alles te selecteren en op lettertype "38-20" te drukken.

Oftewel het is gewoon een font.

Verwijderd

Als je in VB iets kan "tekenen" dan kan je ook barcodes genereren...ik heb in c++ eens een barcode proggie geschreven...mocht je het willen hebben moet je alleen 2 weken want heb het niet thuis en ben strax voor 2 weken in de sneeuw....

Maar het is gewoon een kwestie van de regels volgen en aan de hand daarvan een tekening maken...

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 22:36
Afgezien van die barcode...

Hoe kan ik in VB iets maken (bijv een ocx o.i.d.) wat een plaatje genereerd. Kijk bijvoorbeeld naar de chart-control van VB. Ik wil gewoon een object kunnen invoegen en daar dan attributen van kunnen instellen, zoals width, height, etc. Is dit te doen?

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:48
Was hier wel iemand een half jaar geleden die het in php had gedaan... Gewoon met plaatjes... Dus ik zou zeggen: doe een search daarop...
Pagina: 1