[CM] [WC] aquarium mod, goed idee?

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
ok, the story is like this:

Ik krijg binnen kort een een oude serverkast die dus ongeveer even groot is als een big-tower, maar wel 10 cm breder is dan de gemiddelde kast, nou leek het mij wel origineel om een aquarium-mod te bouwen. (in de Kijk heeft er volgens mij een keer een gestaan)

Het idee is dus om twee plexy platen achter elkaar te zetten en daar water tussen te doen, onderin een buisje met gaatjes waar lucht uit komt (goh, origineel! |:()

Maar toen dacht ik ineens, goh, zouden die belletjes ook goed kunnen koelen (bong effect) want dan is dat natuurlijk een heel vet als ik daarmee mijn processor kan koelen :)

Iemand dit wel eens geprobeerd? Zou het werken? Iemand nog tips hoe ik het plexyglas zo veilig mogelijk kan plaatsen?

Verwijderd

Lijkt me niet dat die belletjes wat kunnen koelen.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 13:43
goudvissen rulez

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 09:52
Ik denk dat je wel om het plexiglas rubbertjes moet plaatsen.

Verwijderd

Misschien is het niet handig om het met plexiglas te doen, omdat dat door kan gaan buigen en dan krijg je misschien lekjes. Maybe is het beter om het met echt glas te doen?

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 15:22
ik denk dat als je er goed over na denk hoe je die door de pomp gemaakte druppies weer op zijn plaats krijgt je best wel een aardige bong kan maken (corrigeer mij als ik ben verkeerd ;) )

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Cryolite
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 09:36
Lijkt me geinig en als je plexiglas platen van meer dan 5 mm neemt dan gaat dat prima, zeker bij zoiets kleins als een computerkast. Kleine oppervlak zal niet gauw doorbuigen en gaan lekken.

• m0nk
  • Laatst online: 08:56

m0nk

16-09-2003 15.15

ja en dan krijg je algen enzo.. bah! :D Post wel ff pics als je het echt gaat doen.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

cool idee ... veel suc6 met de uitvoering en laat er nog eens wat van zien

Verwijderd

Tis al eens bedacht en er staat een doe hetzelf handleiding op GideonTech.com

http://www.gideontech.com/guides/water/

• LeonM
Nou sorry dat ik dus gisteren niet gepost heb, casema lag weer eens plat, maar ik wil dus wel plexyglas gebruiken omdat dat niet zo snel breekt, zelf zat ik te denken om het met een soort lijm/kit waterdicht te maken.

Ik maak m dus niet tegen de zijkant van de kast (kan niet, zitten gaatjes) maar ik maak dus een soort bak die ik achter de opening van mn case zet.

Maar ik dacht zelf dat die belletjes dus wel warmte zouden opmenen en die warme lucht komt er dus aan de bovenkant uit, maar dan nog, die bak wordt 40X40X5 cm dat is toch 0.8 liter als reservoir, koelt volgens mij ook wal genoeg.

• LeonM
Op vrijdag 21 december 2001 13:16 schreef Hitpoint het volgende:
Tis al eens bedacht en er staat een doe hetzelf handleiding op GideonTech.com

http://www.gideontech.com/guides/water/
Juist zo iets bedoel ik nou:
Afbeeldingslocatie: http://www.gideontech.com/guides/water/finish2.jpg
Een losse bak die tegen de zijkant van je kast staat.

En gewoon met een soort kit waterdicht maken, en dan wel met een blauw cffl'etje erachter zodat je het idee krijgt dat de hele kast vol met water staat :)

• AMDFreak
  • Laatst online: 23:15

AMDFreak

Intel is zo..

cool :) !!!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
Ik begreep het al eerst niet... maar nu wel maar ik vind het niet echt lijken op dat je kast vol water staat, dan kun je beter dat stukje wat je op het plaatje eruit ziet aan de binnenkant van de kast doen.

verder een cool idee :)

• LeonM
dat vorige plaatje is ook alleen de losse waterbak, zo wordt het ongeveer:

Afbeeldingslocatie: http://www.gideontech.com/guides/water/finish1.jpg

Alleen dan in het blauw, en geen hout eromheen :)

• LeonM
maar heeft er nog iemand tips hoe ik het zaakje goed waterdicht kan krijgen? Ik wil natuurlijk niet dat mijn nieuwe pc dan echt onder water komt te staan :)

• LeonM
;( niemand??

Verwijderd

Siliconenkit om het waterdicht te maken denk ik... :)

• The Bad Seed
  • Laatst online: 14-05 14:01

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ga naar een aquariumspeciaalzaak en haal daar van die speciale lijm voor een aquarium. Verder zou ik onderaan en aan de zijkanten ook (plexi)glas voorzien.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Op vrijdag 21 december 2001 18:28 schreef LeonM het volgende:
maar heeft er nog iemand tips hoe ik het zaakje goed waterdicht kan krijgen? Ik wil natuurlijk niet dat mijn nieuwe pc dan echt onder water komt te staan :)
offtopic:
Als je aquarium niet waterdicht is heb je ineens watercooling! >:) (ok, deze was flauw)

Effe serieus: met silicone zou dit toch moeten kunnen lijkt me?
btw: succes met je project!

• LeonM
Aquariumzaak, tuurlijk |:(

* LeonM vergeet altijd voordehand liggende oplossingen

<edit>
Op vrijdag 21 december 2001 22:20 schreef Krisis1 het volgende:

Als je aquarium niet waterdicht is heb je ineens watercooling! >:) (ok, deze was flauw)
Ja, veel warmer zou ie daarna niet meer worden :P
</edit>

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Op vrijdag 21 december 2001 22:21 schreef LeonM het volgende:
<edit>
[..]

Ja, veel warmer zou ie daarna niet meer worden :P
</edit>
Lekker kamertemperatuur ;)

Verwijderd

Voor het geval je echt op t domme ID komt om je CPU met water uit een aquarium (no flame intended)te koelen een paar dingen:

- Vissen moeten een stabiele water temperatuur hebben. Grote temp verschillen in een korte tijd betekent hun dood.
- vissen kunnen dood gaan bij hele kleine luchtbelletjes. Die komen in hun bloed, en dan gaan ze net als ons dood.
- Vissen hebben normaal een watertemp. van 25 graden, verschillend per soort.
- door je koelblok kunnen er verschillende stoffen in het water komen die niet goed zijn voor je vissen
- wat als er een vis in je heftige "waterkoelglijbaan" wil zwemmen?
- niet alle soorten vissen houden van een stroming, veroorzaakt door water of lucht.

Met goudvissen zou t nog wel lukken denk ik, maar met de meeste soorten cicliden ed niet. Een vijver zou wel een cewl ID zijn. Lekker koud water op je CPU'tje. alleen kun je je PC'tje niet gebruiken onder de 0C, dan vliegen dr ijsblokjes door je kast heen.

Verwijderd

Waterraam@Shrimpwars How-to
Moet ik em ook nog voor je komen maken of is dit al ok ?

• drgnsoul
  • Laatst online: 11-07-2024
zal dit werken als ik besluit mijn hele zijpaneel eruit te halen en door zo'n COOL "raampje" te vervangen??? :9~ we're going extreme *D

• YpS
  • Laatst online: 30-04 12:17

YpS

volgens mij gaat er dat nie uitzien als je heel je zijpaneel eruit haalt!
want je zit met die afwerkings rand die je waterdicht moet maken, kun je beter bij je zijkant een raam uitzagen dat je alleen een rand over hebt en dan daarachter die "aquarium-raam" plaatsen meteen netjes afgewerkt :)

• LeonM
Op zaterdag 22 december 2001 01:54 schreef real_raichu70 het volgende:
Waterraam@Shrimpwars How-to
Moet ik em ook nog voor je komen maken of is dit al ok ?
Bedankt, op deze page staat veel info die ik wel nodig ga hebben *D

O, ja, CS-AlCoHoLiC ik was niet van plan om vissen erin te zetten, als je namelijk hebt gelezen kon je onder andere zien dat de bak maar 5 cm diep wordt, niet echt makkelijk om in te zwemmen lijkt mij zo, en Watter wetter zullen ze al helemaal niet overleven >:)

• LeonM
Op zaterdag 22 december 2001 14:06 schreef YpS het volgende:
volgens mij gaat er dat nie uitzien als je heel je zijpaneel eruit haalt!
want je zit met die afwerkings rand die je waterdicht moet maken, kun je beter bij je zijkant een raam uitzagen dat je alleen een rand over hebt en dan daarachter die "aquarium-raam" plaatsen meteen netjes afgewerkt :)
Doe ik ook, ik maak een venster in de zijkant, die ik netjes afwerk met zo'n rubberen strip en daarachter komt de bak met water...

• Zero_D575
  • Laatst online: 14-05 08:05
Een vriend van mij heeft dat al gedaan... Ook met een oude serverkast.

Kijk hier maar eens:

http://home.wanadoo.nl/nardusp/pics/

• LeonM
Op zaterdag 22 december 2001 18:20 schreef Zero_D het volgende:
Een vriend van mij heeft dat al gedaan... Ook met een oude serverkast.

Kijk hier maar eens:

http://home.wanadoo.nl/nardusp/pics/
Ja, die heb ik al wel eens gezien, is wel tof, alleen ik wil dus een grote aan de zijkant, zodat je naarbinnen kan kijken.

Als ik ga beginnen zal ik wel een camera regelen, want jullie krijgen natuurlijk een uitgebreid verslag :)
Pagina: 1